Reklama

Reklama

VOD (1)

V rádiu hraje Jefferson Airplane, píše se rok 1967 a Larry Gopnik (Michael Stuhlbarg), profesor fyziky na klidné univerzitě na Středozápadu se právě dozvěděl, že ho jeho žena Judith (Sari Lennick) opouští. Zamilovala se do jednoho z jeho okázalejších známých, Sye Ablemana (Fred Melamed), který na ni působí rozhodněji než nesmělý Larry. V bytě s nimi bydlí jeho věčně nezaměstnaný bratr Arthur (Richard Kind), Larryho syn Danny (Aaron Wolff) je neustále v potížích a dcera Sarah (Jessica McManus) krade Larrymu peníze z peněženky a spoří na plastickou operaci. Anonym se ho snaží připravit o místo, jeden ze studentů ho uplácí a současně vydírá a sousedka odvedle ho mučí tím, že se opaluje nahá. Zoufalý Larry se vydá s prosbou o pomoc za třemi různými rabíny, aby mu pomohli vypořádat se s jeho problémy a stát se lepším člověkem. Seriózním mužem. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (432)

mcb 

všechny recenze uživatele

O co jde? Tahle otázka se mi během sledování naskýtala mnohokrát. Už dlouho jsem neviděl film, který by vyprávěl tak výstižně a zámerně o ničem. Nebo o něčem? Můžeme v tom hledat skryté souvislosti a donekonečna hledat vodítka, která by nás posunula o malý kousek blíž k pochopení „o co go“, ale jediná pravda, která nám zůstane, je ta, že se zde nic zcela pochopit nedá.Coeni sami nenabízí žádné otázky, které by nevyřešili, jenom mají opět ten svůj absurdní vesmír plný obskurních postaviček a epizodek, které se přou o své důležité a nedůležité účasti na příběhu. Jediné, co nedokážu s přesností určit – jestli se jedná o Coenovic nejosobitější či nejodtažitější snímek. Nelze říct, zda je jejich styl a poetika dovedena do absolutoria nebo z ní naprosto upustili. Výsledek je potom nevyrovnaný a neuchopený v žánru ani v příběhu, i když tak záměrně mohl být komponován. Režisérské duo by mělo možná trošku upustit od vlastní svébytosti a podávat divákům film, když už nejasný, tak alespoň uchopitelný. Takhle se mohou divit, že jim kritika moc nepřeje a snímek pak nelze patřičně docenit (a to silně veřím, že co doceňovat je). Zvláště po vynikajícím Tahle země není pro starý to zamrzí. 6/10 ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Při znalosti libovolného množství coenovek bude po prvních pár minutách jasné, že to na nás tvůrčí bratrská dvojice zkouší zase podobně. Nešťastník v hlavní roli (tentokrát zase jednou doslova životní ztroskotanec) má smůlu doma, v práci i všude jinde a divák může jenom čekat, kam ho ta hromada nešťastných náhod a nehod zavede. Vyprávěcí um samozřejmě nechybí, ale záměrná nedořečenost a absurdnost je jenom příjemně originální. Výrazněji zapamatovatelná už bohužel ne. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Postmoderní zvěstování konce malých i velkých dějin a nemožnosti dosáhnout odpovědi kvůli proměnným a nahodilostem ve variaci biblického příběhu o Jobovi. V porovnání s předchozími mistrovskými kousky (TAHLE ZEMĚ NENÍ PRO STARÝ a PO PŘEČTENÍ SPALTE) bratrů Coenových není SERIOUS MAN košér, ale stále je dostatečně chucpe na plný počet a zachovává si přístup míchání vysokého a nízkého, zdánlivě neslučitelných a nespojitelných prvků. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,PŘIJÍMEJ S POKOROU VŠE, CO TĚ POTKÁ“..... /// Larry má důvod dívat se na svět unaveným zrakem. Žena ho opouští, problémy v práci, s parchantama (jako dětma...), se sousedem.... pičo – to je nuda. Furt čekám na styčnou myšlenku.....Kde? Bar micva? Hledání principu neskutečnosti? Možná jen snaha bejt ,,SERIÓZNÍ MUŽ“. Ty vole – já to nechápu! Nejsem žid, kontakt s Ha-Šem nemám (aspoň o tom nevím, furt si myslím, že za všechno (dobré) si můžu sám...). Pičovina desetiletí (řekl jsem si, že budu mírnej...) Chápu Larryho problémy, ale nechápu jejich předvedení, a .... vlastně nechápu vůbec nic, ani důvod, proč jsem se na to díval ... (a proč píšu tenhle komentář....) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem (alespoň ze 4%) Žid. 2.) Mám pocit, že jsem ztratil kontakt s Ha-šemem. 3.) Zjistím, že vodejít vod ,,starý“ může bejt hrozná nuda. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Nekonvenčný Coenovci. A Serious man by som priradil k rovnakej zvláštnosti akou bol Barton Fink. Možno že s tým rozdielom, že A serious man pôsobí troška minimalisticky. Larry je smoliar. Smoliar s veľkým S. Hlavne preto, pretože nedokáže nič spraviť preto aby sa mal lepšie. Je ústupčivý, nerozhodný a po celý čas nechápe prečo práve on. Hľadá odpovede všade, kde sa dá, ale nikde ich nedostane. Len čo sa dostáva pred morálne a kariérne udalosti, ktorý celý paradox absurdít len viacej pomiešajú a neumožňujú mu zdolať akúkoľvek čo i len nepatrnú prekážku. Typický Coenovský koniec je jedinou črtou, ktorá robí z tohoto filmu Coenovské dielo. Vtipné vskuvky sú brané vážne a vážne zase vtipne. Je to zvláštne prepojenie všetkého čo by tento film mal mať a nemá, ale pritom je tak zvláštne pozerateľný, že pre fanúšikov nemôže byť sklamaným. Dokonca tam nieje žiadne sebakopírovanie a samoúčelnosť ako v predchádzajúcom Burn after reading. Rozhodne to nie je najlepší film, ktorý natočili, ale rovnako ako Barton Fink vám utkvie v pamäti práve preto, lebo ste čakali niečo iné. A kupodivu - a toto je na tomto filme to najlepšie - vám to vôbec vadiť nebude. Dokonca by som tvrdil, že si ho celkom užijete. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Když Larry nahlížel do archu se známkami během konce filmu, bylo poslední jméno Mary Zophres. Zophres je kostýmní návrhářka tohoto filmu. (c.tucker)
  • Právník přes trestní právo, kterého si Larry najal, Ron Meshbesher, je skutečný oblastní právník z Minneapolis. Je z firmy Meshbesher and Spence. Adresa na obálce Larryho účtu je skutečná aktuální adresa jeho praxe. (c.tucker)
  • Natáčení trvalo 44 dní. (Saku)

Související novinky

OSCAR 2010 - výsledky

OSCAR 2010 - výsledky

08.03.2010

Většina filmových fanoušků bude nejspíš z “prohry” Avatara zklamaná. Není ovšem na škodu, že dala Akademie přednost filmu, který nejenže nebyl ani v nejmenším zamýšlený jako \"oscarový\", ale jeho… (více)

Reklama

Reklama