Režie:
Rupert SandersKamera:
Jess HallHrají:
Scarlett Johansson, Michael Pitt, Pilou Asbæk, Chin Han, Juliette Binoche, Takeši Kitano, Lila Fukušima, Kaori Momoi, Chris Obi, Joseph Naufahu (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Major (Scarlett Johansson) je velitelkou Sekce 9, speciální policejní jednotky, která bojuje proti těm nejhorším kyberzločinům. Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy je svět závislý na moderních technologiích ještě víc než dnes a každé narušení technologického řádu může mít nedozírné následky. Koneckonců i hrdinka filmu je hi-tech produktem, dokonale vyváženou kombinací robota a člověka. S lidským mozkem a vyspělou robotickou schránkou se Major snaží dopadnout zločince, jehož cílem je zničení společnosti Hanka Robotics, lídra ve vývoji umělé inteligence. Major se však nepotýká pouze se zlem, ale také s vlastními pochybnostmi, když ji začíná zrazovat jediná nedokonalá část jejího jinak dokonalého těla – mozek. Čím dál častěji se jí v hlavě vynořují nesrozumitelné vjemy, které se zpočátku snaží potlačovat, ale posléze podněcují její zvědavost a přirozenou touhu přicházet záhadám na kloub. Tyto vjemy by mohly být otisky její předchozí existence, mohly by být klíčem ke vzpomínkám na její lidské Já, mohly by být klíčem k otevření její osobní Pandořiny skříňky, po němž se už na svět nebude dívat stejnýma očima. Protože všechno je jinak... (Cinemart)
(více)Videa (15)
Recenze (781)
To je nějaký trend, že komerční neúspěch svedou exekutivci na liberální společnost? Nejdřív člověk od Marvelu, který vidí důvod špatných prodejů v tom, že nahrazují bílé hetero superhrdiny za etnicky, genderově a co do orientace rozmanité postavy, přičemž důvodem prostě může být otrávenost z neustálého rebootování a znepřehlednění dosavadní kontinuity. Nyní osoba od Paramountu, která spatřuje nesmyslnou kauzu kolem witewashingu za příčinu nízké návštěvnosti. Já bych teda problém viděl spíš v tom, že (1) propagace cílila na fanoušky a fanynky původního snímku (´95), který ale není až tak známý, (2) hraná verze se prezentovala jako remake, tj. jako něco svatokrádežného pro znalé a nedostatečně silná značka pro nezasvěcené, přestože jde o velmi nápaditý prequel, (3) cyberpunk nemá dostatečnou tradici (vrchol v devadesátkách, v novém tisíciletí několik nepovedených zhollywoodizovaných verzí jako AEON FLUX či ULTRAVIOLET)._____ Osobně mě ale komerční neúspěch mrzí, protože GHOST IN THE SHELL (2017) považuji za velmi dobrý film, pokud publikum je: (a) ochotno přistoupit na uzpůsobení americkým tradicím vyprávění (příčinná provázanost dění na místo epizodičnosti a budování atmosféry dané "zastavením" narace jako v japonských anime); (b) znalé franšízy GITS, protože ta je tematicky postavena jednak na střetu proměnlivé identity a společnosti (korporátu, politiků), jednak na stylistických paralelismech vždy ve zcela jiném kontextu (Major skákající do neznáma, rozhovory na lodi, souboj s roboty, utržení robotické ruky...); (c) dostatečně otevřené na to, aby přijalo tento americko-japonský mash-up (americké vyprávění, japonské stylistické "výpůjčky"), který rozhodně nedělá cyberpunku špatné jméno. Failu se nedivím, ale jsem rád, že to vzniklo, protože to není parazit na kultu, ale příspěvek do ságy. ()
Pane, vy jste Scarlett! Tenhle film bude plně doceněn někdy za padesát let, kdy už nová generace lidí bude běžně souložit s roboty s lidským vědomím, podobajícími se na Scarlett Johansson. V současné době tenhle film spíše jde po stopách Robocopa, Blade Runnera i jiných vzdálených scifi příbuzných, kteří už zde byly před tímto počinem. A pak je zde okruh anime píčusů, kteří budou filmu spílat, že se zásadně odklonil od jejich milované původní předlohy. Pokud film nenavštívíte v kině, ochudíte se o porn-design, který představuje z celého filmu to nejzajímavější a nejvypiplanější. Režisér Rupert Sanders moc nezvládá s danou látkou pracovat. Jeho film prakticky nevyvolá žádné emoce, žádné napětí, neustálá snaha ponechat akční složku v pozadí a vytáhnout nějaký filosofický ocas i odkaz, je v komerčním filmu spíše na obtíž. Takže i film, co má méně rozmáchlou stopáž, může znudit. Což o to, Scarlett je stále živočišná samice, která film spolehlivě utáhne, jenže by neškodilo, kdyby ve filmu byly i jiné atraktivní faktory stran účinkujících postav. Michael Pitt, Pilou Asbek, Juliette Binoche a spol. působí jen do počtu, aby hlavní hrdinka nebloudila ve filmu tak sama. Nejvíce zásadních momentů se dostaví až v závěrečné třetině filmu. Odhalí se zde skutečný původ hrdinky, mám za to, že to mělo vyznít jako pointa celého vyprávění, zjistíme také pravdu o tajemném muži v kápi jménem Kuze, který je většinu filmu považován za teroristu, jedna z kladných postav zemře. Prostě jak se ve filmu dělo méně než by bylo záhodno, tak se to ve finálním úseku najednou rozjelo. Některé scény byly pronikavě originální, třeba ta s hlubokým ponorem, vím akorát, co je hluboké hrdlo, ovšem ponor je osvěžující novinka a nejedná se o žádnou sexuální praktiku. Stejně ale, i přes výskyt potenciálně nevšedních scén, budete většinou vyhlížet konec. Akční to moc není, kecy ve filmu k ničemu extra nevedou a Scarlett nemusí být zrovna váš ideál. No co, v krizi se dá vizuálně ošukat i dřívko od nanuku. 5/10 ()
Není to tak, že bych se vůbec nebavil. Ale vnitřně mi to přišlo hrozně vyprázdněné, hlavní hrdinka ze všech postav nejméně zajímavá (jednoznačně kraluje legendární Takeshi Kitano) a vize budoucnosti byla podstatně méně propracovaná, než bych od podobného typu filmu čekal. Nemluvě o obvyklém neduhu současných blockbusterů, kdy se finální akce utopí v CGI bordelu. ()
Viděl jsem oba filmy, viděl jsem seriál Stand Alone a viděl jsem 4 dílnou sérii Arise Border. Takže jak? Prim hraje jednoznačně neskutečný vizuál ze kterého jsem se vznášel v oblacích. Akce a prostředí byli jedním slovem boží, herecký ancábl taky fajn i když bych si místo Scarlett dokázal představit Zhang Ziyi nebo JeeJa Yanini, Batou mě sedl naprosto perfektně i Aramaki. Příběh nebyl dokonalý ale v rámci možností OK, hudba opět svěží elektro. Asi jsem jeden z mála....ale celkově jsem opravdu nadšen a půjdu znova. [IMAX 3D] ()
Ta sošná strnulost mi nevadila, stejně jako okázalé myšlenkování. Nějak se to k tomu všemu hodilo. Možná i proto, že moje očekávání byla poměrně opatrná, je to nejen naplnilo, ale i mírně překonalo - v tom, že jsem se nenudil, že to nedělalo ostudu předloze a že mě uspokojila vizuální stránka. Za neexistující 3D body strhávat nebudu, ale bylo fakt špatný, jinak ok. Asi není co víc řešit. Prostě fajn kino. 3 a 1/2 ()
Galerie (121)
Zajímavosti (18)
- Majorka (Scarlett Johansson) v tomto filme nesie meno Mira Killian, aby sa lepšie prispôsobila západnému publiku. Pôvodne sa volala Motoko Kusunagi. (nirvana91)
- Scarlett Johansson (Motoko) and Pilou Asbæk (Batou) si spolu zahrali už vo filme Lucy (2014). (nirvana91)
- V japonskej verzii boli niektoré postavy predabované hercami, ktorí nahovorili originálne anime Ghost In The Shell (1995). Svoje postavy si zopakovali Atsuko Tanaka (Motoko), Akio Ôtsuka (Batou) a Kôichi Yamadera (Togusa). (nirvana91)
Reklama