Reklama

Reklama

Loopeři jsou nájemní zabijáci, kteří pracují pro zločineckou organizaci. Jejich úkol je tradiční: osoby, které jsou pro sdružení nějakým způsobem nepohodlné, zastřelí a zbaví se těla. Odměnu za vykonanou práci pak vždy najdou přímo u své oběti. A za svou krvavou práci jsou placeni opravdu velice dobře. Existuje pro ně pouze jediné pravidlo – za žádnou cenu nikdy nesmí nechat svůj cíl utéct. Joe (Joseph Gordon-Levitt) patří mezi loopery, spolehlivě vykonává svou práci a užívá si luxusního, bezstarostného života. A to platí až do chvíle, kdy dostane další zakázku. K jeho velkému překvapení se totiž před jeho připravenou zbraní objeví on sám, jen o něco starší (Bruce Willis). Tato situace se mohla přihodit jedině díky další zvláštnosti této práce – organizace looperům totiž jejich „klienty“ posílá z budoucnosti. Popravované oběti jsou transportovány zpět v čase a to přímo před hlaveň určeného loopera. A Joeovi zbývá jen zlomek vteřiny k zásadnímu rozhodnutí – má zastřelit sám sebe? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (26)

Trailer 1

Recenze (1 507)

Hild 

všechny recenze uživatele

Pecka. Pro mě zatím největší překvapení roku. Už dlouho jsem neodcházela ze sci-fi filmu s takovým úžasným pocitem, že jsem viděla něco výjimečného a něco, co si s velkou radostí pustím klidně i za několik let. Nemíním se pitvat v detailech a úplně kašlu na nějaké časové paradoxy, dokážu si představit ty hádky u piva, kde jeden prohlásí, jak geniálně inteligentní film to je a druhý zase, že je to kravina, která nedává žádný smysl. Já si zkrátka postačím s vysvětlením Bruce Willise pomocí jeho jedné věty a důležité je, že samotná podstata příběhu dokonalý smysl dává. Pro někoho možná nudná pasáž na farmě, pro mě však pasáž naprosto stěžejní, protože Johnson neměl sebemenší úmysl zastínit akcí a efekty všechno ostatní, jsou to právě postavy, které jsou v tomto filmu nejdůležitější a pasáž na farmě slouží k pochopení pohnutek a motivů všech postav, což vede k osudovému a emocionálnímu finále. Film odehrávající se v budoucnosti se skvělou retro atmosférou. Looper má pro mě téměř všechno. Chci to vidět znova. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Looper předvedl něco, co tu snad ještě nebylo. Psalo se, že film zklame všechny, kdo čekají nový Počátek, ale u mě to tak není. Myšlenka a scénář si troufám říci, že jsou geniální a hlavní představitelé (Joseph Gordon-Levitt a Bruce Willis) tam perfektně zapadají. Když se oprostím od myšlenky, že Levitt bude ve stáří vypadat jak Willis, tak mi na filmu nevadilo snad vůbec nic. Dlouho jsem balancoval mezi čtyřmi a pěti hvězdičkami, ale nakonec jsem dospěl k závěru, že udělím krásných 90%. ()

Reklama

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

S časem je vždycky zábava, řekl si Johnson a servíruje nám něco na způsob jižanských, méně divných 12 opic. A i když jsem měl s pochopením některých časových kejklí trochu problémy a nejsem si jistý, jestli neměl stejné problémy i Rian, zbytek klapal jak měl. Johnson totiž jinak podává krásně vidlácké sci-fi s malinkatým přesahem do našeho světa (děti, ach ty děti) s několika vytříbenými dialogy, Brucem Willisem v nejlepší formě a nebýt toho závěru a zmalovaného Levitta (nemůžu si pomoct :) šel bych i na pět. Závěr mi ovšem nedopřál takové zadostiučinění jaké měl, ať už po stránce emocionální nebo dramatické či dokonce vyprávěcí - u filmu tohoto typu čekám nějakou lepší pointu - tu si ovšem tvůrci asi vyčerpali v průběhu, kdy s dějem dělali různé zatáčky a odbočky. Ale to jen takové malé povzdechnutí od odchovance Butterfly Effect apod. Emily Blunt je čím dál sympatičtější, postavy většinou měli životnost a uběhlo to jako voda. Johnson se neztratil ani po traileru jasně viditelné řemeslné stránce a audiovizuál je tak syrový, jak jen může být. Celkově tedy 4 a určitě jsem zvědavý na další projekty ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Existuje teorie, která tvrdí, že pravděpodobnost jakékoliv události, jenž by díky cestování časem vedla k paradoxu, je nulová. Tím se myslí, že jakýkoliv vstup do minulosti nemůže nijak ovlivnit budoucnost, nevznikne žádný paradox (třeba ten: zabiju se a tím vlastně nemůžu v budoucnosti vycestovat do minulosti). To znamená, že zabitím sebe nezmizí mé právě přicestující já z budoucnosti. To je ostatně gró tohoto filmu, na tom právě staví. Uf... Ta teorie to dále vysvětluje tak, že cesta v čase nic nezmění, protože se už odehrála a stav budoucnosti, ze které cestovatel přicestoval, je výsledkem minulosti včetně akcí, které v minulosti udělal. Dostáváme se do časové smyčky, že? Do loopu. Pokud se tedy někomu podaří do minulosti odcestovat, znamená to, že nebyl zabit (klidně sebou samým) - tedy se mu to ani nemůže podařit (se zabít). Prostě se to nemůže stát. My, pochopením tohoto, už víme své, ale tvůrci postávají na prahu a nervozně žmoulají zmijovku. Všechno špatně. Oni tady mění tyhle zákonitosti co pět minut! "Terminatorovská" představa o cestovaní v čase a konání fatálních činů tu řácky dostává na prdel z hlediska všech možných teorií. V podstatě si tvůrci vytvořili svou vlastní, která vše ostatní ignoruje a z vysoka i dlabe na to, že je plná chyb, nesmyslů a lží. Což o to, je to film, zábava, pojďme to ignorovat a bavit se. Ale k bavení už toho moc nezbývá. Kupodivu se rozhodli pro neakční (nebo částečně neakční) způsob vyprávění (všimněte si, že používám slovo vyprávění a ne narativ, jak mají v oblibě mnozí zdejší coconuti). Oni se vykašlali na akci, protože věděli, že nám zamotají hlavou složitostí pochopení časoprostorových paradoxů. Dojem sci-fi vyvolali jedním prototypem jednostopého vznášedla, s kterým si vystačili po celou dobu. A ano, ještě ti mutanti, chicht. Navíc namaskovali toho benjamínka Levitta tak, aby připomínal mladého Bruce Willise. To je jen další paradox, jelikož podoba jeho mladého já je notoricky známá a je kupodivu úplně jiná, než sebelepší Levittova maska. Ale je fakt, že takhle konečně vypadal zajímavě a vážněji, ne tak pitomě vytlemeně, s čím se, bohužel, už narodil. No nic. Největší zlo tedy je v tom, že z budoucnosti posílají oběti do minulosti, kde se jich loopeři zbavují. Tedy v tom, že posílají i je samotné. Ti pitomí loopeři by čistě teoreticky měli něco dělat proto, aby stroj času nebyl vynalezen a ne jen sedět na prdeli a čekat, až si pro ně přijdou a pak něco zkoušet. A úplně největší paradox či přímo, odpusťte mi ten výraz, píčovina, ve filmu je toto: V budoucnosti se nesmí vraždit, proto oběti jen zmizí v hlubokých chodbách času, ale hlavně že, když si přijdou pro Willise, odbachnou jeho šikmookou manželku rovnou na verandě a Willis sám pak z toho udělá třetí světovou. Taky tam cejtíte ten renonc? A tím nemyslím, že Willis má za manželku Vietnamku. Kudla, tak když tu kulku navrtali do manželky, proč neoddělali rovnou i jeho, proč ho pracně vlekli do složitého stroje času. Sakra proč? To je úplné znásilnění téma o cestování v čase. Vždyť to nebylo ani vtipný! Nakonec zjistíte, že cestování v čase je fakt blbost, ani na něm moc už nezáleží, hlavní slovo stejně dostane ta mutace... a láska, ty vole. Že to zní na jeden film blbě? Ale proto, že mám filmy plné honiček v čase rád, i když jsou debilní, nebyl jsem vysloveně znechucen, naopak. Docela se mi to nakonec i líbilo. () (méně) (více)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Rianu Johnsonovi se Looperem povedlo to, o co se loni neúspěšně snažil Duncan Jones Zdrojovým kódem nebo Andrew Niccol Vyměřeným časem. Natočil za málo peněz ambiciózní originální sci-fi, které je současně zábavné, chytré a bez větších nelogičností. Se splněním té poslední podmínky tu mnoho lidí nesouhlasí (soudě podle docela četných negativním komentů), ale já jsem prostě přesvědčený, že Looper se z těch časovo-cestovatelských nelogických paradoxů velmi hezky vylhal právě tím, že nijak přesně nepopisuje, jak to v daném filmovém vesmíru funguje. Zdrojový kód se o vysvětlení snažil, ale moc to nedávalo smysl. Looper nad něčím takovým jen mávne rukou a se slovy "Je to prostě složitej bordel" se o nějaké vysvětlování nestará. U mne tím vyhrál. (Spoiler) Ale slyším ty nářky. Pokud to, že z budoucnosti se navrátivší Willis zabil klukovi mámu, udělalo z kluka nebezpečného záporáka, kvůli kterému se vlastně Willis vracel, tak to nedává smysl, protože v realitě, ze které se Willis vrací, k ničemu takovému nedošlo. Jo jo, vidím radost těch chytráků, kteří taky konečně jednou na takovouhle nelogičnost přišli, takže se tím chtějí hned pochlubit a označí tu Loopera za hloupou blbost. No, ten film samozřejmě nepracuje s takovouto přímou kauzalitou, v závěru nastíněný průběh událostí, vedoucí k zezáporáčtění chlapce, je jen jedním z mnoha způsobů, jak k tomu mohlo dojít. Různé cesty vedou k jednomu cíli. Hodně různých cest vede k pravděpodobnému cíli, málo různých cest vede k nepravděpodobnému cíli. Ono přeci o tom, že Looperův filmový vesmír s "pravděpodobností" pracuje, pár slov přímo ve filmu padlo (rozhovor v bistru). Trochu bordel v tom je i tak, ale už tím, že se pravidla přesně neřeší, je jasné, že tvůrci chtějí stavět na něčem jiném. Na emocích. A tak to na mě fungovalo. (Konec spoileru). Takže tak. Looper prostě podle mne nemá daleko k tomu, aby se stal opravdu opěvovaným dílem. Je to do značné míry originální, suprově natočené, pěkně zahrané, chytře napsané a vůči svým postavám docela zlé a nekompromisní scífko. Kolik takových je? ()

Galerie (148)

Zajímavosti (34)

  • Natáčelo se od 24. ledna do 1. dubna 2011 v Louisianě a v Číně. (Varan)
  • Podle scénáře se měl Joe (Bruce Willis) na stará kolena přestěhovat do Paříže, ale od nápadu se upustilo poté, co si Rian Johnson uvědomil, jak by natáčení ve Francii navýšilo rozpočet. Štáb tak místo toho zamířil do Šanghaje, protože čínský distributor filmu nabídnul, že natáčení zaplatí. (HellFire)

Související novinky

Sci-fi detektivek není nikdy dost

Sci-fi detektivek není nikdy dost

21.05.2015

Obzvlášť těch ambiciózních, mezi něž se bude chtít zařadit i Genus. Co si pod tímhle slůvkem máte představit? Hodně depresivní příběh z futuristického Londýna, v němž si můžete předem koupit… (více)

Star Wars: Epizodu VIII natočí…

Star Wars: Epizodu VIII natočí…

21.06.2014

... Rian Johnson. Kdo že to je, ptáte se? Za nepříliš známým jménem se skrývá jeden z nejtalentovanějších mladých režisérů, jenž prorazil středoškolským noirem Zmizení, bavil podvodnickou komedií… (více)

Fincher si prolistuje prorocký komiks

Fincher si prolistuje prorocký komiks

10.07.2013

Americký remake britského seriálu House of Cards s famózním Kevinem Spaceym v hlavní roli patří k tomu nejlepšímu, co se letos na obrazovkách objevilo. Není divu – za projektem stál jako producent a… (více)

Reklama

Reklama