Režie:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
Hans ZimmerHrají:
Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Zdánlivě bezstarostný život města je vykoupen obří lží o neposkvrněném hrdinovi, o němž není veřejnosti známo, že přešel na temnou stranu síly. Tím, kdo na sebe vzal hříchy Harveyho Denta a přijal vinu za jeho smrt, je Batman. Všechno se ale změní s příchodem prohnané zlodějky, která přijde k Bruceovi domů ukrást otisky jeho prstů. Jejím prostřednictvím se Batman dostává na stopu podzemního hnutí, v jehož čele stojí terorista Bane. Díky zradě je však Wayne uvězněn v kobce, o níž kolují pověsti, že se v ní Bane narodil. Ten mezitím dostává prostor k realizaci svého megalomanského plánu totálního ochromení Gothamu. Donutí to Batmana znovu nasadit svou masku a temnou kápi? (TV Nova)
(více)Videa (46)
Recenze (3 082)
Teprve až po druhém zhlédnutí jsem plně pochopil a docenil to, proč Nolan po vzývané dvojce otočil kormidlo a opět zajel do komiksových vln, podobně jako u prvního dílu. Trojka totiž víc než cokoliv jiného především uzavírá trilogii. Chápu ty zklamané ohlasy, které čekaly něco ve stylu vtipného anarchistického magora Jokera, ale výtky o mizerném odvyprávěném příběhu neberu ani omylem. Slovní spojení ‚monstrózní epika‘, které mnozí kolem používají, se totiž na tohle hodí jak nic jiného. Nekompromisní Bane hrubou silou sráží Gotham na kolena, aby jej před tím, než mu dá ochutnat smrt, přinutil trpět. Stejně tak jako jeho strážce v černé kápi. Tohle není od bratrů Nolanových vyjádření jejich světonázoru, tohle je kritika všech, pro které je myšlenka sociální spravedlnosti politickou modlou. A proto, než poslední atom dokončí štěpnou reakci, je třeba povstat fyzicky, ale hlavně duchovně. A to je motor celého filmu, který buduje Nolanovo precizní vyprávění, které funguje jak v dialozích postav, tak v překvapivě střídmé, ale výborně surové akci. To vše pak už jen skvěle doplňuje Zimmerova hřmotná hudba, bez které by ten film fungoval o třetinu méně. Pokud tohle chce u Warnerů někdo restartovat, měl by už teď přemýšlet o změně povolání. PS: Christopher Nolan je spolu s Davidem Fincherem nejlepším filmovým vypravěčem své generace. Bez debat. ()
Mizerně odvyprávěné, plné patosu s tvůrčí nabubřelosti a - co je nejhorší - s odpudivým světonázorem. Jeden z nejhorších blockbusterů, o němž netuším, co tím chtěli Nolanové říct. Ale vypadá to hezky, to nepopírám. Po TDK, který mám, i přes zjevné chyby, velice rád, se jedná o veliké zklamání. Nolan si vzal až příliš velké sousto a TDKR je prakticky to samé, co Spider-Man 3 pro Raimiho. Jen s tím rozdílem, že pod přívaly velkých slov, dramatických gest a apokalyptických vizí není vidět, jak je to směšný a primitivní film. ()
Příliš mnoho trumfů v Nolanových rukou, ze kterých se pak sype nejen Gotham, ale celý ten pečlivě budovaný domeček z karet. Druhá půlka sleduje nejen Banea, ale i Nolana, kterak se opájí svou mocí. Všechno mu vychází, nikdo ho nedostane a pýcha, jakkoliv zasloužená, prostě předchází pád. V tomto případě jen o pár schůdků pod pódium dokonalosti, ale i tohle zavrávorání mnohé zamrzí. Batman opět vládne komiksovému nebi a navíc dává DC do ruky okovanou rukavici. Všechny marvelovky jsou oproti dějové šíři (a občas, bohužel opravdu jen občas, i hloubce) batmaní trilogie pouze hodně barevnými hračkami. Je s nimi legrace, ale jednou z nich prostě vyrostete. O to větší jsou ovšem nároky na to, co přichází po nich... ()
Upachtěné čtyři hvězdy. A to jen proto, že jsem neměl vysoká očekávání. Každopádně, jak si kdysi užíval Alfred: "I told you so." Všechny nevýhody Nolanova přístupu tu vyvstávají na povrch. Zdejšímu světu nejde uvěřit, protože i přes Nolanovu snahu o realismus postavy zásadní zvraty vykomunikují soustavou hlášek jako v každém komiksu (například zbývá minuta a půl a Batman má čas na líbačku), jen tentokrát to působí zásadně nemístně. Plán každé postavy je neskutečně primitivní a nechápu, jak se vůbec mohlo Baneovi (který se zřejmě po Gothamu přesunuje teleportací) podařit cokoliv uskutečnit. Staré postavy nemají dost prostoru a na dlouhé minuty mizí z dění (včetně Batmana) a nové jsou zoufale zbytečné. Catwoman je horší než pěst na oko. Polovina motivů kopíruje Temého rytíře a druhá je hromada klišé. Proč přesto (zatím) čtyři hvězdy? Daří se celkem solidně navodit pocit totální anarchie, i když i to se tluče s tím, jak jednoduchý plán stačil k ovládnutí Gothamu. Vážně - pokud dvanáctimilionové město ovládlo pár banditů tímhle způsobem, seženu tři lidi a pozítří je Praha moje. Nolan šlápl hodně vedle, zřejmě podlehl vlastní genialitě, a rozjíždí jen tři hodiny dlouhý, řemeslně (až na nudný střih) vynikající patos s roztomile jasnými pokusy o sociálně-politický přesah, protože prostě může. 70 % ()
Do zaznění americké hymny to nejlepší, co jsem kdy v americkém blockbusteru viděl - to pro spoustu lidí znamená, že se budou zhruba první hodinu nudit, já jsem užíval mistrovskou tenzi, kterou Nolan naprosto ovládá plátno. Vystačí si při tom bez akce, jen s masivně budovaným pocitem neklidu. Po americké hymně jsem se s filmem začal trochu prát - bráchové nejspíš sledovali kritiku, která se snesla na ideologické pozadí Temného rytíře zleva a jako by si chtěli se zastánci sociální spravedlnosti a přerozdělení vyřídit účty. Nicméně zvolili si ničivou "weapon of choice" - Bane je uhrančivá, drtivá a naprosto démonická postava, která Balovu Wayneovi / Batmanovi umožňuje dělat to, v čem jsou nejsilnější: obětovat se pro film / Gotham. V závěru mi chyběla soustavnější práce s příběhem i postavami, tempo je záměrně hodně splašené a dávkování informací úsečné, docela překvapí i rozporuplný návrat ke "komiksové" mytologii jedničky... Závěrečný mega-twist, který trochu oslabí pure evil auru Banea, mě vytrhl z pobožného blouznění o jedné z nej postav v trilogii. Ale marně přemýšlím, kdy jsem naposled viděl něco tak drtivého, monstrózního, majestátného a přitom filmařsky vybroušeného. Říkalo se, že Batman bude králem sezóny - a i přes spoustu námitek jím pro mě neohroženě je. Edit: Teprve druhé shlédnutí odhalí, jak důsledný a přitom emocionálně úrodný tenhle film je. Imaxová kopie je ohromující a ten film každým detailem získává. Grandiózní... ()
Galerie (352)
Zajímavosti (174)
- Jde o nejdražší film Christophera Nolana. Rozpočet činil 250 milionů amerických dolarů. (AlfaNumerO)
- Když si Bruce Wayne (Christian Bale) prohlíží na monitoru v jeskyni noviny, je v titulku gramatická chyba: slovo „hiest“ se správně píše „heist“. (Janik.Jurica)
Reklama