Režie:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
Hans ZimmerHrají:
Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Zdánlivě bezstarostný život města je vykoupen obří lží o neposkvrněném hrdinovi, o němž není veřejnosti známo, že přešel na temnou stranu síly. Tím, kdo na sebe vzal hříchy Harveyho Denta a přijal vinu za jeho smrt, je Batman. Všechno se ale změní s příchodem prohnané zlodějky, která přijde k Bruceovi domů ukrást otisky jeho prstů. Jejím prostřednictvím se Batman dostává na stopu podzemního hnutí, v jehož čele stojí terorista Bane. Díky zradě je však Wayne uvězněn v kobce, o níž kolují pověsti, že se v ní Bane narodil. Ten mezitím dostává prostor k realizaci svého megalomanského plánu totálního ochromení Gothamu. Donutí to Batmana znovu nasadit svou masku a temnou kápi? (TV Nova)
(více)Videa (46)
Recenze (3 082)
Po překvapivě civilní dvojce už jaksi nečekáte autobus plný malých sirotků, patetické proslovy o dospívání či roztrhanou americkou vlajku. Aura bratrů Nolanů si žádá přeci jen víc. Pokud si dvojka vyloženě říkala o ideologickou interpretaci, tak ve trojce se jí vyhnout nelze a samotný film jako politický komentář k současné Americe je vlastně dost k pláči. Stačí se podívat na film optikou problematiky "Occupy Wall Street", vlastnění zbraní, zahraniční politiky či nedejbože třídního boje, a je hned jasné, na které straně Batman stojí - kapitalistický systém bránící soudobý establishment. Takže i kdyby byl nový Batman dechberoucí titánským dramatem, a to jakože není, i kdyby se stokrát stavěl na hlavu, tak selhává v tom nejpodstatnějším, a to v samotné myšlence. ()
Příliš mnoho trumfů v Nolanových rukou, ze kterých se pak sype nejen Gotham, ale celý ten pečlivě budovaný domeček z karet. Druhá půlka sleduje nejen Banea, ale i Nolana, kterak se opájí svou mocí. Všechno mu vychází, nikdo ho nedostane a pýcha, jakkoliv zasloužená, prostě předchází pád. V tomto případě jen o pár schůdků pod pódium dokonalosti, ale i tohle zavrávorání mnohé zamrzí. Batman opět vládne komiksovému nebi a navíc dává DC do ruky okovanou rukavici. Všechny marvelovky jsou oproti dějové šíři (a občas, bohužel opravdu jen občas, i hloubce) batmaní trilogie pouze hodně barevnými hračkami. Je s nimi legrace, ale jednou z nich prostě vyrostete. O to větší jsou ovšem nároky na to, co přichází po nich... ()
Nolanovic bratři se překvapivě vrací na Batmanův začátek a posledním dílem tak dávají celé trilogii velice celistvý ráz. Člověka až zamrazí, s jakou chytrostí dokáží pracovat se zápletkami, které jsme už považovali za dávno uzavřené. Společenským kontextem tak jen logicky rozvíjejí známé dějové motivy. Jen teď nám nabízejí zlo s naprosto konkrétním přívlastkem, reálné, možná právě to je důvod, proč se to u některých diváků s komiksovou adaptací neslučuje. Dospělost myšlenky spolu se zfilmovaným žánrem dávají tušit, že Christopher Nolan skutečně přestává mít v Hollywoodu konkurenci. Jsem naladěn snad jen na kritiku mnohotématičnosti, jež často snižuje divákovou pozornost a ubírá na tempu. Široký záběr vyprávění (kamera fakt ne), je to jediné, co se povedlo méně. Temný rytíř tak u mě povstal na 90%. ()
Do zaznění americké hymny to nejlepší, co jsem kdy v americkém blockbusteru viděl - to pro spoustu lidí znamená, že se budou zhruba první hodinu nudit, já jsem užíval mistrovskou tenzi, kterou Nolan naprosto ovládá plátno. Vystačí si při tom bez akce, jen s masivně budovaným pocitem neklidu. Po americké hymně jsem se s filmem začal trochu prát - bráchové nejspíš sledovali kritiku, která se snesla na ideologické pozadí Temného rytíře zleva a jako by si chtěli se zastánci sociální spravedlnosti a přerozdělení vyřídit účty. Nicméně zvolili si ničivou "weapon of choice" - Bane je uhrančivá, drtivá a naprosto démonická postava, která Balovu Wayneovi / Batmanovi umožňuje dělat to, v čem jsou nejsilnější: obětovat se pro film / Gotham. V závěru mi chyběla soustavnější práce s příběhem i postavami, tempo je záměrně hodně splašené a dávkování informací úsečné, docela překvapí i rozporuplný návrat ke "komiksové" mytologii jedničky... Závěrečný mega-twist, který trochu oslabí pure evil auru Banea, mě vytrhl z pobožného blouznění o jedné z nej postav v trilogii. Ale marně přemýšlím, kdy jsem naposled viděl něco tak drtivého, monstrózního, majestátného a přitom filmařsky vybroušeného. Říkalo se, že Batman bude králem sezóny - a i přes spoustu námitek jím pro mě neohroženě je. Edit: Teprve druhé shlédnutí odhalí, jak důsledný a přitom emocionálně úrodný tenhle film je. Imaxová kopie je ohromující a ten film každým detailem získává. Grandiózní... ()
Jsem zvědav, jaké bude další pokračování..... no, myslím, že by už mohlo být jen černobílé provedení.... tedy přesně řešeno černo černější... Jeden aby si u koukání na film chvílema rozsvítil lampičku, aby taky sem tam něco viděl..... No, nic naplat, já mám rád netopýrka, baví mě a s Nolanem nemá chybu.... ()
Galerie (352)
Zajímavosti (174)
-
Stejně jako v snímku Batman začíná (2005) má Bruce Wayne (Christian Bale) při prvním rozhovoru s Jamesem Gordonem (Gary Oldman) na sobě lyžařskou kuklu.
(Shadowspark)
- Po tom, čo boli policajti zavalení v tuneli a je spomenuté, že nevideli denné svetlo štvrť roka, nie je nikto z nich zarastený, na rozdiel od Bruce Waynea (Christian Bale), ktorý bol v tom čase takisto uväznený. (ČSFD)
- Úvodná scéna s lietadlami obsahuje podstatne menej trikových záberov, akoby sa na prvý pohľad mohlo zdať. Christopher Nolan trval na tom, aby sa natočilo čo najviac materiálu v reále. Základom boli reálne zábery, ktoré sa digitálne iba vylepšovali. Natáčalo sa v Škótsku. (gogo76)
Reklama