Režie:
Breck EisnerKamera:
Maxime AlexandreHudba:
Mark IshamHrají:
Timothy Olyphant, Radha Mitchell, Joe Anderson, Danielle Panabaker, Christie Lynn Smith, Preston Bailey, Lisa K. Wyatt, Justin Miles, Lynn Lowry (více)Obsahy(4)
Šerif David Dutton (Timothy Olyphant) z provinčního městečka Ogden Marsh má nudnou práci: jeho úkolem je dohlížet na pořádek v útulném zapadákově, ve kterém se většinou nic moc neděje. Jednoho dne se ovšem jeho město změní k nepoznání. Spořádaní spoluobčané se začínají chovat zpočátku jen podivně, postupně se z nich ale stávají zuřivé vraždící bestie. Zdivočelí sousedé a přátelé se množí, nákaza šílenství se rozšířila po celém městečku a obyvatelé se navzájem vyvražďují. Šanci uniknout nemají ani ti, kteří zůstávají normální. Město obklíčila armáda a ozbrojenci ve skafandrech nekompromisně čekají, až se obyvatelé Ogden Marsh navzájem zlikvidují... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (716)
Krutopřísná pecka, jejíž dějovou předvídatelnost (pointu jsem uhodnul cca po pěti minutách) bohatě vynahrazuje Eisnerův um, jehož prostřednictvím režisér s divákem manipuluje jak se mu zachce. Při lekačkách jsem skákal až ke stropu, při akci byl zaražený do sedačky, a jakmile šlo říznému Olyphantovi o krk (byť jsem věděl, že o něj přijít nemůže), málem jsem se v sedačce doškrábal až na molitan. Zajímavé, že ve správných rukách mají remaky smysl. Jen je nesmí dostat do ruky Bay a jeho banda patlalů. Na Eisnerův Útěk z New Yorku (pokud k němu nakonec dojde) se každopádně těším jako na máloco. A Timothymu bych prosil přihrát Snakeovu pásku přes oko. ()
Psychotická sklizeň na maloměstě aneb nearktická denní verze 30 Days of Night... Původní sedmdesátkový originál The Crazies od George A. Romera pamatuji jen v útržcích, takže mě při sledování tohohle remakeu nesvazovala jakákoliv snaha porovnávat neporovnatelné. Nutno přiznat, že Breck Eisner vzal na vidle pořádnou porci toho, čemu já říkám submoderní zabíječe atmosféry - klipová kamera i střih (byť s několika opravdu povedenými záběry) a těžce naspeedované šílenství. I přesto však aktuální The Crazies disponují (kupodivu) jakous takous funkční atmosférou, nikoliv však hororovou a jistou dějovou sinusoidou (řekněme napětí dávkované s mezipauzou). K tomu vcelku sympatický Timothy Olyphant, chilloutově (akusticky) kontrastní hudební doprovod Marka Ishama a správně ujetý závět dohromady dává jedenu z těch přesvědčivějších soudobých předělávek, která neprudí, neoprudí. P.S.: Proč ale sakra ti hrdinní zachránci nechávají své nebohé manželky vždycky čekat na zdánlivě opuštěných prostranstvích, když je to asi stejně moudrý, jako hodit balíček rumovejch pralinek v sezení anonymních alkoholiků??!! [final rate: 65%] ()
Úvod je dle mého skromného názoru výborný.. Zapadlé městečko pomalu upadá do atmosféry, kterou nikdy ani náznakem nezažilo. Něco je špatně a za podivným chováním několika místních vidláků stojí přísně utajený pokus, který měl zprovodit ze světa jakousi biologickou zbraň. Jenže ouha, ne všechno dopadlo podle vládních představ, prokletý sajrajt si najde cestu do místních vodovodů a poklidné městečko musí v tu ránu bojovat s vlastními agresivními obyvateli i armádou, která je chce dostat do izolace. Vzápětí to jde ráz na ráz a z výborného úvodu je průměrný boj o vlastní krk.. Je alespoň chvályhodné, že tvůrci zvolili přímočarý tah na branku, který není bržděn zbytečnými otázkami. Jede se tu na plný plyn a soustředí na to podstatné – eRkové násilí. K tomu všemu hutná a po celou svou stopáž beznadějná atmosféra, slušní herci (Timothy Olyphant se srdnatě sápe nahoru, přejme mu to), příjemně krvavá zábava a hlavně nápadití tvůrci, kteří v řadě scén ukáží vždy něco nového. Přiznám se, že jsem viděl původní satiru George A. Romera a jsem rád, že jsem na ní už zapomněl. Tohle je jiné kafe a i když tempo tu a tam kolísá, diváka uspokojí kvalitně odvedené řemeslo.. a to se počítá!! ()
Slušně nablejskanej stroj z dílny George A. Romera. Sice jede dle vyšlapané cestičky, ale hromada dílčích scén má skvělý hororový háv. Ústřední dvojice sympatická, v podstatě mě to bavilo po celou dobu stopáže. 70% 20 miliónů dolarů(rozpočet)/55 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Vydarený remake málo známeho Romerovho nákazového príspevku prekonáva originál už len tým, že má scény ktoré stoja za to (napr. autoumyváreň, kamión). Nečakať nič originálne, je to len slušne natočená žánrovka. Zamrzí fakt, že priemerné výkony ústrednej sympatickej dvojici s prehľadom prekonáva vedľajšia postava v podaní Joea Andersona. ()
Galerie (64)
Zajímavosti (11)
- V úvodu filmu zní píseň „We'll Meet Again“ od Johnnyho Cashe. (Duoscop)
- Během závěrečných titulků běží záběr z televizních zpráv. (griph)
- Natáčelo se v Middle Georgii a v Lenoxu ve státě Iowa. Ve filmu si zahrál také Lenoxský baseballový tým. (Chatterer)
Reklama