Režie:
Marco Tullio GiordanaScénář:
Enzo UngariKamera:
Roberto ForzaHudba:
Franco PiersantiHrají:
Monica Bellucci, Alessio Boni, Luca Zingaretti, Luigi Diberti, Mattia Sbragia, Lavinia Longhi, Aurora Quattrocchi, Paola Lavini, Marco Paolini (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Osvaldo Valenti a Luisa Ferida byli známou italskou hereckou dvojicí. Stali se hvězdami fašistické kinematografie a jejich soukromý život byl podobně bouřlivý jako většina postav, které ztvárňovali. Na sklonku 2. světové války se však dostali do hledáčku partyzánů jako kolaboranti a nad jejich hlavami se začala vznášet hrozba smrti... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Recenze (21)
příběh kterému možná uškodilo to neustále přeskakování v čase.Možná to chtělo posloupnost.Vzhledem k tomu ,že film má dva díly na jednom disku , to už pro diváka byl dost nářez.Jinak tandem Bellucci a Zingaretti byla dobrá volba.Vedle její jemné krásy vynikl ohnivý šarm Zingarettiho.Mělo to být o nich a taky bylo! ()
Pomalu tekoucí příběh je podpořen výbornými výkony hlavních představitelů, rozhodně nenadchne milovníky amerického polopatismu, primitivního střihu a rychlého sledu tupých akcí. Giordana položil ve svém neprávem opomíjeném filmu několik palčivých otázek na téma viny, spoluviny a lehkosti manipulace davu. A závěr je naprosto skvostný. ()
Mám podobné kontroverzní a nejednoznačné příběhy rád. Právě pro ten pohled na ne zcela jasné, čisté a rovné příběhy osob zmítajících se v divokých záchvěvech doby. Technicky vzato ve filmu moc ani nejde o to, zda hlavní hrdinové byli či nebyli vinni, spíše o optiku oné viny. Na Luca Zungarettiho jsem si dlouho zvykal, ale nakonec mě uchvátil, Monica Bellucci je bez debat. Jen kvůli ní jsem film viděl a nezklamala. Děsil jsem se dlouhé stopáže, ale při sledování mi to nakonec tak dlouhé nepřišlo. Film, který vás může zcela minout, ale když vás drapne, pěkně vás vyždíme. Možná pro pokročilou noční dobu sledování jsem zůstal někde na půl cesty. ()
Osud proslulých herců za fašistické éry Osvalda Valentiho a Luisy Ferida, kteří se dostali před partyzánský soud je ztvárněn profesionálně. Filmařsky se tu střídají barevné záběry z natáčení filmů a rušného vášnivého života předtím s temnými záběry z partyzánské války a černobílými dokumentárními dobovými záběry. Film trochu znejasnily skoky v čase. ()
Netuším, jak se na film tvářili Italové, mně na něm nejvíc vadila střihová skladba. Zingaretti s Bellucciovou výborní. Co se týká tématu- osud filmařů v totalitním (fašistickém) režimu- chtěl bych vidět pořádně kontroverzní filmy třeba o Janu Svitákovi nebo Čeňku Šléglovi. Na něco takového (kdysi se v tisku spekulovalo o přípravách na zfilmování osudu Lídy Baarové) u nás ale nikdy nebudou peníze. ()
Reklama