Režie:
Kasper BarfoedScénář:
Stefan JaworskiKamera:
Manuel Alberto ClaroHudba:
Jeppe KaasHrají:
Nikolaj Lie Kaas, Ulf Pilgaard, Laura Christensen, Tuva Novotny, David Dencik, Kim Bodnia, Birgitte Hjort Sørensen, Henning Valin, Claus Riis Østergaard (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jonas Bechmann je obhájce, který věří systému, jehož je součástí, až do chvíle, kdy je obviněn z vraždy. Vezme věci do svých rukou a pouští se do pátrání po skupině vyděračů, kteří mu vyhrožují, že na něj vraždu hodí. Nic ale není takové, jak se zdá. Vydírání souvisí s minulostí a se smrtí jeho otce, ke které došlo za záhadných okolností před rokem a půl. (Filmbox)
(více)Videa (1)
Recenze (36)
Nikolaj je se svým výrazem permanentního štvance ideálním adeptem na roli Jonase. K tomu navíc skvěle hraje. Velmi se povedla i režie, především souhra kamery a střihu, které společně tvoří ideální symfonii zmatku, paniky, strachu i touhy po záhubě nepřítele. Vlastně se podařilo vše, až na scénář, který jako kdyby vypadl z hollywoodského oka, pln klišé a souher podivných náhod (ten pes v závěru už mě vážně rozesmál) si rozhodně nezasloužil nic z toho, co dostal, skvělé herce, režii, kameru, střih, hudbu a moji pozornost. To poslední mě mrzí nejvíce, ti ostatní alespoň dostali zaplaceno, já se dívala dobrovolně a bez nároku na honorář. ()
Velmi povedený, působivý thriller. Vůbec první z Dánska, který jsem zhlédla. Místy jsem se sice v příběhu trošku ztrácela, občas jsem měla pocit, že mi jaksi unikla část hlavní linie příběhu, nebo že jsem ji jaksi nestihla pochopit. To mi však nemohlo víceméně jakkoli narušit, mé zcela soustředěné sledování tohoto napínavého děje, se zajímavými okamžiky a pár nečekanými zvraty. O doplňující prvek se stará zvučná hudba, která tak skvěle dotváří určitou atmosféru a pro mě též zážitek z tohoto filmu. ()
Mám slabost pro severské filmy a jestli se nepletu, tak to je snad první dánský thriller, který jsem viděla. Pozitivní bylo, že jsem se vůbec nenudila i když vyústění celého příběhu bylo celkem předvídatelné. Jonas v podání Nikolaje Kaase to jako vždy zvládnul na výbornou. Jen škoda za těch pár menších nedostatků, co jsem zaregistrovala a za kameru, která mně vůbec nesedla. Takže dávám horší čtyřku. Ale za zhlédnutí to určitě stojí. ()
Osobně příliš nefandím filmům, které staví na rapidně se zvyšujícím počtu zvratů k závěru. Tady to, i přes ocenění překvapivé pointy z mé strany, bylo na můj vkus už dost překombinované a zhodilo mi celkový dojem o půl stupně níž. Je to možná škoda, protože jako thriller má Uchazeč neskutečně (nebo napsat raději skutečně?) povedenou a hutnou atmosféru a z valné části si mě hodně získal. Vše je značně ponuré, temné, tísnivé a společně se samotným dějem přidává na zneklidňujících pocitech i roztřesená kamera, ale zároveň takovým zvláštním způsobem, že film ve mě nevyvolával žádnou velkou depresi, jen mě stále neustále držel v napětí. Což mě i mile překvapilo, protože v rámci severských thrillerů jsem měl zatím zkušeností s filmy zavánějící spíše tou depresí či naprostým chladem. Nikolaj Lie Kaas je tu se svým minimalistickým výrazem, nímž současně dokáže vyjádřit spoustu pohnutých a náhlých emocí, jednoduše excelentní a napomáhá svým výkonem i charismatem k strhujícímu zážitku. [75%] ()
Pro mě severská kinematografie byla dříve především plná inteligentních příběhů, který prakticky pokaždé koncem filmu absolutně šokovaly. Poslední dobou ale zjišťuju že i jejich kinematografie je plná průměrných filmů, který se v rámci ostatních nijak nevyjímají. Je tomu tak i v tomto případě, kdy jsem si film na jednu stranu užíval, ale na druhou stranu mě samotný příběh šíleně rozčiloval. Proč to tak tvůrci ale natočili nejspíš nikdy nepochopim. Uchazeč má totiž co se týče příběhu velice zajímavý nápad, ale ten průběh a samotný závěr by si zasloužil facku. Já nevěděl na čem jsem a hlavně kam s tím filmem vůbec spěju. Ještě že byl tak krátkej. ()
Reklama