Reklama

Reklama

Babydoll je nešťastná dívka, které zemřela matka a ona musela zůstat v domácnosti se svým otčímem a mladší sestrou. Prakticky denně je bita a znásilňována. Své utrpení snáší v tichosti, dokud se otčím nepokusí znásilnit i její mladší sestru. V tom okamžiku vezme zbraň a vystřelí na něj. Kulka se však bohužel odrazí ode zdi a zasáhne její sestru ve vedlejším pokoji. Když dívka zemře, otčím zbaví Babydoll svéprávnosti a získá veškerý majetek. Babydoll je brzy po svém činu zavřena na psychiatrii ve Vermontu. Odtud se chce za každou cenu dostat ven. Má na to jen pět dní, protože pak jí bude provedena lobotomie... (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 3

Recenze (1 735)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Stále dokola musím poslouchat muziku, která se v tomhle filmu objevila. I při psaní tohoto komentáře si ji pouštím. Je to právě ona, která ze zvláštní fantasy udělala neuvěřitelně temnou pecku, která je originální svým sněním a zábavná všemi postavami, které se ve filmu objeví. Začáteční Sweet Dreams je snad nejlepší verze, která se zpěvačce a herečce Emily Browning povedla. Předvedla totiž v jakém duchu se celý tenhle film bude vést. A nemělo to chybu. Celý příběh je vlastně spletenec snění, které si Emily ve své hlavě přichystala a celý ten film nabízí tunu perfektní akce, která nejenom, že baví, ale ještě do toho je super a plná parádních efektů. Celé to je ale hlavně zábava a těžko jsem v tom příběhu hledal něco jiného. Proto dávám čtyři hvězdy. A to i přesto, že závěr mě upřímně šoknul. Protože mě ze zábavy vhodil přímo do reality. A to stačilo málo - naprosto precizní závěrečný monolog. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrá akčná fantasy dráma od Zacka Snydera. Má celkom dobrý príbeh o dievčati, ktoré po smrti matky musí čeliť tyranii svojho nevlastného otca, ale pri obrane nanešťastie dôjde k smrti jej mladšej sestry. Kvôli tomu sa dostáva do prísneho psychiatrického zariadenia, ktoré ale slúži ako luxusný verejný dom pre vplyvných zákazníkov, ale dievča sa s týmto stavom rozhodne zmieriť nehodlá a urobí všetko preto, aby sa odtiaľ spolu so svojimi novými priateľkami dostala. Kvôli tomu musí občas urobiť aj niečo nepríjemné, ale behom toho sa prenáša do svojich fantázií. Spracovanie sa mi páči, podobný štýl v tomto type filmu je už na prvý pohľad úplne netradičný, preto to mohlo dopadnúť prakticky akokoľvek, ale našťastie to tvorcovia nepokazili. Už úvodná sekvencia bez jediného slova, ktorá zoznámi s udalosťami predchádzajúcimi príchodu do zariadenia je výborne zvládnutá, ale aj následne ma to bavilo, celkovo to pôsobí pomerne originálne, je tu viacero výborných prvkov a aj keď sa tu nájde aj nejaká tá hlúposť, dá sa nad to povzniesť. Ale aj tak ma najviac potešilo, že to rozhodne nie je len o tých fantasy sekvenciách, ale aj samotná línia zo zariadenia, ktorá samozrejme zaberá najviac priestoru je dostatočne zaujímavá a bol som zvedavý, ako sa to bude vyvíjať. Len škoda, že v druhej polovici to už trochu upadne, keďže cítiť, že nič nové sa tu už neobjaví a tak to už miestami funguje skôr zo zotrvačnosti, ale aj tak ma to stále celkom bavilo a našťastie nesklame ani úplne záver, ten pôsobí dobrým dojmom. Akcie je tu pomerne dosť a je aj celkom slušná. Nájdu sa tu štyri akčné sekvencie a všetky sú dosť dlhé, takže na jej množstvo si určite nemôžem sťažovať. Síce sú všetky až moc digitálne, čo môc nemusím a ešte k tomu o postavy sa tu očakávane vôbec nedá obávať, keďže akcia tu plní skôr úlohu atrakcie, ale nad to sa kvôli inému prístupu dá bez problémov povzniesť. Skôr ma mrzí, že akcia patrí do odlišných žánrov a tak aj keď sú všetky prakticky rovnako kvalitne zvládnuté, mňa si s prehľadom najviac získala akcia na bojisku prvej svetovej vojny, tá je skvelá a na tie likvidácie nemŕtvych nemcov, či už strelnými zbraňami, alebo aj pri boji zblízka je skutočne radosť pozerať. TIe zvyšné ma už až tak moc nebavili, ale tiež sa na ne celkom dobre pozerá a svoj účel to splní. Herecké obsadenie je na tom dobre, výborná Emily Browning v hlavnej úlohe, ideálna zostava jej nových priateliek a ešte pár veľmi dobrých vedľajších postáv, či už veliteľ v akčných sekvenciách, šéf zariadenia alebo aj ich cvičiteľka. Réžia a technická stránka sú výborné, Zack Snyder patrí vo svojej kategórii bezpochyby medzi tých schopnejších režisérov, ale aj tak som sa v tomto prípade trochu obával výsledku, no nebolo treba, zvládol to až prekvapivo dobre. A chválim aj zaujímavý výber hudby. Keby si celý film udržal kvalitu prvej polovice a všetka akcia sa odohrávala v prostredí prvej svetovej vojny, bol by som ešte podstatne spokojnejší, ale aj takto sa mi to páčilo, v rámci blockbusterov posledný rokov patrí rozhodne medzi to najlepšie. 75% () (méně) (více)

Reklama

Marius 

všechny recenze uživatele

Prípad diela, ktoré sa tvári ako pubertálny mokrý sen, pritom je omnoho dospelejšie, než väčšina jeho divákov. Obecenstvom silno nepochopený film. A po Watchmanoch druhá absolútna Snyderova genialita pričom tu je ona genialita skôr v metarovine toho ako interpretácia filmu vypovedá o divákovi. 10/10 P.S. And finally this question, the mystery of who's story it will be. Of who draws the curtain. Who is it that chooses our steps in the dance? Who drives us mad? Lashes us with whips and crowns us with victory when we survive the impossible? Who is it, that does all of these things? Who honors those we love for the very life we live? Who sends monsters to kill us, and at the same time sings that we will never die? Who teaches us what's real and how to laugh at lies? Who decides why we live and what we'll die to defend? Who chains us? And Who holds the key that can set us free... It's You. You have all the weapons you need. Now Fight! ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Sucker Punch je ze všeho nejvíc velmi odvážným konceptem a ambiciózním pokusem, který dost možná nevyjde tak úplně podle tvůrcových představ, ale v rámci blockbusterové kinematografie a Snyderovy vlastní tvorby představuje potenciálně zásadní mezník. Začít musíme už u samotného názvu filmu a propagace, která jeho uvedení provázela. Trailery slibovaly vysoce stylizovanou akční jízdu spoře oděných teenage dívek fantasmagorickými snovými světy a efektní souboje s obřími robotími samuraji, draky a zombie nácky – zkrátka splněný mokrý sen typického puberťáka, řekli byste si. Jenže upoutávky též vyhlašovaly „Nebudete připraveni“ a jak ukazují už první reakce, nejednalo se tentokrát jen o prázdné heslo a tuhle Podpásovku skutečně vydýchá jen málokdo. Snyder si totiž tentokrát dovolil doslova kopnout do koulí každého, kdo na takhle inzerovanou ptákovinu skutečně přišel do kina. _________ Všechny ty bombastické fantazie (největší divácké lákadlo) jsou totiž značně vytržené z vyprávěcí struktury filmu, připomínají spíše samostatné videoherní mise, a navíc ve svojí absurditě postrádají téméř jakékoli napětí. Vidíme je, kdykoli Baby Doll (Emily Browning) v prostředí imaginárního nevěstince zavře oči a začne „tančit“ pro potěchu ostatních – vzhledem k souvislostem se ale spíše jedná o formu prostituce. Z narativního i diváckého hlediska je tady tanec/akce drážděním a rozptýlením, či odvedením pozornosti. Snyder publiku doslova říká: „O tomhle ten film ve skutečnosti není, na tohle jste přijít neměli.“ Jistě by se také dalo mluvit o Sucker Punchi jako o ojedinělém muzikálu, který taneční a zpívaná čísla nechává jakoby v pozadí a prezentuje místo nich sérii nadpřirozených sekvencí, ale takové čtení nedává v kontextu celého filmu velký smysl. Souboje Baby Doll a ostatních děvčat s mixem těch nejšílenějších nerdích/geekovských představ v přímem spojení s psychickým znásilňováním na úrovni bordelu, jsou totiž především odvážným Snyderovým komentářem k tomu, jak subkultura fanoušků fantasy, sci-fi a komiksů pohlíží na ženské postavy. A tady přichází první obrovská komplikace, která vzniká v diváckém přijetí filmu. Naprostá většina tohoto cílového publika, do kterého se nakonec počítá i sám režisér, si totiž takový genderový problém, úzce spjatý s jejich milovanými alternativními světy, vůbec neuvědomuje. Kdykoli sledujeme Laru Croft v upnutých kraťáskách pobíhat s pistolí v ruce nebo Millu Jovovich ve spodním prádle kosit zombíky, nejedná se o nějaké bizarní feministické gesto, ale naopak o iluzi ženského osvobození, která spíše posiluje negativní společenské vzorce. A o této iluzi, o falešné emancipaci, je Sucker Punch především. Již zmiňovaný nevěstinec je ve skutečnosti blázincem – ústavem, kde se ženy musí podvolit mužům, jinak na ně čeká lobotomie. Tato výchozí „realita“, do níž my jako diváci při sledování jako první vstupujeme, je posledním dílkem mozaiky, která představuje komplexní metaforu, o níž se Snyder pokouší. Tím, že klade rovnítko mezi tyto tři popsané základní úrovně filmu a doslova je spojuje s lobotomickým účinkem na ženy a diváka, kritizuje sexismus, objektivizaci žen a mentální znásilňování žen, které se v podobě hollywoodských velkofilmů, nejrůznějších reklam nebo porna pravidelně objevuje v našem každodenním životě. _________ Zároveň je potřeba Sucker Punch vnímat v kontextu celé Snyderovy tvorby, kde je velmi častým tématem, procházejícím snad všechny jeho filmy, způsob, jakým se zpětně díváme na historii. Snyder si totiž uvědomuje, že v kolektivních představách lidí se misí skutečné události s jejich filmovými interpretacemi; film je moderním tvůrcem mýtů, který má snad největší reálný dopad. Proto je 300: Bitva u Thermopyl hlavně fašistickou fantazií zaslepeného neokonzervativce, ve které se to v perské armádě hemží samými monstry, prostopášníky nebo invalidy, proto jsou Watchmeni alternativním pohledem na americké dějiny a to, jak je utváří válečné a jiné akční filmy. Stejně tak nešetří Sucker Punch bohatým symbolismem, když zaměňuje draky a letadla, zombie a vojáky první světové, a dokonce nabízí téměř dokonalou CGI rekonstrukci zkázy vzducholodi Hindenburg. _________ Bohužel, Sucker Punch v podobě, v jaké je uváděn do kin, není ideově úplně konzistentní a Snyder musel podle všeho udělat některé podstatné kompromisy, aby film vůbec mohl prodat. Chybí například jím zamýšlený závěr, se kterým si prý diváci na testovacích projekcích neuměli poradit, a nahrazuje jej monolog jedné z postav, určený přímo publiku. V něm se dozvídáme, že my sami jsme páni své vlastní reality a vše je v našich rukou, což bohužel vyznívá jako poměrně banální poselství v reklamním stylu „Když na to máš, tak to ukaž.“. To je navíc v rozporu s onou emancipační iluzí, která je jinak nejzásadnějším tématem filmu. Částečně to jde i na vrub samotnému Snyderovi a druhému spoluautorovi scénáře, kterému sice nelze vyčítat záměrný patos, ale celkovou mírnou nemotornost ano. Nezbývá tedy než doufat, že ohlašovaný režisérský sestřih vyjasní některá, v tuto chvíli hůře čitelná místa, a nabídne ucelenější autorskou vizi._________ Přes všechny nedostatky, které Sucker Punch nemůže popřít, je to totiž pořád ambiciózní a svého druhu unikátní projekt, který získává na skutečné zábavnosti až ve chvílích, když vyjdeme z kina a začteme se do rozhořčených reakcí, nebo začneme diskutovat o tom, co jsme vlastně viděli. Ze všech Snyderových filmů tento nejvíc funguje v tzv. meta rovině, kdy názory jednotlivých diváků vypovídají více o nich samých, než o filmu. Minimálně na podvědomé úrovni Sucker Punch funguje jako znepokojivá provokace, u níž je o to cennější fakt, že se odehrává na výsostně hollywoodské půdě a ne v zapomenutých končinách artových festivalů. Skutečnou podvratnost takového pokusu bude muset nakonec odhalit čas, ale je pravděpodobné, že s dalšími rozšířenými verzemi se postupně tahle podpásovka s velkým P všeobecně etabluje jako dobře maskovaná satira ve stylu Hvězdné Pěchoty, a zároveň jako kultovní guilty pleasure. Extrémně zpomalené akční scény už ale nikdy nebudou jako dřív. _________ Další článek na téma zde () (méně) (více)

imf 

všechny recenze uživatele

Pravděpodobně existuje docela dost pornofilmů s lepším scénářem i pohlednějšími herečkami, ale těžko mají tak rozpustilého režiséra. Snyderův vlhký sen maskovaný za girl power poselství ovšem svou přepálenost nikdy nesehraje tak přesvědčivě, abyste poznali, jestli si z vás dělá legraci nebo to myslí vážně. Báječné řemeslo bez špetky osobnosti tak začne nudit už po dvaceti minutách, kdy se přejíte zpomalovaček i opulentně béčkových dialogů. Co dělat zbylou půldruhou hodinu? Tupé zírání na spoře odděné striptérky s tunou líčidla, ovíjející se kolem kulometů a nepřátel na parní pohon ještě nikdy nebylo nudnější. A to k tomu přitom Scott Glenn jako guru/DJ/autobusák pouští tak hezké pisničky. ()

Galerie (188)

Zajímavosti (48)

  • Před příjezdem do Lennox House zazní upravená verze skladby „Sweet Dreams“ od kapely Eurythmics, jejíž zpěvačkou byla Annie Lennox. (Milan25)

Související novinky

Zack Snyder si zkusí anime

Zack Snyder si zkusí anime

12.07.2019

Režisér Zack Snyder (Strážci – Watchmen, Muž z oceli) se po několikaleté odmlce naplno vrací k práci. Kromě chystaného zombie heistu Army of the Dead pro Netflix teď pro streamovací službu připravuje… (více)

Batman vs. Superman v eRkové verzi

Batman vs. Superman v eRkové verzi

24.02.2016

Deadpool už vydělal skoro půl miliardy dolarů. A to při rozpočtu 58 milionů a eRkovém ratingu (do 17 let lze film vidět pouze se starším doprovodem), takže uspěl i bez pomoci náctileté superhrdinské… (více)

Sin City 2: Konečně se natáčí

Sin City 2: Konečně se natáčí

02.11.2012

Už jsme odmítali věřit, že k tomu někdy dojde, ale dočkali jsme se – v pondělí 29. října bylo v texaském Austinu oficiálně zahájeno natáčení Sin City: A Dame to Kill For. V nadcházejících týdnech nás… (více)

Bourne nabírá luxusní protivníky

Bourne nabírá luxusní protivníky

24.07.2011

Tony Gilroy očividně napsal pro The Bourne Legacy parádní scénář. Film, který bude tentokrát i režírovat, totiž láká čím dál hvězdnější obsazení. Nejdřív hlavní roli získal Jeremy Renner (nebude hrát… (více)

Reklama

Reklama