Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (233)

Radiq 

všechny recenze uživatele

Pěknej janžurovej návrat na plátna kin a docela solidní výtvor Alice Nellis. Nejvíce samozřejmě pobavila jemně černohumorná stránka filmu. Z těch drama věcí mi bylo spíš úzko, ale ženská režisérka vyloženě volá po tom, aby tam byly ty vztahové věci, které osloví právě hlavně ženské publikum. Za mě: ještě že tam byl ten Igor Bareš, protože jinak tam bylo docela dost přebabováno. Tohle je film, za kterej se česká kinematografie nemusí vůbec stydět. Přesto ale zůstane někde vzadu v mojí hlavě, protože v ní mám víc místa na jinej typ filmů. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Tak tohle dílo je pro mě osobně docela zklamáním. Paní Janžurová (která podle mě patří k našim nejlepším současným herečkám) mě svým hraním zaujala až zhruba posledních 10 minut filmu, což mi nepřipadá jako moc vyrovnaný herecký výkon; zbytek filmu jsem si jí skoro nevšiml. Ostatní protagonisté, vyjma Kotršové jako babky, taky nic moc a zápletka s popelem mě téměř minula. Na filmu mě nejvíc zaujala ta partnerská krize, ta byla opravdu jako z reálného života. Docela zvláštní byla hudba; sice se mi docela líbila, ale chvílemi se sem vůbec nehodila. Nezlob te se na mě, ale ač se mi většina českejch filmů natočenejch po roce 1989 líbí a dokážu některé ohodnotit i 4 či 5*, tenhle mě prostě nějak nenadchnul a neoslovil, takže hodnotím jen průměrem. ()

Reklama

Sawy 

všechny recenze uživatele

Být slovenské národnosti,asi filmaře zažaluju,ale jinak je Výlet úžasně přirozeně plynoucí road-movie s dokonale přesvědčivými herci,podbarvená chytlavými songy a situacemi,které asi nikomu nebudou tak úplně neznámé.Oceňuju,že provařené herecké xsichty se tady jenom mihly a tvorba Alice Nellis si asi zasluhuje mou zvýšenou pozornost.Jen mi vadí trochu natahovaný závěr,který se mohl odbýt trochu rychleji,což by ale bylo tak trochu proti v dobrém slova smyslu rozvláčnému duchu celého filmu.Fajn zážitek. 80 % ()

honajz 

všechny recenze uživatele

V podstatě nejlepší film Alice Nellis, vycházející ještě - podobně jako Ene bene - z jejích osobních zkušeností, a o to je upřímnější a poctivější než všechny její pozdější nahozené opusy. Podařilo se dokonale skloubit jednání a psychologii všech postav, aby to dávalo dramatický smysl, a přitom zbylo i na trochu lidskosti a humoru. Vadí snad jedině vsuvka s Geislerovou a Hádkem, ale jinak není co vytknout. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

----- "Dyť ty nejsi tlustá. Ty jsi normálně jenom těhotná." ----- Rodinný výlet ... za poznáním - sebe i druhých. Uměřeně sarkastický a maličko absurdní, leč ve výsledku nečekaně shovívavý a nadmíru chápající. Jakoby tančil ... celou tu dobu - lehce a snad i trochu frivolně ... zbavený zemské tíže - jakoby se vznášel nad všemi problémy a smutky, které bez pozvání přicházejí, aby se neomaleně včlenily do našich životů. O jeho humoru by se sice dalo říct, že je černý, ale co se mě týká, je spíš jen silně znečištěný blátem objízdné trasy a navrch poprášený popelem ... neurčitého původu. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Film získal v říjnu roku 2002 cenu na MFF ve španělském San Sebastianu. Cenu v kategorii A pro nejlepší mladé režiséry získala a osobně převzala Alice Nellis. (hippyman)
  • Iva Janžurová dlouho odmítala hrát v tomto filmu spolu se svými dcerami (Theodora Remundová, Sabina Remundová), protože se bála toho, že by její dcery byly nařčený z toho, že si je jejich matka prosadila do filmu. S rolí souhlasila až poté, co ji režisérka Alice Nellis přemluvila s tím, že ve filmu potřebuje využít jejich reálného rodiného vztahu. (Chevees)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)

Reklama

Reklama