Režie:
John MaddenKamera:
Ben DavisHudba:
Thomas NewmanHrají:
Helen Mirren, Tom Wilkinson, Ciarán Hinds, Jessica Chastain, Márton Csókás, Sam Worthington, Jesper Christensen, Romi Aboulafia, Cassandra Church (více)VOD (2)
Obsahy(2)
V roce 1965 trojice agentů z Mossadu, Rachel, David a Stephan, má ve východním Berlíně splnit obtížný úkol. Je třeba postavit před soud nacistického zločince přezdívaného Chirurg z Birkenau. Nebezpečná akce zdánlivě končí ve chvíli, kdy je válečný zločinec při svém pokusu o útěk zastřelen. Rachel, David a Stephan jsou poté oslavováni jako hrdinové. Veřejnost však nezná celou pravdu. Ta se začíná ozývat o třicet let později, kdy vysloužilí agenti stále trpí pod tíhou dávného tajemství. Zavázali se nikdy neprozradit, co se tehdy v Berlíně odehrálo. Stále mají status národních ikon, Rachelina dcera dokonce o jejich misi napsala knihu. Jednoho dne přichází muž, který o sobě tvrdí, že on je tím, po kom kdysi pátrali. (TV Nova)
(více)Videa (16)
Recenze (414)
Sympatický thriller s pěknou oldschool atmosférou a vynikajícím hereckým obsazením. Většinu dobu je to navíc i výborně napsané a vypjaté vztahy mezi postavami fungovaly, i když bez milostného trojúhelníku bych se klidně obešel. Jen škoda poslední půl hodina odehrávající se po x letech už tolik nefunguje a celkově mi přišla o hodně hůře napsaná i zrežírovaná. S takhle slabým koncem totiž tento film až příliš rychle vyprchá z hlavy. ()
Přemýšlím, jestli jsem někdy viděla film o zpětném chytání nacistů a žádný mě nenapadá, takže "Dluh" pro mě představuje dosud neobjevené vody. Relativně milý postarší muž pracuje jako doktor, pomáhá ženám k miminkům, má milující manželku a žije si svůj život. Jo, a pár let zpátky byl tzv. Chirurgem z Birkenau.;-) Odporné, ale pekelně silné retro s několika zajímavými zvraty a kvalitními hereckými výkony. ()
Půl filmu je fascinujícím výletem do srdce temnoty a půl filmu mechanickým zametáním zaschlého bláta historie pod úhledný žánrový koberec. Mattyho výklad má něco do sebe, snad bych jen dodal, že chemie agentů Mossadu a Vogela je nesmírně funkční a jiskřivá. Bohužel, jen dokud jsou všichni mladí. V roce 1997 z celé té magie zůstane pouze úporný a tezovitý thriller s nechtěně komickou koncovkou, která zazdí to krásné chvění z Východního Berlína. Každopádně scénami "gynekologického" výslechu a únosu Vogela přes čáru Madden zabil, nejen na své poměry, ale i na poměry žánru. Luxusnější starou školu jsem neviděl... no snad od Mnichova. [70%] ()
První polovinu zcela bezchybně fungující špionážní retro ždímající napětí z každého okénka filmu. Thomas Newman drnká na nervy hudebním podkresem a Matthew Vaughn zas přesně dávkovanými dialogovými sekvencemi v kulisách prošedivělého Berlína, který je setsakramentsky temným a nehostinným akváriem, do něhož bylo vpuštěno ústřední pestrobarevné trio se svojí mladickou nerozvážností. Jen škoda nedůstojného důchodcovského závěru, který perfektně vystavěnou psychologickou hru posílá šupem o řád dolů. PS: Ciarán Hinds je největší castingový omyl, který se jen tak neodpouští. ()
Atmosférický retro thriller by mohl klidně zapadnout kdesi ve vrchní polici půjčovny nebo v tom nejvzdálenějším sále kina, tak či onak by to byla škoda. Svět špionů je nám tu předkládaný zase z trochu jiného soudku. Tvůrci oscarového Zamilovaného Shakespeara jde hlavně o postavy, k první trojici agentů Mossadu se dostaneme v šedesátých letech, kdy se s mravenčí přesností mají pokusit zajmout nacistického chirurga, k té samé trojici se pak vrátíme o tři desítky let později, kdy vypluje na povrch skutečnost, že akce nebyla až tak úspěšná, jak ji agenti prezentovali. Jenže těch témat rozplétá John Madden mnohem víc, a to je možná škoda. Na větším prostoru bych tak třeba chtěl vidět vyrovnávání se s holocaustem jednotlivých hrdinů, boj se svědomím, další osudy vztahů milostného trojúhelníku, jenže leccos je jen naznačeno a dál se s tím už nepracuje. Film solidně pracuje s emocemi, což jsem ocenil hlavně u mladší verze agentů, snad i proto, že mi trojice Sam Worthington, Marton Csokas a Jessica Chastain skvěle sedla. I právě jejich pasáž mi přišla zajímavější, napínavější, atmosféričtější. Scény na vlakovém nádraží nebo třeba v gynekologickém křesle pak mírná škobrtnutí předtím i potom dokonale vynahrazují. Hlavní záporák dokonale démonický. Vlastně solidní spokojenost. ()
Reklama