Režie:
Gore VerbinskiKamera:
Bojan BazelliHudba:
Hans ZimmerHrají:
Johnny Depp, Armie Hammer, Tom Wilkinson, William Fichtner, Ruth Wilson, Helena Bonham Carter, James Badge Dale, Barry Pepper, James Frain, Leon Rippy (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Starý indiánský válečník Tonto vypravuje malému Willovi příběh o tom, jak se z muže zákona Johna Reida stala legenda spravedlnosti. John se vrací po letech na právnické škole vlakem do svého rodného města Colby v Texasu. Netuší, že ve vlaku jsou převáženi dva vězni - indián Tonto a násilný vrah a lupič Butch Cavendish, kterého chytil Reidův bratr Dan, místní šerif. Jenže vlak je napaden desperáty, ti Butche vysvobodí a vlak pak vykolejí. Tonto i John se z trosek zachrání a John trvá na tom, že indián musí být postaven před řádný soud. John se proto rozhodne pomoci svému bratrovi. Se šesti pomocníky šerifa vyrážejí po Butchově stopě. Parta pronásledovatelů je vlákána v průsmyku do pasti a všichni až na Johna jsou zabiti. Zachrání ho indián Tonto, který za pomoci magie muže na pokraji smrti promění v Osamělého jezdce. (TV Nova)
(více)Videa (60)
Recenze (1 246)
"Apači?" - "Komančovia." - "To je dobre, nie?" - "Ani nie." - "Čo to robia?" - "Tancujú bojový tanec smrti." Dobre, takže z tohto séria nebude. Bol som šokovaný z toho, aké nevtipné to je a ešte viac z toho, že to (pravdepodobne...?) vtipné ani byť nemalo. Verbinski nakrútil "vážny" western s občasným komediálnym žmurknutím. Niečo ako Kovboji a votrelci. Rovnako únavné, ťažkopádne, negatívnym spôsobom zvláštne, ambiciózne, rovnako vážne, rovnako nevtipné, rovnako mizerné. Depp je úplne mimo, Hammer si po tomto maléri hlavnú rolu nezaslúži. Prečo teda "až" 40 %? Lebo finále. Niečo také obrovské sa skutočne len tak často a hocikde nevidí a v sprievode dokonalej hudby je to sexi potešenie pre každého fanúšika skvelej, monumentálnej akcie. Mám pocit, že celý tvorčí tím do tohto filmu išiel práve len kvôli finále. ()
Tak nějak mi přijde, že Gore Verbinsky vůbec není dobrý režisér. Anebo je prostě jeho režijní styl úplně nekompatibilní s mými myšlenkovými pochody. Jeho vtipy mi nepřijdou vtipné, vážné míněné scény mi přijdou pro změnu emocionálně sterilní, akce nudné a snaha sdělit něco co by mělo přesah (zlý bílý muž vs utiskovaní vznešení indiáni) se ztrácí v roztěkaném přepínání mezi humorem a vážností. Vlastně ani nechápu komu jsou Verbinskeho filmy určené, protože na pohled se jeví jako rodinný film, ale na to jsou v něm vyzněním celkem drastické scény, které jsou pro tento žánr úplně za čarou, jako by chtěl pohádku vyprávět s nulovým emočním kvocientem. Nebavili mě ani Piráti a Osamělý jezdec mi nepřijde ani horší ani lepší, jen stejně nevýrazný. ()
Budu přísný, koukal jsem tentokráte na velice dlouhé nic. Armie Hammer je hodně nepochopitelný castingový tah. Ten člověk není ani drsný, ani vtipný a je bez vůně a bez zápachu. Nebýt poměrně zdařilého úvodu a závěru, které se oba odehrávají ve vlaku, tak by se opravdu nebylo na co koukat. Mezi tím se odehrávají zcela noví Piráti, kde "taškařice" střídá taškařici a o nějakém DIVOKÉM západě si můžeme nechat jen zdát. Divokého zde moc není a nejen vlak je digitální, ale i králíci, bizoni a kdoví co ještě. Jak by byl divák rád, kdyby výprava filmu byla skromnější a zato příběh kvalitnější. Takhle sledovat už potisící stejnou scénu s šokujícím odhalením hlavního záporáku, může překvapit snad jen diváka který několik let neviděl žádný film. Nevím proč se vůbec do podobného filmu Verbinski pouštěl. Humoru zde mnoho není a Johnny Depp v této roli už také moc netáhne. Pro mě osobně dlouhá zbytečnost, kterou sledovat v kině, by se rovnalo čirému utrpení. 45% ()
Ani si snad nevzpomenu, kdy jsem se v kině tak výborně bavil. Gore Verbinski dostál své pověsti megalomana se smyslem pro humor, za což jsem mu vážně vděčný. Stejně jako za ty metráky odkazů (tolik vkusných citací Leoneho filmů od Tenkrát na západě přes Hodného, zlého a ošklivého po Kapsy plné dynamitu nevtěsnal ani Tarantino do všech svých filmů dohromady, a to ani nemluvím o narážkách na Divokou bandu a mnoho dalších klasik žánru)! Příběh má všechno, co mít má, a je velice lehce přístupný i lidem, kteří Lone Rangera vůbec neznají. Záporáci jsou extra záporní, dvojka hlavních kladných hrdinů sympatická, jejich (nejen) slovní přestřelky výborné, každá grimasa Johnnyho Deppa k nezaplacení (říkejte si, co chcete, kritikové a kritičky). Finále "Tonto na mašině" je pak strhující, nesmírně nápadité, vtipné i napínavé, ale v žádném případě nemůžu souhlasit s těmi, co tvrdí, že mu předcházejí dvě hodiny nudy. Pche. Druhý díl Osamělého jezdce bych viděl mnohem raději než páté Piráty, kteří bez Verbinského vyhořeli už jednou. Tak snad... ()
Bruckheimerovské filtry trochu rozesírají jinak povedenou westernovou atmosféru, kterou Verbinsky bez problémů předkládá. Boj s příliš dětským, místy až infantilním a senilním (vypravěč nám některé věci zapomíná sdělit celé, protože je to starý bláznivý dědek) příběhem je nerovný. Sem tam dobrý nápad a naprosto špičková vlaková honička snímku zachraňují reputaci. Hammer nevýrazný, Depp neurážející a jedinný opravdu zapamatováníhodný výkon předvedl William Fichtner jako bezskrupulózní záporák, který se dokáže smát zubem. Zimmerova hudba je zase jednou naprostá špica a je vidět, že tenhle kousek dělal pro radost. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (48)
- V poslední akční scéně, kdy probíhá souboj v rychle se řítících vlacích, se starosta pokouší zastřelit Tonta (Johnny Depp), proto natáhne kohoutek svého revolveru, ale později ho natáhne znovu. (cepice)
- V čase 1:41:29 počastuje indián Tonto (Johnny Depp) Johna Reida (Armie Hammer) výrokom: "Stupid white man." Rovnaká veta niekoľkokrát odznela aj v predchádzajúcom westerne s Johnny Deppom Mŕtvy muž (1995). (0verseer)
- Vo filme mali pôvodne vystupovať vlkolaci a mal sa oveľa viac sústrediť na nadprirodzeno. (classic)
Reklama