Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V létě roku 1968 se matka se dvěma dospívajícími dcerami a přítelem vrací z letní dovolené v Itálii. Je noc na jedenadvacátý srpen. A rozvedený tatínek se právě oženil ve Vídni se svou mladou přítelkyní. Takový je začátek filmu, jenž zachycuje jejich intimní osudy v nastávající éře normalizace, a který vrcholí Chartou 77. Vypráví příběh Marty, dvou dcer - Gábiny a Majdy - a jejich postupně přicházejících a odcházejících "tatínků". Zatímco někteří "tatínkové" se postupně snaží zvrátit kolo českých dějin, Marta a její dcery vzdorují následkům, které tyto jejich pokusy u komunistického režimu zákonitě vyvolávají. Matku a dcery poznamenává jak disidentské působení jejich blízkých, tak situace, do nichž se samy svými činy dostávají. Intimní pohled na soukromé životy v nelehké době napsala Tereza Boučková a inspirací jí byly vlastní zážitky a vzpomínky. Režisérka Irena Pavlásková natočila film plný bizarních i tragikomických scén, v němž dostaly velký prostor především herečky Vilma Cibulková, Dana Marková a Tereza Voříšková v hlavních rolích. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (313)

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film, "o tom jak se žilo za okupace". S realitou té doby film nemá nic společného. Jediné, co je tam opravdu skutečné jsou škodovky, oblečení, účesy (i když teda že by se nosily takové účesy každý den...jasně...určitě na to byl čas), a další věci jako rádia a televize Tesla:) U filmu jsem se zasmála ale to je tak asi všechno. Nechápu jaký význam tam měly scény s věčně odhalenou Vilmou Cibulkovou nebo "tanec" nahé matky a dcer. Ovšem některé skutečnosti film zachytil. Například to, že pokud jste měli v rodině někoho jako byl Jiří Dvořák, nemohli jste studovat a tím pádem pracovat někde "na úrovni". A taky zobrazuje, že když se člověk stále nepletl do politických událostí (což byla většina národa), měl se dobře, normálně žil v režimu, protože mu nic jiného nezbylo, pracoval, zakládal rodinu, jedl a pil...prostě normálně žil svůj život. No takže takový průměrný český film, o tom jaké to hodně zdaleka mohlo být. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Musim uznat, že už dlouho jsem neviděl českej film, kterej se má odehrávat v minulosti, bez nějakejch do očí bijících anachronysmů. Tady jsem pouze zahlídnul asi na 2 vteřiny jedno rozmazaný moderně vypadající auto (identifikoval jsem to jako Forda Fiestu) a pak jsem se teda v komentáři od kolegy Enšpígla dočet o spodnim prádle Terezy Voříškový. Ale toho bych si ani nevšimnul. Holt asi nemoc z povolání. Čumim po autech a né po ženskejch :-) A když už jsem zmínil Terezu Voříškovou, tak ta se mi fakt líbila. Jednak po tý vizuální stránce, ale zároveň i po herecký stránce, což mě dost překvapilo. Dřív jsem jí znal z filmů jenom jako takovou figurku, na kterou je hezkej pohled, ale nic moc neni schopná zahrát. Tady zahrála přesvědčivě. Celkově herce bych pochválil, protože většina z nich ty svoje šablonkovitý postavy dokázala zahrát celkem uvěřitelně. Příběh mě nějak nezaujal. Cibulková každou chvíli šuká s někym jinym, do toho nějaký prostřihy ze života těch protistátních živlů a občas nějaká křečovitá snaha ukázat, jaký byli fízlové dementi. Třeba naprosto zbytečnou scénu "Nevíš, jaký je město v SSSR na 3? - OMSK." jsem nějak nepochopil. Kdo se tomuhle zasmál, může si přidat 1 hvězdičku... ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Vtipné detaily, nepřesvědčivý celek. 1) Už 49letá Irena Pavlásková (to to letí) umí dobře vztahy mezi lidmi - kde šlo o věru a nevěru a o chování vůči sobě navzájem, je film docela příjemný a zdařilý navzdory snaze negovat genderové stereotypy. 2) Inspirace skutečnými osudy je zavádějící - příběh je málo autentický, aby byl historicky věrný, ale současně je příliš konkrétní, abychom si pod jednotlivými postavami nepředstavili naše přední disidenty. Je jasné, že jde o úmysl, dceru Pavla Kohouta 52letou scénáristku Terezu Boučkovou jistě nelze podezírat z toho, že by neznala předobrazy svých postav. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Sympatickou Terezu Boučkovou čtu s velkou chutí. Dokáže pobavit svým zkratkovitým popisem událostí i suchým humorem. Také je pro ni typické že s jistou poťouchlostí neváhá vybalit poměrně velké intimity ze života známých osobností. Pobavil mě stylizovaný Havel v podání Ondry Vetchého i Martina Menšíková co by Olga. Dle knižní předlohy byl i věrně zachycen drahý papá Pavel Kohout s přítelkyní. V komentářích často zmiňovaný striptýz mě víc pobavil než pohoršil, žádný nevkus jsem nepozorovala, zaujalo mě především, pro koho byl páchán. :o) Tereza nepochybně trpěla, jak opuštěním a chladným přístupem slavného tatínka, tak i persekucí maminky a celé rodiny.. Pokud se s tím vypořádává psaním dobrých knížek a scénáři ke komediím, nedopouští se na českém obyvatelstvu ani na filmovém průmyslu žádné škody. Znám tvrdší kalibry, co potřebují ventilovat svou chorou duši před světovou veřejností a ještě to mají velice slušně zaplaceno. :o) Tereza Boučková: Indiánský běh, Žena z okolí Týru a Krok, sun, krok či shrnutí Rok kohouta. Doporučuji. Přepasírováním přes Irenu Pavláskovou vzniklo dílko spíše průměrné. ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

Telegraficky: Začalo to zajímavě. Kdy se zase Voříšková svlékne? Etzler s otřesným kartáčem pod nosem, Redka zapracovala-> Nějak se to vleče. Poznám nějakého disidenta? -> Tereza Voříšková dělá striptýz se svou filmovou matkou a sestrou. Takže se svlékla, ale proč? -> Ondřej Malý jako estébák, štěk, který za pár měsíců rozehraje v Poutech. Wow. -> Konec, no, ještěže tak. Nepoznal jsem žádného disidenta, jen schody hotelu Internacionál, a to jen díky Šakalím létům. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (11)

  • Ačkoliv nejde přímo o životopis, autorka scénáře Boučková přiznává, že se nechala inspirovat svými zážitky. (Olík)
  • Ve filmu je možno vidět moderní pákové baterie na umyvadle, které však do uvedené doby nepatří. (Lucas87)

Reklama

Reklama