Reklama

Reklama

Lůno

  • Německo Womb (více)
Trailer

Obsahy(1)

Eva Green se v roli mladé ženy Rebeccy vrací do dědečkova domu na chladném anglickém pobřeží, kde před mnoha lety prožila svou první, ještě dětskou lásku. Rebecca a Tommy, kterému zůstal rošťácký úsměv, naváží přesně tam, kde se v dětství jejich cesty rozešly. Renomovaný maďarský režisér Benedek Fliegauf však nevypráví klasický příběh o „l'amour fou", ale zamýšlí se nad podobou lásky v kontextu genetické reprodukce. Když Tommy zemře při autonehodě, rozhodne se Rebecca k umělému oplodnění za pomoci klonování lidské DNA a celý svůj život pak čelí důsledkům svého kontroverzního rozhodnutí.

Milostné drama v mezinárodní koprodukci připomene slavné Milence ze severního pólu Julia Medema. Příběh osudové a zakázané lásky však režisér Fliegauf zasadil do velmi blízké budoucnosti, která mu dovolila rafinovaně využít prvky science fiction. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (259)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Zajímavá atmosféra 1) Trochu utahaný a pomalý snímek s výbornou filmovou řečí nás uvádí do světa bezčasí. Děj probíhá během asi třiceti let a všechno je stále stejné. Spíš než scifi zobrazuje snímek alternativní paralelní vesmír. 2) Izolace od všeho působí neuroticky. 3) Je dobré předem nic nevědět, diváka pak čeká několik zajímavých překvapení v souvislosti s tím, jak se odhalují pravidla hry. 4) 28letý Angličan Matt Smith (Tommy) je pěkný kluk s oduševnělým výrazem v tváři. ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Páni, po shlédnutí mám opravdu rozpačité dojmy. Začátek se rozjel slušně-ponurá a studená atmosféra, krásné anglické pobřeží, roztomilé přátelství dvou dětí. Eva Green jako dospělá Rebecca mi byla nesympatická s tím svým poťouchlým úsměvem (hned od začátku bylo jasné,že vyvede nějakou pitomost),přestože samotná herečka je výborná, výběrem téhle role to netrefila. Dost mě zklamalo, jak se příběh vyvinul, opravdu jsem doufala, že to dopadne jinak. Díky konci jsem vážně znechucená a nevím co přesně si o tom mám vlastně myslet, přestože téma klonování lidí je samo o sobě zajímavé.. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Psychologická sci-fi s dobře vytvořenou atmosférou, minimem postav a v minimalistickém prostředí jednoho domu a jeho pustého okolí. Převážně v dlouhých pomalých scénách se nám představuje zvláštní vztah, na který nemáme připravenou morálku ani pojmy. Za sebe dodávám, že vztah nepokládám za incestní, protože Rebecca sice Tommyho porodila, ale v tomto případě to ještě neznamená, že by byla jeho matkou. Inu, čekají nás v budoucnosti pěkné věci... ()

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Modrooka Eva green ve filmu Womb dokazuje, ze ma na to hrat "divny zensky". Vyvoj jeji postavy je presvedcivy, aniz by vlastne cokoli vysvetlovala. Sila tohohle filmu je zejmena v naznacich, gestech, pohybech a v severskem prostredi, kde snezi cely rok. Po skonceni filmu se nabizi nekolik otazek. Existuje osud a zda ho muzeme nejak zmenit. Dokazeme zakonzervovat minulost a prenest si ji do budoucnosti? Existuje osudova laska, ktera vam zmeni zivot? Je klonovani lidi vubec moralni - zejmena ke klonum samotnym? ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Není to nic, co by vás svou imaginací nebo genialitou roztrhalo na kousky. Fliegaufovo Lůno je "pouze" docela nadprůměrný tichý art s originálním nápadem, krásnou kamerou a výtečným Mattem Smithem. Vytýkat by se určitě dalo to, že zde není žádný zajímavý nebo nečekaný, překvapivý vývoj základní nahozené situace. Mám ovšem pocit, že Fliegauf záměrně žádné takové očekávání ve filmu nevytváří a proto ho nechává jen tak (v duchu režisérovy myšlenky ambientního filmu) spíše doznít, než doplynout. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (5)

  • Přestože se jedná již o čtvrtý film Benedeka Fliegaufa, až u tohoto snímku byl vyhlášen klasický casting pro role ve filmu. Ve všech dřívějších filmech pracoval Fliegauf "s tím, co měl". (Itar)
  • Benedek Fliegauf povedal: „Neha, sebectvo, altruizmus, minulosť, budúcnosť, etika, láska – okolo Lona krúžia všetky tieto elementy. Čo sa týka scénografie, chceli sme vytvoriť čisté, jedinečné prostredie, ktoré by poskytovalo pozadie emocionálnej komplexnosti príbehu. Chcel som bezčasovosť, pokoj, ale zároveň silné pozadie, ktoré by nám pomohlo meditovať o týchto témach..." (Zdroj: ASFK)
  • Závěrečné titulky rolují odshora dolů, oproti klasickému směru. (sirjohn)

Reklama

Reklama