Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kevin Costner v hlavní roli kriminálního thrilleru o nezvyklém přátelství prchajícího vězně a jeho malého rukojmí. Dvojití držitelé Oscarů Kevin Costner a Clint Eastwood stojí proti sobě na opačných stranách zákona v americkém netradičně pojatém thrilleru Dokonalý svět. Zločinec na útěku zajme malého chlapce jako rukojmí a spolu se řítí texaskými okresními silnicemi s policií a speciálně vyškolenou psycholožkou /Laura Dernová/ v patách. Mezi dvěma „samotáři“ dochází k pozoruhodnému sblížení. Oběma totiž v životě cosi chybělo a spolu se vydávají někam k Aljašce, kde snad naleznou „dokonalý svět“. Pro tvrdého zkušeného zločince je setkání s plachým nevinným dítětem přinejmenším příležitostí k zamyšlení, chlapec zase vidí ve svém společníkovi symbol vytouženého otce. Režisérem tohoto novodobého „road movie“ z roku 1993 je jeden z hlavních protagonistů Clint Eastwood. (Česká televize)

(více)

Recenze (447)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Clint Eastwood se jako režisér tohoto filmu předvedl v "dokonalém světle". Velmi na mě dělá dojem ten fakt, že postava Kevina Costnera není jen prvoplánová oběť otcovy výchovy a systému, ale taky sebe sama, protože "jaký si to uděláš, takový to máš", i když o momenty a motivace, kdy cítíme tu frustraci z nedostatku rodičovské lásky nepřijdeme. Prostřednictvím Filipa - kloučka, který je naopak oběť náboženství, které si nevybral a díky jehož pravidlům nepoznal věci pro děti běžné - si na společné cestě kompenzuje tenhle deficit. To, co nedostal on, chce dát Filipovi. Ten na to nejen že přistoupí, ale k vězni, který mu ukáže úplně nový svět (s karnevalem, Vánocemi, koledou, cukrovou vatou....), přilne jako k otci. Kevin Costner i klučík v roli Filipa odehráli své role naprosto jedinečně. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Eastwood spojil síly s Costnerem a výsledkem je jímavé drama o muži, který byl sice trestanec, ale těžko tomu uvěřit když nám ho tvůrci prezentují čistého jako lilii. Vztah trestance a malého chlapce na útěku je zde vykreslen velmi dobře a funguje, ale pokud tohle mělo být kontroverzní drama tak se to zcela hodně minulo účinkem. První Costnerova záporná role není vůbec záporná, ale naopak je sympaticky kladná a v závěru umře, ale to jen proto aby dámy a popřípadě pánové mohli plakat. A jako slzopudné drama funguje dokonale, ale jako skutečné drama už tolik ne. ()

Reklama

Hild 

všechny recenze uživatele

Jestli existují filmy, které si vždy a za jakýchkoliv okolností ráda pustím, tak jsou to právě filmy Clinta Eastwooda. Nekážu vůbec pochopit, jak se mi tento skvost mohl tak dlouho vyhýbat. Pro mě ukázka dokonalého filmu. Dokonalý od začátku do konce a naprosto ve všem, přes scénář, brilantní režii až po skvělé herce. Nejvíce mě na tomto filmu překvapilo zapojení humoru, především mě překvapilo, do jakých míst jej Clint dokázal zakomponovat, něco takového bych od něho nikdy nečekala. Já si tedy můžu zapsat další film Clinta Eastwooda, který se mi zaryl do srdce, nikdy mu za ty jeho filmové zážitky nepřestanu být vděčná. ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Architekti amerických věznic zřejmě počítají s tím, že by se díky zpronevěrám mohli sami dlouhodobě ocitnout v zamřížovaném pokojíčku, proto mají všechny cely "tajné" únikové chodby. Alespoň tak to podle filmů vypadá. Každopádně Tančí s vlky vymění slušivý vězeňský mundúr za nějaké to ne úplně padnoucí prádlo ze šňůry, pedofilního spolumukla nahradí nábožensky zdeformovaným kloučkem a přijímá indiánské jméno Jezdí s bubákem. Za zadkem má v obrněné mobilní kanceláři urputného kovboje Eastwooda a protivnou, vševědoucí Lauru Dern. Divák si při téhle kriminální road movie užije trochu napětí, trochu vtipu, trochu nenáročného zamyšlení a škopek patosu. K čistým čtyřem astrám film dotáhlo Costnerovo nenapodobitelně elegantní vysvětlení, jaký je rozdíl mezi hrozbou a faktem. 77,7% ()

classic 

všechny recenze uživatele

„Perfektný svet” na začiatku 60. rokov ? Ako sa to vezme, a ako pre koho. Pre 8-ročného Filipa "Buzza" Perryho to zaisto neplatí, pretože spolu s rodinkou (má ešte dve sestry, no vyrastá bez otca) sa radí ku "Svedkom Jehovovým" , čiže matka mu maximálne odopiera všetky tieto bežné, americké návyky, sviatky, ktoré absolútne oni neslávia, ba žiadne Vianoce, ani narodeniny, si u nich nikdy neprípominajú, bohužiaľ má tú smolu, že je v náboženskej sekte, ktorú mu musel skrátka niekto vnuknúť do hlavy, a tak tým pádom je ochudobnený o typické prežitky svojich rovesníkov, ktorí to berú, ako úplne normálnu, štandardnú vec... A zase pre zmenu, Robert "Butch" Haynes sa zrovna nachádza v štátnej väznici v Texase, je tiež v ozaj nezávideniahodnej pozícii, len s tým nepatrným rozdielom, že so svojim sadistickým komplicom plánujú útek, a tak by sa dalo povedať: „Konečne im už svitá na lepšie časy” ? Zhodou náhod sa prikmotria do domu, kde býva Filip, toho si so sebou zoberú, ako rukojemníka, čochvíľa budú mať v pätách texaského rangera "Reda" Garnetta a ďalších kolegov, medzi ktorými môžme trebárs nájsť i nežné pohlavie Sally Gerber. Dostavuje sa fenomén „štokholmského syndrómu” , no i ten sa neskôr mierne skomplikuje, čo už ďalej spoilerovať asi nebudem, respektíve, všímajte si vôbec tú úvodnú sekvenciu, ktorá veľmi veľa napovie, aj keď nie príliš. V podstate sledujem takú Road movie dvoch, troch postáv. Buzz si oblečie halloweenský kostým, dobrého ducha Caspera, ktorý ho bude sprevádzať, kedy zažíva, či už tie lepšie, alebo horšie stránky dobrodružstva, ktoré pôvodne smerovalo na Aljašku, a kde sa nakoniec zastaví, to si musí pozrieť každý divák sám, lebo to stojí za pozornosť... / Kevin Costner je v dobe nakrúcania už naozajstnou SUPER-HVIEZDOU, s rolami ušitými priamo na mieru, i s réžiou Tanca s vlkmi, ktorá mu zabezpečila „nesmrteľnosť” , a tentokrát neostáva svojej povesti nič dlžný, že je opäť, ako „kapor vo vode” . Má to však jeden paradox, že i napriek svojim úžasným výkonom pred kamerou, občas podáva tiež menej kvalitnejšie herecké výkony, čiže mi tým pádom vychádza, ako rozporuplná osobnosť. Clint Eastwood zvláda obe profesie nadštandardne kvalitne, samozrejme, že je opäť aj tam, i tu, no skôr necháva vyniknúť Costnera s T. J. Lowtherom, pretože jeho postava sa väčšinou iba vyváža v akomsi modernom karavane. Dakedy vytasí ten svoj typický výraz pokrčenej tváre, či aj vytrúsi nejakú tú hlášku, naviac. Pôvodný scenár J. L. Hancocka má spád. Obklopil sa spoľahlivým štábom z Unforgivenu, t. j. kamera Jack N. Green, hudba Lennie Niehaus, strih Joel Cox a výprava Henry Bumstead, a tak to má byť, bez toho to skrátka nemôže fungovať, že Eastwood dobre vie, čo robí. Opäť nakrútil malý-veľký film. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (13)

  • Richard Schickel ve své biografii Clinta Eastwooda správně poznamenal, že postava Reda Garnetta je ze všech představitelů zákona v provedení Eastwooda první, která nemá nad nebezpečnou situací kontrolu. (ClintEastwood)
  • Většina aut ve filmu byla vypůjčena z muzea. (don corleone)
  • Způsob přilepení úst černošské rodiny lepící páskou se záběr od záběru mění. (Dvojirakri)

Reklama

Reklama