Reklama

Reklama

3 sezóny v pekle

  • Slovensko Tri sezóny v pekle (více)
Trailer

Obsahy(1)

Režisér Tomáš Mašín se ve své filmové prvotině inspiroval životními osudy básníka E. Bondyho. Téma ztracené literární generace v čase připravovaného komunistického převratu a prvního politického procesu totalitního režimu se vyjadřuje k otázkám vztahu umělce a společnosti i k zločinům, které komunismus vědomě na české kultuře páchal. Mašín nevypravuje životopisný film, ale vytváří vlastní postavu tvůrce, jehož životní hybnou silou je provokace a vzpoura i odpor ke všem ideologiím a ustáleným životním konvencím. Přes tuto svou fiktivní postavu tak vykresluje pozoruhodně autentický obraz let 1947–1949. Hlavní osou filmu je milostný vztah dvou silných individualit - rebela a básníka Ivana a o několik let starší, vyzývavé, životem protřelé Jany. Jana a Ivan tvoří svým způsobem tragikomický pár žijící v šíleném tempu, bez odpovědnosti a myšlenek na zítřek. Ivanovo peklo představuje nejen jeho zjitřená básnická představivost a tvůrčí hyperaktivita, ale právě Jana, jejíž inteligence a hédonistický styl života zažehnou v Ivanovi plamen skutečné vášně. V hlavních rolích hrají Kryštof Hádek a polská herečka Karolina Gruszka, představitelka jedné z hlavních rolí filmu Davida Lynche Inland Empire. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (526)

KlárkaS 

všechny recenze uživatele

čeští filmoví tvůrci jsou kreténi, nedokážou se poučit z vlastních chyb a točí filmy pořád stejně. Ať státní fond pro rozvoj a podporu české kinematografie radši investuje do lepšího mikrofonu, ať to chudáci herci nemusí znovu předabovávat (nevím ale, proč to tak udělali i při scéně v uzavřeném bytě bez zvuků z vnější - tam venku ais musela řádit sbíječka...). Už odmítám dělit filmy podle kvality na světové a ty české. Film jako film, češi jsou v tomto oboru zřejmě neschopní a už 20 let to dělají pořád stejně (paradox je, že ty mnohem starší filmy jsou pořád na o hodně vyšší úrovni než ty současné, což je docela smutné). A taky by si tvůrci měli uvědomit, že na hudbě sakra záleží a provázet celým dějem jedním motivem (který byl ještě k tomu tak neskutečně otravný!) nemá v tomhle filmu uplatnění. Například ale Protektor se v tomhle ohledu velmi povedl. Taky by nebylo naškodu sjednotit střih a kameru (rozklepaná vs statická se sem vůbec nehodila). Mělo to samozřejmě i pár světlých momentů, ale ta negativa převládá. ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Nádherná výprava a kamera, skvělý Martin Huba. A to je vše, co se dá na tomto filmu ocenit. Příšerný Kryštof Hádek, jehož Ivan Heinz je živoucím ztělesněním prázdného manýrismu a pozérství. Nejhorším prvkem 3 sezón v pekle jsou naprosto nezvládnuté postsynchrony. Pavel Rejholec a Jakub Čech, kteří jsou považováni za špičku českého zvukařství, zřejmě zpychli... Jeden z nejpřeceňovanějších českých snímků posledních let. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Konečně zase český film, který vypadá jako film. Dobovka s poctivou výpravou, kostýmy, kamerou, hudbou, zvukem i střihem. Ani herecké výkony precizní technickou stránku nekazí. Sice jim s přehledem vévodí výkon Martina Huby, ale ani mladší ročníky nejsou k zahození. Jen mě ten film do sebe nedokázal vtáhnout, jako by byl odtažitý, bez hloubky (70%). ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Reklamu na hovno dnes v telke dávajú, každý z nás spozornie len čo zbadá ju..“ Mašínův debut lze rozdělit do dvou, na tuzemské poměry nadprůměrnou formou protkaných, částí. V první bohémský a účelně nesympatický floutek Ivan Heinz příživnicky básní životem, načež je ve druhé pohlcen historicky nechvalně známým obdobím hluboké mysofilie, aneb: "dandy, ó, dandy, osmačtyřicátý je konec srandy." Pominu-li skutečnost, že Hádek do své role nedorostl (nebo ji přerostl ?) a Huba mu opakem jeho velkohubosti dává herecky přes hubu, vidím hlavní nesoulad v tom, že autor se sice po vzoru hlavního hrdiny snaží "jít svou vlastní cestou", ale jaksi zapomněl na chování nespoutaného básníka, který se mylně nespolehne na rozum místo citu. Nehledě na to, že točit o boji individuality proti jakémukoliv systému z pozice reklamního klipaře a k tomu za 80 míčů, mi přijde jako kapánek pokrytecký počin. „Možete ho zohnat´ len pod rukou, nádherne hovno z hor (Kavčích)..“ ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli to bylo mým handicapem, že jsem neslyšící. Ale já rozumněl snad jen polovině dialogů. Vše kde se mluvilo a hrála zároveň hudba, šlo mimo mě. Vůbec jsem nedokázal pochytit slovo. Stalo se mi po poprvé, kdy jsem měl takový problém. Jinak u ostatních českých filmů jsem rozumněl všemu. Snažil jsem se odezírat ze rtů, ale u Karolíny Gruszký to fakt nešlo. Mluvila jinak a někdo ji předaboval. Po ostatních stránkách se mi film líbil, ale počkám si na DVD verzi s titulky, ať můžu pochytit úplně vše do posledního slova. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (16)

  • Když přijede Ivan Heinz do Vídně, lze v jednom ze záběrů nad střechami domů spatřit ohromné ruské kolo. (Pepinec)
  • Na filme sa podieľal medzinárodný štáb - českí, slovenskí a poľskí herci, islandský kameraman a 1200 komparzistov. (Very_kuul)
  • Pár filmových scének připomínající Vídeň se natáčelo na libereckém vlakovém nádraží a v okolí divadla F.X. Šaldy na náměstí Dr. E. Beneše. V Praze se točilo v Jindřišské ulici a na Senovážném náměstí. (EMMY)

Související novinky

Tomáš Mašín se opět vrací do minulosti

Tomáš Mašín se opět vrací do minulosti

24.08.2014

Téměř 5 let od uvedení svého ceněného celovečerního debutu 3 sezóny v pekle (11 nominací na cenu Český lev) začal Tomáš Mašín natáčet svůj druhý celovečerní film. Přední český tvůrce reklam hned po… (více)

Reklama

Reklama