Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nejprve vybouchla mina v marocké poušti. Pak se mu po letech strefila do hlavy zbloudilá střela…Bazil prostě nemá na zbraně štěstí. Ta první zkušenost z něj udělala sirotka, druhá ho drží na pokraji náhlé a rychlé smrti. Tenhle optimistický snílek se však nedá ničím zastrašit a společně se svým „jedinečným“ týmem zoufalců se rozhodne pomstít celému zbrojnímu průmyslu. (Festival francouzského filmu)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (199)

Nach 

všechny recenze uživatele

Je to bláznivé, trhlé, šílené a přesto vše geniální filmařské řemeslo. Podpis a styl Jean-Pierre Jeuneta je opět na sto procent patrný, jako minimálně tak pro mě chytlavý. Technicky vypiplané do nejmenších detailů s propracovanýma postavama. Hlavníma i vedlejšíma. Sice o stupínek méně propracované, než Příliš dlouhé zásnuby, ale to ať vezme čert. Bavil jsem se, radoval a přesto to nebyla trapná fádní komedie. Musím přiznat že tomuto stylu filmu o trochu více tíhnu, ovšem i díky tomu chápu ty, jenž jej hodnotí i odpadově. Nesedne to každému, mě to však vzalo tam kde mělo. Tady nejde ani tolik o realističnost, jako o umělecký prožitek. A ten zde pro mě hrál velkou roli. 80% ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Když kulku vyndám, na 90 % z něj bude ležák. Když ji nevyndám, na 90 % náhle zemře.“ - „Lepší je žít s rizikem náhlé smrti než přežívat jako ležák, kterému smrt nehrozí.“ - „To už je filozofie, ne medicína…nemá tu někdo minci?“ Ona to v podstatě ani nebyla komedie v pravém slova smyslu. Přitom je to zábavná podívaná, ale ani ne tak hláškami a situační komikou, jako příjemnou atmosférou, vtipnými postavami (u téhle rodiny bych i o „adopci“ stál) a především nápady. V Galiamatyáši se totiž hýří fantazií a originalitou na všechny strany. Je tam spousta drobných a důvtipných detailů (trik se schránkou, kufry, vynálezy, čistá práce na letišti, nápaditá pomsta atd.), které film nesmírně oživují. Takže i navzdory tomu, že to hodnocení příliš nenaznačovalo, svéráz Jeunet mě po Amélii, Příliš dlouhých zásnubách a Delikatesách znovu nezklamal a já ho odměním solidními 4* a těším se na naše další filmové setkání. „Jak vypadají důkazy k vydírání?“ - „Může to být video, kazeta, obálka nebo fotky...vlastně cokoli a kdekoli.“ - „Díky za upřesnění.“ ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Jeunetovská manýra, ve které jsou recyklovány odpadky ze snad všech jeho předchozích filmů a která svou neustálou snahou o ozvláštňování na rovině stylu začne být nesmírně ubíjející. Zjevně se mělo jednat o postmoderní poctu filmům noir, sociálním groteskám a animáčům od Texe Averyho, to celé v hávu heist a revenge movie. Nějak se ale přitom pozapomnělo na to, že první jmenovaný typ filmů se vyznačoval chytrostí z hlediska vyprávění, protože potěcha spočívala v určité překombinovanosti a specifickém dávkování informací; sociální grotesky měly postavy, s kterými divák cítí a zajímají ho jejich osudu, nikoliv jednorozměrné figurky... no a na Texe Averyho se fyzická deformita nezahání do krajností, poněvadž se vychází ze skutečných základů (muž-dělová koule, hadí žena ad.). Na podrazáckou podívanou jsou postavy příliš velcí idioti, aby mohli přechytračit i diváka (a závěrečná narativní finta s nespolehlivou montážní sekvencí, která je zpětně rekontextualizována do nového rámce, je jednak předvídatelná, jednak lacině efektní), na revenge movie zase chybí důvod k pomstě či jakákoliv motivovanost vůbec (a to nejenom postav, ale i světa jako takového). A nejhorší ze všeho je "nástavba" v podobě sociální kritiky, která vlastně ve výsledku na nikoho nemíří a nic neříká (tedy kromě "zbrojní korporace fuj"). Mírně nadprůměrné hodnocení je tak z mé strany znakem toho, že se jedná o Jeunetův nejlepší snímek z jeho tří posledních, i když je to hrozná manýra, a za to, že v závěru je vytvořeno alibi k formálním nedostatkům díla (vzhledem k tomu, kdo se vyjeví jako narátor). ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Je to taká mužská obdoba Amelie, takže namiesto dôrazu na romantiku sa film v druhej polovici zvrhne v klasický heist. Je to zároveň taký mix iných filmov alebo ich tém, ktorý pre mnoho ľudí tvorí nestráviteľný Galimatyáš. Mne ako veľkému Jeunetovmu fanúšikovi sa film perfektne trafil do chute. Aj keď predsalen, keď som film pred rokmi videl prvýkrát, tak mi úplne nesedel divne štylizovaný Dany Boon a práve hlavného hrdinu som pokladal za jedinú slabinu. Ale medzitým som si Danyho obľúbil a po rokoch mi už aj jeho výkon štylizovaný do nejakej nemej grotesky v ktorej robí grimasy jak Mr. Bean, do filmu pasoval dokonale. Strašne sa mi páči tá komunita exotov a skrachovancov, ktorý majú sídlo na skládke šrotu a vymýšľajú jeden vydarený vynález za druhým, že by im aj MacGyver závidel. Ich komunita mi pripomínala komunitu exotov z Bessonovho Subway. V druhej polovici zase film pripomína bláznivejších Dannyho parťákov a nakoniec si film neodpustí aj nejakú tú kritiku zbrojného priemyslu. Proste fakt totálny kokteil ktorý mnohým nesadne. Som rád, že tentoraz patrím k tým šťastlivcom, ktorým sadol. Vizuál je typický Jeanotovský, technická stránka neskutočná, Jeanet hýri mnohými vtipnými nápadmi a neraz ma film rozosmial. Poteší aj niekoľko odkazov na jeho klasiku Delicatessen. Takže za mňa veľká spokojnosť. Ak by film predsalen ešte trochu zapracoval na romantickej línii, tak by to bola absolútna pecka. 8/10. ()

Krissty 

všechny recenze uživatele

Myslela jsem si, že to bude blbost.. Ale až taková šílenost? To jsem nečekala! Co jsem ale věděla, bylo, že mě Jeunet prostě nezklame, to je sázka na jistotu :) Nevím, jak jinak to říct.. Ty postavy jsou "fakt ujetý" (nejvíc podle mě Kalkulačka).. U tohoto filmu se prostě nenudím.. Zasměju se, chvílemi nastane i nějaká ta akce.. Příjemný snímek :)) A polibek po otevření kufru mě vážně dostal.. Prostě originální!!! ()

Galerie (42)

Zajímavosti (6)

  • Natáčení probíhalo v Paříži, konkrétně na letišti Charlese de Gaulla. (Terva)
  • Ve filmu si měl původně zahrát i Jamel Debbouze, ale po třech týdnech z natáčení odešel s odvoláním na umělecké a finanční neshody. Vzápětí jej tedy nahradil Dany Boon (Bazil). (Avalon820)
  • Ve scéně okolo 14. minuty, kdy jede Bazil (Dany Boon) a Placard (Jean Pierre Marielle) na motorce podél věží na elektřinu, je možné v levém rohu vidět bilboard z poutačem na tento film, navíc s právě probíhající scénou. (Terva)

Reklama

Reklama