Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V San Quentinu má být o půlnoci popraven vězeň z cely smrti, černoch Frank Louis Beachum, odsouzený před šesti lety za vraždu těhotné ženy, která mu dlužila 96 dolarů. Mladá reportérka deníku Oakland Tribune Michelle Zieglerová byla pověřena úkolem udělat poslední rozhovor s odsouzeným mužem. Jenže krátce předtím Michelle zemře při tragické autonehodě a šéfredaktor přidělí její úkol stárnoucímu veteránovi Everettovi. Sukničkáři, mizernému otci i manželovi a také bývalému alkoholikovi. Kromě toho má ovšem Steve dokonalý novinářský čuch a ten mu napoví, že s odsouzením Franka Beachuma není všechno v pořádku. Když se mu podaří zjistit, že klíčový svědek lhal o tom, co viděl, získá téměř jistotu, že odsouzený muž je nevinný. Na to, aby jeho nevinu dokázal, má však pouhých dvanáct hodin. Steve začíná zběsilý závod s časem, ve kterém jde nejen o život Franka Beachuma, ale také o něj samotného. Jeho nadřízený Bob Findley už dlouho hledá záminku, aby ho mohl zničit. Steve kousek po kousku odhaluje pravdu o zločinu, za který má být potrestán nevinný člověk. To však nestačí. Musí najít dostatek důkazů, aby dokázal popravu zastavit. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (116)

Lyli 

všechny recenze uživatele

Musela jsem se smát, když mi cvaklo, že kmet, který má se sedm křížků na krku, hraje svůdného padesátníka (+/-). A to dítě není vnučka...je to dcera! Heh, totální wtf, a dost možná ukázka nulové sebereflexe. Překvapivě tohle nic nezněnilo na tom, že v závěru jsem skutečně byla na jehlách a fandila, aby dojel a zachránil toho svatouška. *Hodně cool konec by byl, kdyby se Eastwood s tou babčou vyboural, nepřežil a umřel by ve chvíli, kdy popravují svatouška. Taky v tom cítíte ten potenciál? Takový ten moment, kdy byste si to regulérně chtěli hodit, protože svět není fér... Jenže to se vám nestane, nebojte. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Když jeho nos zavětří, často se nemýlí. A teď si zkusí závod s časem, protože v cele smrti čeká na injekci jeden nevinný černoch. Novinář Steve má zvláštní zálibu v ženách, alkoholu a řešení složitých kauz, a zrovna teď si je jistý, že klíčový svědek lhal. Já jsem si zase jistý, že trojice scénáristů si lhala vzájemně, když dávala do kupy tenhle kus. Každý měl asi o směřování snímku trochu jiné představy, protože jinak si ty některé schematické a logické lapsy nejde vysvětlit. Náhoda a instinkt tu dostávají nový rozměr. Otázku viny a trestu jako prostředku ke zvýšení napětí (boj s časem) tentokrát neukočíroval ani samotný Clint Eastwood. Poměrně úsměvný příběh (v den popravy se vše začne rozdmýchávat) i samotný osudový okamžik, při kterém přijde o život těhotná prodavačka (tenhle černoch byl holt zvyklý utíkat celý život) a hlavně úsměvné „jak to asi celé bylo“ a jakou roli hraje řetízek na krku staré černošky. Eastwood tentokrát výrazně selhává v dialozích mezi otcem a dcerou, manželem a manželkou, redaktorem a kolegou, redaktorem a nadřízeným… a v rámci podobně laděných snímků musím sáhnout jen ke dvěma hvězdám. Režijně jeden z nejslabších Eastwoodů!! ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Ostřílený žurnalista Steve Everett s buldočí zarputilostí hledá důkazy o nevině muže, který byl před lety obviněn z vraždy těhotné ženy a zanedlouho má být popraven. Veterán Eastwood se tentokrát moc nevytáhl a předložil tuctovou formou natočený příběh u kterého je předem jasné, jak celý dopadne. 40% ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Beechum prej věří ve znovuzrození !!" - "Jo, to každej v cele smrti !! Zvedlo by nám to porodnost.." ;) Především bych se chtěl zasmát všem, kdo si dovolují pochybovat o Eastwoodových režijních schopnostech, protože True Crime není ničím jiným než poctivou oldschoolovou kriminálkou, v níž si však režisér s parádním nadhledem střílí sám ze sebe a většiny svých filmů.. Přiznám se však, že v rámci Eastwoodovy režisérské filmografie bych si zrovna nedovolil říct, že mi jeho smysl pro humor vždycky sedne !! Ta nadsázka se dá vyčíst prakticky z každého druhého záběru, byť přiznávám, že pokud tím chtěl Eastwood vzdát poctu všem podobným žánrovkám, povedlo se mu to jen z části, protože přes všechnu tu snahu o odlehčení film nepostrádá velkou porci napětí !! Otázka je, do jaké míry je to zde vlastně na škodu !! Příběh sám o sobě není bůhvíjakým převratným scénáristickým veledílem, na počítání schématizmů a klišé vám nebudou stačit prsty, a ačkoliv se vše odehrává během nějakých 24 hodin, máte pocit, že vše trvá tak minimálně týden, čímž však rozhodně nenaznačuji, že by True Crime nějak nudil, nebo by Eastwood s něčím nějak moc otálel.. Jak to celé dopadne vlastně divák, Eastwoodův fanoušek jistě, odhalí opravdu hodně brzy, v tomto směru si skutečně True Crime na nic složitého nehraje, ale musím ocenit samotný happyend, protože ten nepatří zrovna k typickým Easwtwoodovým režijním znakům !! Herecky však jde o nadprůměrný kousek, skvělý James Woods a jeho skvostné slovní přestřelky s Eastwoodem jsou skutečnou ozdobou filmu, byť mě osobně mrzelo, že Woods nedostal více prostoru, Denis Leary a Isaiah Washington si také odehrají svůj slušný standard a to cameo Lucy Liu už je jen takovou třešničkou na dortu, i když mě mrzí, že sexy Mary McCormack coby novinářka Michelle zemře tak brzy !! Jinak si Clint přizval své obvyklé souputníky, jak soundtracku Lennieho Niehause, tak ani kameře Jacka N.Greena se nedá nic příliš vytknout, dialogy mě neskutečně bavily, mám jen zásadní připomínku k postavě napraveného grázla Franka Louise Beechuma, ty kecy o Bohu mi dost lezly na nervy a pak si Clint už taky mohl odpustit tu svoji postelovou scénu, protože pohled na jeho nahé tělo na přelomu tisíciletí bych si určitě nejen já velmi rád odepřel.. Tahle Pravda vás rozhodně nezabije, k smrti vás nudit také nebude, já si ji opravdu užil.. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Jak spletitá jest cesta ku pravdě. Clint poukazuje na korupci americké justice mísenou s rasovou segregací a navíc obohacuje tuto problematiku rodinnými i pracovními trablemi. I v tomto případě potěšil typický charakter Eastwoodových postav. Sobectví, namyšlenost, tvrdohlavost a bezohlednost jsou přesně ty vlastnosti, které jsou s Clintovým charakteristickým herectvím nerozlučně spjaty. Zdatnými sekundanty jsou nepochybně sarkastický Woods či emočně vypjatá Diane Venora. Závěrečných 20 minut je náležitě vygradováno a divák nemá nejmenší potuchy, zda ho čeká happyend, či nikoliv. Kombinace justičních omylů s životními hodnotami má patřičný efektivní dopad na diváka. Řemeslně zvládnutá práce, to je bez debat. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (6)

  • Ve filmové adaptaci je hlavní hrdina starší než v knižní předloze - v Klavanově románu bylo hlavnímu hrdinovi třicet pět let, zatímco Eastwoodovi v tomto snímku táhlo na sedmdesátku. Dalším rozdílem mezi filmem a románovou předlohou bylo dějiště: román se odehrává v Missouri, film v Oaklandu v Kalifornii. (ClintEastwood)
  • Eastwood jako novinář Everett pracuje v Oakland Tribune. Skutečnou redakci Oakland Tribune však ve filmu uvidíme jen zvenku - ve scéně, kdy bezdomovec zastavuje Everetta a žádá jej o peníze. Pro potřeby natáčení byla vytvořena věrná replika - scénografové si pozorně prohlédli redakci Oakland Tribune a shromáždili potřebné vybavení a nábytek. (ClintEastwood)
  • V tomto filmu se Eastwood už po osmnácté vrátil do role herce i režiséra. (ClintEastwood)

Reklama

Reklama