Režie:
George ClooneyKamera:
Robert ElswitHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Matt Damon, Julianne Moore, Noah Jupe, Oscar Isaac, Glenn Fleshler, Gary Basaraba, Alex Hassell, Jack Conley, Tony Espinosa, Karimah Westbrook, Leith M. Burke (více)Obsahy(2)
V 50. letech je život v prosluněném středo-americkém městečku Suburbicon bezstarostný a idylický. Malebné domky s upravenými trávníky jsou dokonalým místem pro šťastné rodiny. A taková je i rodina Gardnera Lodge. Tedy alespoň navenek. Jedné noci vše změní vloupání do jejich domu. Gardnerova manželka Rose je zavražděna. Policie velmi rychle zatkne podezřelého. Ale když dojde na stanici k identifikaci, Gardner pachatele neoznačí. A možná pro to má dobrý důvod. Podezřelým z brutálního činu je totiž lichvář, který má na starost klienty, kteří své dluhy mafii neplatí včas. Gardnerovo rozhodnutí spustí řetězec podezírání, vydírání, násilí a pomsty. (Bioscop)
(více)Videa (18)
Recenze (216)
Zdlouhavé a nezábavné. Přesně takhle by se dal popsat snímek Suburbicon od George Clooneyho, jehož adaptace scénáře od bratří Coenů téměř ihned "zapadá" do filmového průměru. Za tento "stav" může především mdlá režie, která nabídne jen několik světlých momentů, takže zejména v první polovině budete docela často zívat. Naštěstí pak ale přijde polovina druhá, která se točí zejména kolem vražedné "vybíjené" téměř celého osazenstva, a právě v tu chvíli se dá na film Suburbicon vcelku obstojně dívat a relativně si ho i užívat. Jen škoda, že režisér nenasadil takové tempo hned od začátku a ve vetší míře. „I have to make decisions like what's best for the family.“ ()
Přistihl jsem se, že se v komentářích nevyjadřuji úplně kultivovaně a na úrovni, za což se omlouvám a rád bych svoji chybu napravil právě teď. Takže: Do píči, to teda byla kurevská sračka. Sice celkem dobře udělaná, ale bylo mi totálně, kurva, jedno, co se tam, do prdele, děje. Zmrdi! Takže tak. 25% ()
Říkal jsem si, že kdyby to točili Coeni a Clooney v tom hrál, že by to bylo ještě lepší, ale jak tak nad tím přemýšlím, tak z toho jejich pomalu zapadlého scénáře božský George vykřesal maximum. Musím přiznat, že první půlka je hodně o trpělivosti, teprve se zasévají zrnka pochybností do zprvu nepochopitelných událostí a nepozorný divák pak může být snadno oklamán. Nikoliv však při rozuzlení zápletky, to už to v té době musí být všem jasné, o co vlastně v tomhle podivném případu jde a jestli je Matt Damon-démon, nebo jen hloupý anděl. Jak je ale u coenovek zvykem, jde tu především o formu vyprávění, kterou George Clooney za ty roky docela dobře nakoukal a jakmile se začne něco dít, temné předměstí Suburbicon pevně sevře čelist a už nepustí. Akorát jsem tedy nepochopil význam podzápletky pro příběh s milými černošskými obyvateli, ovšem asi to bylo třeba nějak natáhnout. ()
Dva úhly pohledu. Trošku vlezdoprdelácká pointa, kdy zatímco rádobypočestní a ctění běloši páchají v jednom domě zločinné věci, chtějí obyvatelé rasistického Suburbiconu vypudit jejich nebohé sousedy, mírumilovné a slušné lidi, jen proto, že jsou černí. Naštěstí si malí kluci se sociální rovností hlavu nelámou, což symbolizuje závěrečná scéna, kdy si hází míčkem přes plot. To je hodně laciné. Druhý pohled je tak trochu divadelní. Děj se ubírá předvídatelnou rovinou, kdy se dějí věci podle jasného schématu. Tak jako se v divadelních dramatech nenechává nic na pokračování a postavy si během představení svůj osud najdou, tak i v Clooneyho dílku, dostal každý co si zaslouží. Líbili se mi starý auta, postava pojišťováka(Oscar Isaac), vrahouna(Glenn Fleshler ) a to je všechno. Moorovou nemám rád, ale špatná nebyla. Nelíbilo se mi všechno ostatní. Podle mě to je zbytečný film, který poukazuje na rasisimus v 50.letech jen tak letem světem a linku o podvodu/vraždě ukazuje neosobně a bez nějakého hlubšího sdělení. Trochu zajímavá je jen snaha spatlat to dohromady. ()
Kdyby George Clooney míň posedával s křížovkama v kavárnách, s úsměvem popíjeje Dolce Gusto, jak se mě snaží přesvědčit reklamní bannery a místo toho se zahrabal pod peřinu se scénářem a snažil se ucelit například způsob vyprávění, tak by třeba alespoň každá scéna nevypadala naprosto odtrženě od zbytku filmu a neustále se neměnila nálada od bizarní komedie po historickou obžalobu. Vedlejší postavy by tam taky třeba nebyly jen kvůli jedné scéně a nevršily by se zápletky dříve než by byly definovány charaktery. Matt Damon by třeba mohl hrát něco jiného než postavu Williama H. Macyho ve Fargu, akorát v jiném zasazení. A hlavně, hlavně by to nevypadalo jako narychlo spíchnuté umělecké přiživení na aktuálních problémech USA, které musí být hlavně co nejdříve dokončeno, aby bylo aktuální i v době uvedení do kin. Což je věc, které se bohužel asi obávat nikdo nemusel. Ale on ne, flákač kavárenskej. Tak ať mu chutná. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (10)
- Film je voľne založený na incidente z roku 1957 v Levittowne, kde sa černošská rodina prisťahovala do belošského prostredia, čo viedlo k rasovo motivovanému obťažovaniu a násiliu voči rodine. (Scraffy)
- Vo filme si pôvodne zahral aj Josh Brolin, jeho scény však neskôr vystrihli. (classic)
- Ide o prvý film, ktorý George Clooney režíroval, no nehral v ňom. (Astonko)
Reklama