Reklama

Reklama

Lůno

  • Německo Womb (více)
Trailer

Obsahy(1)

Eva Green se v roli mladé ženy Rebeccy vrací do dědečkova domu na chladném anglickém pobřeží, kde před mnoha lety prožila svou první, ještě dětskou lásku. Rebecca a Tommy, kterému zůstal rošťácký úsměv, naváží přesně tam, kde se v dětství jejich cesty rozešly. Renomovaný maďarský režisér Benedek Fliegauf však nevypráví klasický příběh o „l'amour fou", ale zamýšlí se nad podobou lásky v kontextu genetické reprodukce. Když Tommy zemře při autonehodě, rozhodne se Rebecca k umělému oplodnění za pomoci klonování lidské DNA a celý svůj život pak čelí důsledkům svého kontroverzního rozhodnutí.

Milostné drama v mezinárodní koprodukci připomene slavné Milence ze severního pólu Julia Medema. Příběh osudové a zakázané lásky však režisér Fliegauf zasadil do velmi blízké budoucnosti, která mu dovolila rafinovaně využít prvky science fiction. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (258)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Snímek "Lůno" má výborný nápad. Jsme v jakési nespecifikované budoucnosti, možná současnosti, a mladá žena se rozhodne, že si ve svém vlastním lůně nechá vyrůst klon své mrtvé lásky. Tohle je téma, z kterého šlo vykřesat strašně mnoho, protože to je morální šílenství jak blázen, ale povedlo se z toho vydolovat opravdu málo. ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Kontroverzná myšlienka hodná zamyslenia a analýzy. Príbeh postavený na možnosti klonovania pomocou DNA v kontexte milostných citov, materských pudov a oidipovského kontextu? silná a ťažko uchopiteľná téma, zvlásť ak je okorenená sci-fi prvkami...Aj keď vizuálna stránka chladného prostredia anglického pobrežia je neskutočne krásna, samotný príbeh je ťažko stráviteľné sústo. Priznávam, že v istých momentoch mi nebolo jasné, či ide o symbolizmus alebo čo si mám o niektorých scénach myslieť. Vo všeobecnosti mám rada nejednoznačnosť a voľný priestor pre diváka, no tentokrát dobre mienená meditatívnosť a scény bez slov boli síce štýlové výrazové prostriedky, no mala som dojem, že nik z postáv nevie o čom... ()

Reklama

k212 

všechny recenze uživatele

Zpomalený a drásavý děj, který občas lehce vybočí z linearity vyprávění, podporují adekvátně využité filmové prostředky - dlouhé záběry, všeobjímající kompozice záběrů, ruchy, zvuky, hudba a také kvalitní herci. Chladný odstup podporovaný jednoduše až brutálně jednoduše neservírovaným dilematem, které může mít mnohá vyznění - to vše je útrpné pro diváka, náročné vlastně - speciálně ve chvílích, kdy to lehce ujíždí k pedofilnímu vyznění. Hlavní hrdinka a její kontroverzní/unáhlené/úchylné rozhodnutí pálí jako želízko v ohni, divák ví, že tohle je špatně, že je to čirý akt zoufalství, který musí zákonitě následovat osobnostní destrukce. A tak tomu i je, i na konci filmu a ani o píď víc. Eva Green vedená Benedekem Fliegaufem zajisté zaslouží pochvalu. Rozpačitých 70%. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byl jeden z nejzvláštnějších filmů, které jsem kdy viděl. Womb (nebo Clone) pokládá tolik otázek a nezodpoví na žádnou. U jiných filmů mi tento přístup vadí, ale tady mi to přišlo vhodné. Na téma klonování, které je navíc zasazené do tohohle kontextu, opravdu nemám připravené odpovědi, a proto jsem nad tímhle filmem přemýšlel a vlastně občas stále i přemýšlím, byť pořád nevím, co si o tomto filmu mám přesně myslet. Něco ve mně zanechal, musím o něm přemýšlet a stylisticky to bylo neskutečně vymazlené. Navíc, Eva Green je jedna z mála hereček, která i když má tělo bohyně, které se nebojí ukázat, tak prostě ze všeho nejvíc na ní miluju její oči. A teď si nedělám srandu. Navíc, co ona dokáže zahrát jedním pohledem… celý film stojí a padá na ní. Matt Smith v některých scénách trošku přehrával, naštěstí tam neměl zas tolik prostoru. Zkrátka a dobře - 80 %. ()

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Modrooka Eva green ve filmu Womb dokazuje, ze ma na to hrat "divny zensky". Vyvoj jeji postavy je presvedcivy, aniz by vlastne cokoli vysvetlovala. Sila tohohle filmu je zejmena v naznacich, gestech, pohybech a v severskem prostredi, kde snezi cely rok. Po skonceni filmu se nabizi nekolik otazek. Existuje osud a zda ho muzeme nejak zmenit. Dokazeme zakonzervovat minulost a prenest si ji do budoucnosti? Existuje osudova laska, ktera vam zmeni zivot? Je klonovani lidi vubec moralni - zejmena ke klonum samotnym? ()

Galerie (13)

Zajímavosti (5)

  • Benedek Fliegauf povedal: „Neha, sebectvo, altruizmus, minulosť, budúcnosť, etika, láska – okolo Lona krúžia všetky tieto elementy. Čo sa týka scénografie, chceli sme vytvoriť čisté, jedinečné prostredie, ktoré by poskytovalo pozadie emocionálnej komplexnosti príbehu. Chcel som bezčasovosť, pokoj, ale zároveň silné pozadie, ktoré by nám pomohlo meditovať o týchto témach..." (Zdroj: ASFK)
  • Závěrečné titulky rolují odshora dolů, oproti klasickému směru. (sirjohn)
  • Přestože se jedná již o čtvrtý film Benedeka Fliegaufa, až u tohoto snímku byl vyhlášen klasický casting pro role ve filmu. Ve všech dřívějších filmech pracoval Fliegauf "s tím, co měl". (Itar)

Reklama

Reklama