Režie:
Robert DornhelmKamera:
Walter KindlerHrají:
Rolando Villazón, Anna Netrebko, Nicole Cabell, Tiziano Bracci, Boaz Daniel, Stéphane Degout, Adrian Eröd, Ioan Holender, Konrad Huber, Gerald Häussler (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Láska básníka Rudolfa (Rolando Villazón) k nežné Mimi (Anna Netrebko) mohla vydržet věčně, nebýt nepřejícného osudu. Jejich dojemný příběh osvěžuje paralelní linie o přátelství čtyř mladých umělců, kteří ač jsou chudí, život na Montmartru vedou bohatý. Zmíněné dějové peripetie byly ideálním námětem pro operu La Bohème, která se na prknech turínského divadla Regio objevila poprvé 1. února 1896 a dodnes slaví úspěchy po celém světě. Libreto pro legendárního Giacoma Pucciniho tehdy napsala proslulá autorská dvojice operního verismu, Luigi Illica a Giuseppe Giacosa. Tato trojice společně vytvořila také Toscu nebo Madam Butterfly. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (30)
Tohle opravdu nepatří do kina a na DVD už vůbec ne. Ty titulky mi děsně vadily, když člověk na chvíli zavřel oči byla to nádhera ale jak je zase otevřel tak se děsně nudil....Doma v obýváku se to nedá. A to mám operu docela rád, tohle jí ale čest nedělá, i když připouštím, že herci i režisér dělali co mohli... ()
To, že je La Bohème jen průměrným filmem nespasí ani - jako vždy vynikající - Villazón, ani překrásná a talentovaná Netrebko. Je zvláštní, jak čarovně krásná Pucciniho hudba, může na filmovém plátně poměrně nudit. Robert Dornhelm se ve 115 minutách zcela marně snaží navodit jedinečnou atmosféru divadelních zpracování, kouzlí s kamerou, používá nesmyslné efekty a tím vším si ve výsledku sám ubírá. Proč se snažit připoutat pozornost na obličeje herců nebo přeplácené interiéry, když máte v zádech Pucciniho? ()
Vidím, že názory na toto ztvárnění úžasného Pucciniho díla se dost různí.. Přikláním se k těm nadšeným, pro mě to byl opravdu zážitek. V kině obrovská návštěvnost - já, moje sestra a čtyři babičky, které šly po pěti minutách poprosit pana promítače, aby ztlumil zvuk, čímž nám onen zážitek poněkud zkazily, ale nedalo se nic dělat, bylo jich víc. O kvalitách Pucciniho hudby není třeba diskutovat, takže k filmu - nejvíc na mě asi zapůsobilo výtvarné pojetí.. a Musetta. Nicole Cabell ji ztvárnila tak, že mě zachvátila obrovská nenávist k naivní Mimi (Anna Netrebko naprosto skvělá, jeden by jí uvěřil, že je vážně totálně blbá) a němý úžas nad Musettiným temperamentem a sílou. Kdyby film nebyl promítán jen jeden večer v rámci filmového klubu, druhý den jdu znova a pod pohrůžkou násilí přinutím promítače, aby ten zvuk pořádně napálil! ()
Opeře naprosto nerozumím a nechápu ji. Muzikál mi připadá nepřirozený, takže co pak říci o žánru, kde člověk umírá, ale na čistotu jeho zpěvu to nemá žádný vliv? Přes kvílení těch všech sirén skoro nejsem schopen vnímat hudbu a mohu ocenit snad jen tlumenější filmový herecký projev slavného Mexičana a Rusky v hlavních rolích italsky zpívané filmové verze opery podle francouzského románu inscenované rakouským režisérem. Není ten operní svět úžasně mezinárodní? A dá si tolik práce s tak triviální historkou... Příznivci opery ať si k mému hodnocení přičtou zbývající dvě hvězdičky. ()
Musím dát pět! Tady se skloubilo všechno pozitivní. Giacomo Puccini je záruka kvality. Režie skvělá a kamera... zase musím vyzdvihnout. Děj je dán předlohou a je opravdu silný. V tomto díle jde o hodnoty života a žití. Zamysleme se nad tím! A... Anna Netrebko a Rolando Villazón je třešnička na dortu. ()
Reklama