Režie:
Daniel BarberKamera:
Martin RuheHrají:
Michael Caine, Emily Mortimer, Charlie Creed-Miles, David Bradley, Iain Glen, Sean Harris, Ben Drew, Jack O'Connell, Joe Gilgun, Liam Cunningham (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Harry Brown (Sir Michael Caine) je řádný občan a bývalý mariňák. Po smrti manželky žije sám v jednom ze stovek bytů na předměstí. Společnost mu dělá jen jeho nejlepší přítel Leonardo (David Bradley). Právě toho ale jednoho dne zavraždí parta místních výtržníků. Harry se rozhodne jednat a naplnit sám svou vlastní představu o spravedlnosti.... (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (722)
Neo noir podobající se Gran Torinu, ale Michael Caine, pan herec, není drsnej Harry ani tvrďák Eastwood. A sporé herectví Emily Mortimer je převážně na vadu. A ten anarchistický závěr kvůli ničemu, naprosto vycucaný z prstu je přehlídkou nejvyšší hlouposti. __ Trocha šmrncu a stylu by tomuhle filmu neuškodilo, právě naopak. Tahle suchárna je marná. ()
Plakát jak z Maxe Paynea, ale žádná enormní střílečka se nekoná, v podstatě se jedná o drsný drama, který se s postupem času přesouvá k thrilleru a oživuje vzpomínky na pomstu, kterou kdysi dávno začal Charles Bronson v Touze smrti a tady na ní navazuje excelentní Michael Caine. Sice se to šílený řádění chuligánu ke konci zdá už trošku přitažený z vlasy, ale zároveň to je rozhodně působivý a když se vysloužilej mariňák Caine ozbrojí a vyrazí za odplatou, tak neni co řešit. ()
„Podľa mňa nám robí službu.“ Obávam sa, že veľmi... hm... štandardné. Chcel by som povedať, že Michael Caine to dal, kým režisér a scenárista nie, ale vlastne to nedal ani Caine, ktorého mám rád, ale teraz len stojí v zábere a je skôr Caineom, ktorého si väčšina z nás váži, než že by podával nejaký „extra iný“ výkon. Ostatní sú len do počtu, režisér sa (miestami takmer doslovne) topí v chaotickej noci, takže nevieme, čo sa deje (toto za plus naozaj nepokladám). Záverečná „apokalyptická“ akčná pouličná scéna potom iba potvrdila, že tvorcovia sami nevedeli, o čom chcú rozprávať. Mám rád filmy o pomste. Ale iba ak sú dobré. MUŽA V OHNI pokladám za dobrý revenge movie, detto prvé PRIANIE SMRTI s Bronsonom. HARRY BROWN je však veľmi... hm... štandardný. Zjednodušujúci scenár (je to o „obyčajnej“ pomste, filozofickej otázke „Kde to skončí?“ alebo o tom, že „systém“ nikde na svete nemá šancu ochrániť nevinných?) si tiež nikto z tvorcov zarámovať nedá. Miestami až prehnane pochmúrna snímka chytí tempo raz za 20 minút, kedy Harry Brown chytí odporného mladistvého zlosyna a mučí ho, ale aj tieto scény boli byť tvrdšie. HARRY BROWN je tak len jeden z miliónov filmov kinematografie, kĺžucich po povrchu. Škoda, že má Caine potrebu účinkovať aj v takých (pod)priemerných látkach... ale on ju mal vždy (viď. ČEĽUSTE IV: ODPLATA). ()
Je pravda, že značná část obětí se připisuje jakémusi osamělému mstitelovi?.... Agresivní výrostci, úmrtí manželky a smrt přítele. To vše přinutí vysloužilého mariňáka M.Caina vyrazit do akce. Ale trvá mu to. Zbytečně natáhnutej úvod, vykonstruovaná hra na city (nebo na co), aby jsme pochopili, že policie je bezbranná. Ubíhající čas nijak nepomáhá rozvoji osobnosti Harryho, od kterého stejně čekám jen pomstu. Nemůže se rovnat s Waltem Kovalskim. Zato gang parchantů by lehce uspěl třeba v komparsu na další díl Death Wish. S přibývajícím časem už policie není jen bezbranná, ale totálně na hovno a její přítomnost vede k nenávisti demokracie. Ještě že je tu Harry Brown. Uteče z nemocnice, všechny zabije a zbytek zachrání. Tento film může skvěle konkurovat v agresivitě (již zmíněnému) ,,Přání smrti“, v ubližování důchodcům třeba filmu ,,Red“, ale v ničem, (V NIČEM !!!) Gran Torinu!!!! Je to jen další film na téma násilí ve společnosti a mstících se penzistů. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Čistá žánrová prácička. Vynikajúca réžia so zmyslom pre atmosféru (Daniela Barbera do roka zlanári Hollywood, dajte na mňa), kvalitné herecké výkony, mimoriadne intenzívne násilné scény. Celú show však kazí scenár, ktorý je poskladaný z klišé, ošúchaných dialógov a ku koncu sa vytasí aj s niekoľkými duchmi v mašíne (jeho jediným výraznejším prínosom je fakt, že policajti tu nie sú vykreslení ako celkom neschopní kreténi). Kvôli tomu Harry Brown rozhodne nemá na Gran Torino, ba ani na Up (keď už sme pri tých tohtoročných dôchodcovských dobrodružstvách), Cainea však ikonizuje efektívne. 7/10 ()
Galerie (46)
Zajímavosti (8)
- FIlmový kritik Roger Ebert z Chicago Sun-Times popsal film jako směs snímků Gran Torino (2008) a Přání smrti (1974). (Lumberjack)
- Žena v hospodě, která zpívala píseň "Gold", byla zdravotní sestrou štábu. (Frankooo)
Reklama