Režie:
Clint EastwoodScénář:
Richard LaGraveneseKamera:
Jack N. GreenHudba:
Lennie NiehausHrají:
Clint Eastwood, Meryl Streep, Annie Corley, Victor Slezak, Jim Haynie, Sarah Kathryn Schmitt, Debra Monk, Michelle Benes, Lana Schwab, Kyle EastwoodVOD (3)
Obsahy(1)
Na farmě Johnsonových se setkávají sourozenci Carolyn a Michael, aby ve společnosti právníka vyřídili pozůstalost po matce Francesce. Nelibě je překvapí matčino přání, aby byl její popel rozprášen z Rosemanova mostu. Potom však mezi jejími věcmi objeví závěť jakéhosi Roberta Kincaida, v níž se uvádí stejné přání, a současně se z matčina dopisu dozvídají o jejím krátkém milostném vztahu s Robertem. Šokovaní sourozenci se začtou do matčiných deníků. Stalo se to v roce 1965, když Francesca zůstala na farmě sama, protože Carolyn, Michael i jejich otec Richard odjeli na výroční trh do Illinois. Druhý den zastaví u domu fotograf časopisu National Geographic Robert Kincaid, aby se vyptal, kudy k památným zastřešeným mostům. Francesca mu nedokáže cestu popsat, a tak se nabídne, že mu ji ukáže. Cestou si povídají, a potom Francesca pozve fotografa na čaj. Stráví spolu příjemný večer, Richard baví ženu cestovatelskými historkami a z hovoru vyrozumí, že přes všechno hezké, co vypráví, není Francesca úplně šťastná. Přestože večer skončí malým nedorozuměním, napíše Francesca ještě v noci vzkaz, kterým Roberta zve k dalšímu setkání, a připevní ho na most, který bude ráno fotografovat. Robert souhlasí, a tak spolu prožijí kouzelné chvíle. Oba se bojí rozloučení, a když Robert navrhne, aby odjeli spolu, čeká Francesku těžké rozhodnutí. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (530)
Ústřední dvojice Eastwood a Streep jsou tak výborní, že filmu odpustíte jeho rozvláčné tempo a sáhodlouhé dialogy. Film v závěru funguje velmi slzopudně, ale od Estwooda bych přece jen čekal větší hloubku a zaujetí. Takhle je to sice pěkný film, ale dá se vidět pouze jednou. Napodruhé se ukoušete nudou. Mé hodnocení: 60% ()
Silný příběh, skvěle zpracovaný a zahraný. Rozhodně nedejte na komentáře typu "tohle je pro vdané ženské po čtyřicítce", protože autoři těchto komentářů nepochopili, že "vdaná ženská po čtyřicítce" je jenom prostředek, který je využit k ústřednímu sdělení, které se může týkat každého z nás, ať je to muž nebo žena, ať je starý nebo mladý. Rozhodně nejlepší film, který jsem za poslední dobu viděl! ()
Tento film zasáhl moji duši a to proklatě hluboko. Měli na sebe jen čtyři dny a i když věděli, že se už nikdy víc neuvídí, tak se do sebe vášnivě zamilovali. Jenom ten náměť ve mě vyvolá notnou dávku nostalgie. Retrospektivní styl vyprávění je zvolen velice vkusně a rozhodně je to oživení v jinak neakčním ději. Eastwoodovi ke stvoření tohoto masterpiecu stačilo opravdu málo - jeden dům, postarší ženu a ještě staršího světáka a samozřejmě osudovou lásku. Většina by z těchto ingrediencí udělala nevýraznou a sladkobolnou limonádu. Ale Eastwood není ledajaký režisér. Dokázal vykouzlit velmi emočně silný film. Netvrdím, že každý tenhle film vydýchá, a tak kdo je spíše na filmy, kde se stane za ty dvě hodiny, přeci jen víc, tak ať se tomuto filmu zdaleka vyhne. Scénář je naprosto vyšperkován vynikajícími živými dialogy, kde překvapivě nechybí ani nutný konflikt. Vykreslení postav je dokonalé. Někdo by řekl, že je to příliš nudný i na komorní konverzační snímek, ale v každém jejich slovu lze najít tolik emocí, které zůstanou povrchnímu divákovi skryty. Bravurní herecké výkony jenom podtrhují velikost tohoto díla. Na tento film jen tak nezapomenu a scénu v dešti si budu pamatovat až do konce života. ()
O většině Eastwoodových filmů, které režíroval, se píše, že jsou velmi dobré zejména díky jeho režii. Přesto mi tento PAN režisér a PAN herec přijde nedoceněný. To, co předvedl v Madisonských mostech je genialita. Vystačil si s minimálním prostorem, a přesto dokázal na celuloid zachytit ty nejjemnější detaily vztahu dvou zralých lidí, ty nejniternější linie jejich příběhu. Vše je tady téměř dokonalé a celé to působí věrohodně, jako by se to skutečně stalo. Některé pasáže (např. když Michael mluví o tom, co to je být jediným synem) si já osobně budu pamatovat hodně dlouho. A asi nejvíc koncert Meryl Streep, protože tohle je skutečné HERECTVÍ (přijde vám, že nic nehraje, ale že to tak prostě je). ()
"I DON'T THINK OBSESSIONS HAVE REASONS. THAT'S WHY THEY'RE OBSESSIONS." ----------- Počas prvej polhodiny sledovania som chcel napísať niečo vo význame, že keby som nevidel Pollackove Spomienky na Afriku, tak tomuto zrejme pacnem štyri hviezdy. Po skončení sledovania nakoniec prekvapivo dávam štyri a Afrike nechávam za tri. Madisonské mosty sú naozaj pohodový feel-good film (teda aspoň prvých 100 minút), ktorý je komplet zvnútra i zvonku krásny, úprimný a čistý. Herecký koncert Clint & Meryl mi chutil viac než Redford & Meryl, ktorá tu posúvala herecký strop až do nebies, od prvej po poslednú minútu. Ten jej smiech je nezabudnuteľný. Film ale nezaostáva ani so súdkom smútku, ktorý sa v závere úplne vylial. Scéna zo smrteľnej postele mi instantne pripomenula Leaving Las Vegas, kde dal Nicolas Cage zo seba dušu. Zhrnuté a podčiarknuté, mosty v okrese Madison sú skutočne kvalitka, ktorým to musí uznať aj človek ako ja, ergo hanobiteľ romantiky, lásky a vzťahových sračiek. ()
Galerie (63)
Zajímavosti (29)
- O roli Francesci (Meryl Streepová) se ucházely také Cher, Isabella Rossellini i Catherine Deneuve. (casyy)
- Mezi kandidátkami na Eastwoodovu filmovou partnerku byla původně například Anjelica Houston, která si s Eastwoodem později zahrála v thrilleru Krvavá stopa (2002). (ClintEastwood)
- Zahrajte mi "MISTY" (1971) byl jediný film s Clintem Eastwoodem, který Meryl Streep před setkáním s ním viděla. (jezurka42)
Reklama