Reklama

Reklama

Dr. Jekyll a pan Hyde

  • Česko Fantom z Londýna (více)
Trailer

Obsahy(1)

Vážený londýnský lékař dr. Jekyll vypracuje metodu kterou lze v člověku oddělit jeho dobré a zlé stránky. Při pokusu, který koná sám na sobě, se změní v nevypočitatelného a násilnického pana Hydea. Když jeho zlé Já zabije pouliční holku, nelze už prozrazení celé události zastavit. (HOODY)

Videa (1)

Trailer

Recenze (63)

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Hudba bola neskutočne mrazivá,bravúrna a excelentná(organová hudba).Kamera z pohľadu jednej osoby nebola dokonalá ale nepoviem klamstvo,že bola nadčasová.Lebo to som dovtedy ešte nevidel a aj v súčastnosti to napadne veľmi málo filmárov.Aj tak čo stvárala a dokazovala kamera bolo nepredstaviteľné.Videl som Jekylla zo 41 a tam disponoval charizmatickými postavami,ktoré tu chýbali ale tento film mal veľa iných predností,ktoré chýbali mladšiemu kolegovi.Tu aj pán Hyde bol vylíčený ako zviera a to doslova a mne pripadal dosť Srandovné.Dobre dobre je tam spokojnosť. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Film začíná záběrem na hru na varhany – každá ruka hraje na jiné klaviatuře. A i dál všechno ladí tak, jak má. Hyde je zrůdnější, než jak by ho dokázaly vytunit moderní technologie, přeměnu prakticky v přímém přenosu by člověk s ohledem na rok vzniku nečekal. Každý z nás má v sobě nebe i peklo a pořád se rozhoduje. Ovšem seznámení s neodolatelným panem Hydem může pár dilemat vyřešit. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Nejprve nalákání působivými firstperson záběry. Pak projev před studenty, který by mohl sloužit svojí expresivitou jako vzor pro Hitlerovy výstupy. A tak to pokračuje dál. Je vidět, že zvukový film má za sebou teprve tři sezóny, takže se tu postupy budoucí a minulé kinematografie dost tlučou (a očividně si filmaři ještě neví úplně rady s tím, jak napsat dialog, takže výsledek jejich snahy je občas úsměvný, viz vyznávání lásky). Ale je to zajímavé. Vlastně je to velký skok - verze jen o deset let starší vypadá nyní jako pravěká freska. ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Rozhodně 3.5. Bylo by ale zajímavé srovnání, pokud bych obě verze (tj. 31 a 41) viděl v opačném pořadí. No, to už se nedovím. Považuji za nutné zmíniti, že 41 verzi mám hl. a především kvůli Bergmanové, páč Tracy při vší úctě k němu, mi nikdy nějak extra neimponoval a v roli Jekyll/Hyde je rozhodně lepší March. Již v pol. filmu jsem tak získal zajímavý dojem, že (pokud by to bylo nějak možné) vyměnil bych herce, takže zde by hrála Bergmanová s Marchem a v té druhé zase Tracy s Hopkinsovou. Co se týče psychoteror komorních scén Ivy vs. Hyde, řekl bych, že je to u obou verzí tak na stejno, byť jsou zde některé jejich společné scény o něco delší, čímž se emocionální dopad téměř vyrovnává. Maska je kombinací groteskní gorily s klaunem a Marche by nepoznala ani vlastní matka, bezesporu. Kam se hrabe Tracy, který při svém enormním egu (stejným způsobem plivnul na můj vysoce oblíbený román Stařec a Moře, kde zase odmítl vypadati jako postava z předlohy, hejsek jeden) odmítl to, s čím jeho předchůdce neměl problém. Jako Stallone, který si v Soudci Dreddovi po 15min. sundá helmu a Urban v Dreddovi s helmou nemá problém po celou dobu děje, tj. tak jak to má být. To jen tak na okraj. Pokud bych to shrnul, tak mi obě verze příjdou kvalitativně stejné, ale na mě má větší vliv 41 verze, což jest logicky ovlivněno tím, že byla shlédnuta první (z důvodů, jenžto jsou vysvětleny výše) a vícerokráte. V ní bych řekl, že jde hl. o herecké výkony všech zůčastněných a předloha jen slouží jako kulisa a v této sevřenější (o něco komornější, možná?) verzi, jde více o předlohu samotnou. Čímž vůbec neříkám, že by zde stály herecké výkony za nic. Tak to vidím já. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Verzia z roku 1931 zaujme hneď prvými subjektívnymi zábermi. Mamoulian si s predlohou skutočne pohral a priniesol film silný nielen scenárom, ale aj dokonalým využitím metaforickej filmovej reči. Nezaostávajú ani triky, premena je vidieť pekne "v priamom prenose", pričom by bolo samozrejme veľmi jednoduché ju preskočiť iba strihom. Psychologicky dokonale prepracované, Jekyll a Hyde nie sú ani dve duše v jednom meniacom sa tele, ako skôr uvedomenie si vlastných slabostí jednej osobnosti, ktoré každého z nás ovládajú. A v roku 1931 si tvorcovia dovolili za tú hlavnú "slabosť" označiť sexuálny pud. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (7)

  • Scéna, kdy se při procházce parkem Jekyll (Fredric March) samovolně přemění na Hydea, se odehrává v Hyde Parku. (Oktavianus)
  • Režisér a kameraman nechtěli prozradit, jakým způsobem provedli efektní přeměnu Jekylla (Fredric March) a Hydea. Přeměna byla tajemstvím ještě v roce 1961. Nakonec se ukázalo, že postupný proces přeměny byl nakreslen na Marchovu tvář a proces přeměny byl veden prostřednictvím přeměn a různých nasvícení. (Oktavianus)
  • Režisér Rouben Mamoulian dlho hľadal nezvyčajnú hudbu pre Jekyllovu transformáciu na Hyda (hral Fredric March). Malo to byť niečo, čo nepočujeme v bežnom živote. Vykonal mnoho neúspešných pokusoch (bubny, gong) . Nakoniec vybehol niekoľkokrát hore-dolu po schodoch a nahrali bitie jeho srdca. A to je zvuk, ktorý počas premeny počujeme. (ChristineD)

Reklama

Reklama