Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šéf inspektor Jacques Clouseau zašel do obchodu profesora Ballse, aby si vyzkoušel nový převlek. Clouseau je z převleku nadšený, ale do obchodu jej sledovali zabijáci vyslaní mafií, aby Clouseaua zlikvidovali, neboť Clouseau ohrožuje chystanou akci v hodnotě mnoha miliónů dolarů. Obchod profesora Ballse vybouchne, ale inspektor Clouseau přežije. Mafiáni najmou čínského zabijáka, kterému se také nepodaří Clouseaua zabít a tak hlava francouzské mafiánské větve Philipe Douvier vláká inspektora do pasti. Než se stačí inspektor Clouseau chytit do nastražené pasti je přepaden známým zločincem Claudem Russoem, který vezme Clouseauvi auto i oblečení a nechá mu jen své ženské šaty, v nichž inspektora přepadl. Inspektorovo auto, s Russoem za volantem, je o pár set metrů dál rozstříleno a při nárazu do sloupu vybouchne. Všichni jsou přesvědčeni, že v autě zahynul inspektor Clouseau a zprávy o jeho smrti se šíří velmi rychle i do zařízení pro duševně nemocné, kde je hospitalizován inspektor Charles Dreyfus. Dreyfus skončil v ústavu právě kvůli Clouseauovi a díky jeho smrti se cítí dobře a může vrátit zpět k policii, aby našel vrahy inspektora Clouseaua... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (148)

P1tr 

všechny recenze uživatele

Tady už tvůrcům znatelně došla šťáva a na posledním regulérním Panteráckém vystoupení Petera Sellerse se velmi těžce hledají pozitiva. Po několika pokračováních je již těžké překvapit a přijít s něčím novým a bohužel to vypadá, že se filmaři o něco takového ani nesnažili a ačkoliv se pár úsměvných momentů najde, drtivá většina snímku působí neskutečně unaveným a líným dojmem, kdy Clouseauovi eskapády působí improvizovaně (ve špatném slova smyslu) a nepromyšleně, což jim ubírá na efektivitě a vtipnosti. Jedná se bohužel o velice smutné rozloučení se Sellersem, ale na druhou stranu tento díl také potvrzuje nevyrovnanost této populární, ale v mnoha ohledech již zastaralé série. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Hodně a mnohokrát převařený čaj sice stále může chutit, ale s každým dalším konzumováním ztrácí na své výjimečnosti i přes pokusy o neustálé obměny v jeho složení. Přibližně takhle jsem vnímal film "Pomsta Růžového Pantera", u kterého jsem se několikrát během sledování i hodně zabavil, ale mimo pár momentů svádějícím až k záchvatům smíchu jsem tam vnímal spíše ten převařený čaj nebo naprosto nudnou vatu. Oproti nápaditému předchozímu dílu Růžový Panter znovu zasahuje mi to jako celek neposkytlo nějaký výrazný zážitek z komedie, na kterou bych ještě další týdny vzpomínal jako na nezapomenutelnou. Vlastně už druhý den netuším, o čem to celé bylo, nejvíc si vybavuju možná až příliš násilné odkazy na Kmotra a Francouzskou spojku, jejichž vizuálnímu zparodizování (pobíhání Clouseaua v mafiánském převleku / velkolepá automobilová ve městě) předcházely až únavně opakující se zmínky obou názvů v různých dialozích. Jako nenáročná podívaná s bohužel již pokulhávající invencí se to vidět určitě dá, ale tak jako u většiny "Panteřích" filmů (s výjimkou jednoho), i zde je to z mé strany zase nakonec jen průměr. Filmová série o Růžovém Panterovi se holt úplně mojí srdcovkou asi nikdy nestane, nicméně na druhé straně nedopadlo to s ní vcelku tak špatně, abych měl důvod proklínat jednoho zdejšího kolegu, který mi jí před časem málem přímo vnutil. ;) 50% (viděno v rámci Challenge Tour: "30 dnů se světovou kinematografií" 2020) ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Nemyslím si, že by v Pomstě Růžového pantera šla laťka humoru nějak výrazně dolů, spíše naopak. Tenhle film mi připadá ještě lepší než třetí díl "Návrat". Všechno důležité je na svém místě, navíc Clouseau tady používá převleky, ve kterých ho miluji nejvíce (obzvlášť jako Číňan a vypasený Kmotr nemá chybu) a seznámíme se i s jejich výrobcem, už-zase-vrchní inspektor Dreyfus pronese senzační smuteční řeč, Cato toho v Hongkongu zničí více než samotný inspektor, půvab Dyan Cannon nelze přehlédnout a Henryho Manciniho obzvlášť během finále přeslechnout. Škoda, že je tenhle Panter poslední, kterého se Sellers dožil. Následující rýžovačku na peníze si mohl Blake Edwards odpustit. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Šialená akcia, šialené naháňačky, šialené prevleky., kaskadéri si určite prišli na svoje. Niekedy to bola neuveriteľná zábava, dnes už trochu zostarla, ale stále sa na mnohých gagoch dá pousmiať, ale hlasno rehotať už nie. –––– Je to tak průhledné, že je to past. – Ne, je to tak průhledné, že to nemůže být past. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Přislo rekomandó, nějaká plomba. Objednali jste ji? Ano, objednali. Protože bláznivin  inspektora Clouseaua není nikdy dost. A peněž taky ne. To si asi zase říkal Blake Edwars, když opakovaně nutil Petera Sellerse k další spolupráci, zatímco Sellers snil o realizaci vlastního autorského Pantera bez vlivu Edwarse. BOHUŽEL se toho nedožil a posledním regulerním Panterem (ty další rádoby pokračování ignoruji...fujtajbl, pane Edwarsi) tak zůstává tahle Pomsta, která je zároveň jedním z posledních Sellersových filmů vůbec. Tohle všechno pro mě jako fanouška neznamená málo. Bývaly doby, kdy jsem tento film dost miloval í tak. Teď si spíš myslím, že to není taková plomba jako dvakrát předtím. Jednak se série dostala do určitého stereotypu a taky se nepodařilo udržet relativní návaznost mezi Návratem a Znovu zasahuje a to, že ve Znovu zasauje se vše přirozeně točilo okolo Clouseaua. Zde jsme zpátky, tam kde jsme byli. Úvodní pasáž je jak z nějakého sériózního krimi filmu, zatímco  po titulkách (které dosahují vrcholu kreativity) zase řádí Clouseau, jehož pasáže jsou občas  přerušovány scénami z mafiány. A nejen, že se ignoruje, že Dreyffuse minule zničil laser, ale dokonce žádná z postav nezmíni, že chtěl ještě nedávno zničit svět. Té nenáváznosti je škoda. Jinak by ale určitě nikdo nechtěl, aby se další pokračování obešlo bez Dreyfusse a svět by tak přišel o jeho legendární pohřební  projev. Taky je potřeba uznat, že těch externích kriminálních scén tentokrát není tolik, jsou lépe zakomponovány než v Návratu a Clouseau dostává ze všech dílů snad nejvíce prostoru. Minimálně na převleky, přičemž se konečně dozvíme, kde vlastně vznikají a některý jsou tak hustý (čínaň, tlustý mafián), že  je škoda, že se v nich nepobyde déle. Mně teda přivádí výtlemy samy o sobě (jdeme, Gejšo.:D) Poněkud opadly scény chaosu a demolice na malém prostoru (jako výslech v Znovu zasahuje nebo vysavač v Návratu), na kterých byl humor předchozích dvou dílů  částečně postaven. Rovněž trochu ubylo intenzivnosti dobové atmosféry,, ale trochu se ji tady ještě Edwarsovi podařilo udržet. Opět nechybí Clouseaovy půvabné komoleniny slov  a zase přibyly jiné ikonické momemty jako již zmíněný, projev, převleky, začátek s plombou, přefiknutý papouch (:D) nebo Clouseauovo střetnutí s polykačkou hadou Táňou (:D), které by dneska už asi neprošlo (:D.) Více prostoru dostal Cato a jeho exhibice s brýlemi a zmrzlinářským vozítkem taky není špatná. I Dyan Cannon mi příjde taková aktivnější než jiné Clouseau-girl, o to více zamrzí, že je možná nejméně krásná, ale Veronika Freimanová v českém dabingu ji dodává kouzlo. Jak jsem již zmínil, teď mi to přijde jako trošku slabší díl než předchozí dva, ale pořád velmi solidní zábava. Navíc mám na tento díl asi nejlepší vzpomínky. Když jsem ho měl stažený na školním notebooku, ve volných hodinách jsem ho kdysi s úspěchem pustil spolužákům a u  mých sourozenců měl rovněž vždycky úspěch. Pěkně se u toho dá hromadně zasmát.  Byl jsem schopný to vidět třeba sedmkrát do roka.  Naposledy jsem na tom nejvíce ujížděl v době první karantény.:D Co se týče dabingu, tentokrát není původním a druhým takový rozdíl. Ve druhém byl použit překlad z prvního a v obou případech dabuje Dreyfusse Sejk,  nikoliv Hrušínský, ale Sejk je jistota. Přesto bych opět doporučil ten původní díky většímu počtu hlasů, lepší atmosféře, Veronice Freimanové, lepšímu mladšímu Fišerovi a většímu počtu slovních hříček.................Tak sbohem, inspektore Clouseau. () (méně) (více)

Galerie (66)

Zajímavosti (7)

  • Plánoval se i šestý díl Romance růžového pantera. Kvůli smrti Petra Sellerse (Clouseau) ale nikdy nevznikl. (Pierre)
  • Přestože se komisař Dreyfus (Herbert Lom) stal v předešlém díle série Růžový panter znovu zasahuje (1976) obětí laseru, kdy po jeho zásahu zmizel, objevuje se v Pomstě růžového pantera bez jakéhokoliv vysvětlení živ a zdráv. (doktofaust)
  • Během natáčení v Hong Kongu spatřil policista Burta Kwouka (Kato), jak krade skútr, a zatkl ho. Trvalo několik hodin přesvědčit jej, že to bylo pouze v rámci natáčení. (Kulmon)

Reklama

Reklama