Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Harold Lloyd přjíždí do velkoměsta s ambicemi stát se někým, aby získal ruku svojí dívky. Stane se však pouhým prodavačem a když mu hrozí vyhazov, rozhodne se udělat obchodu nečekanou reklamu - nechá svého přítele vylézt na vrchol mrakodrapu. Protože má ale jeho přítel problémy s policií, rozhodne se první patro vylézt sám s tím, že v dalším patře se nenápadně vymění za svého přítele. Kam až bude muset Harold vylézt? (Rosana)

(více)

Recenze (104)

Zagros 

všechny recenze uživatele

Při doplňování starších kousků jsem se dostal i k třetímu králi grotesky z počátků minulého století - Haroldu Lloydovi a jeho nejznámějšímu snímku O patro výš. Z neodmyslitelného srovnání s Chaplinem a Keatnem u mě vychází Lloyd jako nejslabší. Charlie Chaplin dokázal mimo skvělé zábavy dát do svých děl vždy ještě nějaká poselství. Díky tomu byla pak jeho díla právě něco více než jen zábava. Buster Keaton sázel své gagy s větší kadencí a jeho grotesky mě bavily častěji a s větší intenzitou. O patro výš je dobrou groteskou s občas skvělými gagy, ale také se místy táhne a nepřidává nic navíc. Dávám pěkné tři hvězdy za několik výtečných nápadů a přidám i doporučení na zábavu na jeden večer, i když sám bych asi volil druhé dva jmenované. ()

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Při sledování jsem si tak říkal, kolik lidí asi při těchhle nemožných kaskadérských kouscích muselo umřít. Film jako takový není nic extra, grotesky nejsou zrovna můj styl, ale díky příjemné stopáži to byla docela adrenalinová jízda po jednom věžáku, kde sice scénář moc neexistoval, ale zato to byla zábava. 70% ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

"Tak co myslíte, mladý muži? Přeci jenom bych si vzala jen na ukázku z té první látky." - "Wie bitte???" Chudák Harold pak dostal infarkt a šel zase o dům dál. A pak už to všichni známe, pověsil se na rafičku od hodin a kapitola z dějin filmu byla zanesena pevně do základů tohoto nesmrtelného umění. Nesmrtelný mladý Američan s brýlemi a slamáčkem má to štěstí, že je esencí mládí a to je neměnné, a proto i Lloydovky zůstávají stejně atraktivní dnes jako i tehdy. Neb dívky obdarovávat a míti uplatnění v životě je stálý světa bol a je nutné za něj bojovat. Při závěrečném šplhu samozřejmě napětím ani nedýchám, nehty okousané až na kost, tak moc je to přesvědčivé. "I'll be right back - Soon as I ditch the cop." ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Tak vyloženě špatné to nebylo. Ten humor mi samozřejmě unikl, ale stačí pohled na rok vzniku a je docela jasné proč. Prostě z těch starých grotesek se zasměju asi pouze u Chaplina. Film je hrozně jednotvárný a všechny ,,vtipy" jsou na stejné bázi, což by nevadilo, kdyby se bylo bývalo jednalo o bázi vtipnou. Ozvučeno je vše docela pěkně, ale nějak to prostě není ono. Dám maximálně 2* a ty jsou čistě za odvahu hlavního hrdiny. ()

swed 

všechny recenze uživatele

Trpím klaustrofobií, proto na závěrečný výstup hodně dlouho nezapomenu :) Tato scéna je zjevným vrcholem filmu, ale najdou se tu i další úchvatné momenty, díky kterým jsem se bavil, nebo byl překvapen jejich originalitou. "O patro výš" tedy není jen záležitostí jedné (respektive dvou) geniálních scén (jako je tomu například u "Friga na mašině"), ale komplexní groteskou na nejvyšší úrovni. Dechberoucí! 9/10 ()

Galerie (32)

Zajímavosti (19)

  • Harold Lloyd, který zde podstupuje riskantní eskapády ve výškách, o mnoho let později přiznal, že trpěl obrovským strachem z výšek a první dva dny natáčení nedokázal natočit ani záběr. (sator)
  • Americký filmový historik Jeffrey Vance v roce 2006 odhalil, že Harold Lloyd byl mezi léty 1921-1927 dublován Robertem A. Goldenem. Golden byl však vždy uváděn jako asistent režie. Podle Vance dubloval Golden Lloyda např. ve scéně, kdy Harold tančí na římse, když mu do nohavice vlezla myš. (Kulmon)
  • Bill Strother nebyl herec, ale artista – objevil se jen v tomto snímku při zdolávání výškové budovy. (Kulmon)

Reklama

Reklama