Reklama

Reklama

Komisař Clouseau na stopě

  • Česko Komisař Clouseau na stopě aneb Výstřel v temnotě (více)
Trailer

Obsahy(1)

Na zámku milionáře Ballona je čtyřmi výstřely zastřelen řidič Migel. Maurice, který našel u zastřeleného řidiče služebnou Marii Gambrelliovou, zavolal policii a zůstal v místnosti, aby Maria nemohla utéct. K případu je přivolán komisař Clouseau, který začne s vyšetřováním svým osobitým způsobem, ale záhy je z případu odvolán, neboť se komisař Dreyfus obával, že Clouseau na zámku zesměšní policii. Ráno je však případ vrácen Clouseauovi, neboť pan Ballon si Clouseaua osobně vyžádal. Maria Gambrelliová byla ještě večer uvězněna, neboť je hlavní podezřelou, ale inspektor Clouseau, který se do Marie zakoukal, je přesvědčen, že Marie jen někoho kryje. Clouseau se rozhodne Marii z vězení propustit, jelikož předpokládá, že sledováním Marie odhalí pravého vraha. Clouseau začne se sledováním Marie hned od věznice v převlečení za prodavače balónků. Clouseau je místním strážníkem zatčen, neboť nemá povolení k prodeji. Clouseau najde Marii v zámeckém skleníku – ta má v ruce zkrvavené zahradnické nůžky a na zemi leží probodnutý zahradník Georges. Maria je opět uvězněná, ale Clouseau ji propustí, aby ji mohl sledovat a odhalit skutečného vraha. Komisař Dreyfus už je na pokraji nervového zhroucení, protože kamkoliv Clouseau vkročí, způsobí chaos. Už jsou čtyři mrtvoly a Clouseau stále trvá na své verzi, že Maria Gambrelliová není vrahem. Clouseau jde večer s Marií do několika klubů, což má za následek další čtyři mrtvé lidi, ale tentokrát je jasné, že chce někdo odstranit Clouseaua. Inspektor Clouseau svolá všechny obyvatele zámku do jedné místnosti, aby jim údajně odhalil vraha. Přitom očekává, že vrah se dá na útěk, jakmile Clouseauův pomocník Hercule zhasne. Když nastane tma, dají se na útěk všichni a k odjezdu ze zámku použijí auto inspektora Clouseua. Nikdo netušil, že komisař Dreyfus zešílel a umístil do Clouseauova auta bombu, která po pár metrech vybouchne… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (198)

tron 

všechny recenze uživatele

„Škrtni sluha, napíš majordómus.“ Sequel, či skôr jeden z historicky prvých spin-offov? Ono je to asi jedno, ale OK, oficiálne máme samozrejme dočinenia s dvojkou a to napriek tomu, že by sme v nej márne hľadali ako lukratívny diamant, tak Davida Nivena a spol. Ústrednú rolu si naplno prebral „šialený“ Peter Sellers, ktorého inšpektor Clouseau je vskutku nezabudnuteľná persóna. Povedal by som, že je to roztržitý génius, ale on vlastne vôbec nie je geniálny. Geniálne roztržitý bol Columbo. Clouseau (a nejaký Frank Drebin) sú proste len idioti. Dvojka vtrhla do kín síce len rok po jednotke, ale nevyzerá ako dvojka, ale skôr ako šestka. Nikto nevysvetlí koniec jednotky, kde to mal Clouseau namierené do basy. Zrazu je bez jediného vysvetlenia normálne stále zamestnaný u polície a vyšetruje (ehm, „vyšetruje“) prípady, jeho nadriadeným je Dreyfus (v maniakálnom podaní užívajúceho si Herberta Loma), o ktorom v jednotke nebola ani zmienka a rovnako tak nie je v dvojke pre zmenu zmienka o legendárnom diamante z prvej časti. Dvojka sa každopádne nevolá Ružový panter na stope, ale Komisár Clouseau na stope, takže je to (asi) pochopiteľné. Prekvapivé je, že síce aj dvojku otvárajú kreslené titulky, ale tentokrát v nich nevystupuje panter (zviera) a nie sú podmaľované nezabudnuteľným hlavným ústredným motívom typickým pre sériu. Tým sa narúša jej trademarkovosť, na druhej strane sa trademarkom stáva výskyt komorníka Kata, ktorý má s Clouseauom absurdnú dohodu o vzájomnom útočení v najnevhodnejších okamihoch a ktorý prirodzene v jednotke nebol. Ono je pozoruhodné už to, že francúzsky policajt má ázijského komorníka, všakže. Kým ako puberťák som sa v 90. rokoch neskutočne bavil na akčných eskapádach práve medzi Clouseauom a Katom, keď som si dal reprízu v r. 2023, kedy som oslávil sladkých 42, už mi bolo chudáčiska ázijského mladíka ľúto za to, aké drastické (nejeden raz riadne zákerné) nakladačky od svojho... šéfa?... dostával. Kvôli TOMUTO odišiel z Ázie? Vravel som si, že ho to určite muselo riadne bolieť. Scenár je pomerne beštiálny, diabolsky fúzatý Peter Sellers si všetky scény kradne bez jedinej výčitky svedomia pre seba a od decentnej jednotky sa dištancuje do takej miery, že vám možno ani nenapadne, že bláznivá dvojka má niečo spoločné s pomerne noblesnou jednotkou, ktorá bola ležérnou (lež na môj vkus nudnou) krimikomédiou. Napr. na konci sa len tak mimochodom odohrá masová vražda a vlastne z toho nie je priamo v deji nič vyvodené. Opatrne v dvojke vystrkujú rožky Clouseauove kultové prezliekania a masky, čo v jednotke fakt nebolo a naplno to prepuklo až v neskorších častiach. K scenáru sa mi pravdupovediac nechce vyjadrovať, hlavný zločin je len o čosi menej nezáživný ako v jednotke, ale kožu tomu (celému) zachraňuje práve šialený Sellers, ktorý nám nedovolí vydýchnuť si. Jeho spôsob vystupovania z auta, nastavovanie času, vyrážanie zamknutých dvier, návšteva nudistického rekreačného horského strediska alebo dementno-geniálno-rafinované vypočúvacie praktiky, to je niečo, čo príliš nezostarlo ani po desaťročiach. Skvelé je, že Sellers ani na okamih nevypadáva z úlohy, nech sa okolo neho deje čokoľvek a fakt neviete, či je blbec alebo skvelý policajt (zrejme to prvé, ale občas motyka vystrelí, viď. konverzačné finále so všetkými podozrivými v jednej miestnosti á la Poirot). Jeho dominanty výkon podtrhávajú herci z vedľajších úloh, ktorí dokázali majstrovský kúsok: tváriť sa pri jeho bláznivom vyčíňaní smrteľne vážne, ako keby hrali v antickej dráme, čo je v komédii vždy super. Ak sa nemýlim, tak Sellers neoficiálne dosť zasahoval do písania scenára a predpokladám, že i samotného natáčania a pravdupovediac to tak aj vyzerá: ukradol si pre seba čo vládal, všetko a všetkých odsunul na vedľajšiu koľaj a šéfuje tomu ako King Kong džungli na Ostrove lebiek. Na scenári sa mimochodom spolupodieľal William Peter Blatty, lebo veď koho iného najať na scenár krimikomédie, ak nie budúceho autora satanom posadnutej puberťáčky  masturbujúcej krucifixom? Trvalo až štyri roky, kým vznikla trojka, bola to ale riadne čudná trojka, keďže štúdio nemalo chuť stať sa rozhodcom medzi v tej dobe znepriatelenými Edwardsom a Sellersoma  tak oboch hodilo cez palubu a trojku nielenže nerežíroval Edwards, ale Clouseaua v nej hral Alan Arkin, čo je pri všetkej úcte k Alanovi možno jedno z najhorších pre-obsadení v dejinách kinematografie. () (méně) (více)

Marigold 

všechny recenze uživatele

"A Shot In The Dark" je právoplatným počátkem růžovopanterovské série. Pravda, Blake Edwards rok před tímto skvostem natočil snímek Růžový panter, ale tam byl úředně výkonný idiot Clouseau pouze v roli vedlejší figurky, která byla jednou z mála světlých stránek jinak dosti ucourané detektivní konverzačky. Až tenhle kousek nese všechna poznávací znamení, na kterých je založena série. Tedy především – kolosální exhibici Petera Sellerse, který předvedl jeden z nejkomplexnějších komediálních výkonů v dějinách. Jeho Clouseau, detektiv ze "syrretee", je labužnicky dotažený do posledního detailu (stačí poslouchat jeho přihlouplý "aksánt") a je to právě Sellersovo famózní herectví, které dělá z některých scén absolutní klasiku – nemohu neupozornit na legendární kulečníkovou destrukci, v níž se opravdu vyplatí sledovat Sellersův pohyb a mimiku. Dále tu máme humor – postavený na typických groteskních prvcích (padání, přehmaty, destrukce atd.) a též na Clouseauově inteligentním verbálním humoru (Podezírám každého a zároveň nikoho). Pak je tu detektivní zápletka, která ale ustupuje výše jmenovanému, přesto má originální rozuzlení. A vše dohromady? Geniální prča s několika nezapomenutelnými a nepřekonatelnými nápady (originálnější postava než třeštidlo Kato se hledá těžko), výtečným Herbertem Lomem v roli rodícího se psychotika Dreyfuse a několika hluššími místy, které mi připomínají suchopárnost původního Růžového pantera. Naštěstí jich je velmi málo. ()

Reklama

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

"Shot In The Dark" je dobrá krimi-komédia zo série filmov o parížskom inšpektorovi Jacquesovi Clouseauovi. Diel s poradovým číslom dva. Sólo pre Petra Sellersa. Jeho postava dostáva v tomto snímku mnoho priestroru, ktorý patrične využíva. Tiež sa tu už objavili aj šéf-komisár Dreyfus a ázijský komorník Kato. Hoci nepatrím ku priaznivcom anglického humoru, tento film sa mi celkom páčil. *** ()

sud 

všechny recenze uživatele

Dle mého (ne)skromného názoru nejlepší Clouseauovka. Záměrně říkám Clouseauovka, protože do série filmů o Růžovém panterovi moc nezapadá a to prostě tím, že o panterovi zde není ani zmínka. Zápletka je vynikající a má velmi zajímavé vyvrcholení. Postava inspektora Clouseaua je zde vypilována do dokonalosti. Jeho chování, grimasy a řeči jsou zkrátka neodolatelné. A Elke Sommerová je prostě nádherná. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Po trošku delším úvodu se rozjede dost možná nejlepší díl série s inspektorem Clouseauem. Když komisař přijede na místo činu a vystoupí do jezírka u fontány, série definitivně započala... Absolutní smršť gagů a vynikajících hlášek a film, který minimálně o třídu převyšuje o rok starší originál. Peter Sellers byl naprostý herecký génius a obří podíl na úspěchu snímku (i celé série) má též nápaditý režisér a scénárista Blake Edwards. Nesmrtelná komediální klasika. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (17)

  • Elke Sommer měla podepsanou smlouvu na účinkování ve dvou německých filmech, když se dozvěděla, že získala roli Marie. Nakonec se rozhodla použít 100 000 amerických dolarů ze svého honoráře, aby se vykoupila ze svých závazků, a podepsala tříletou smlouvu se studiem MGM. (HellFire)
  • Herbert Lom (Charles Dreyfus) dostal svou roli tím způsobem, že mu jednoho dne zavolal režisér Blake Edwards a řekl mu: „Viděl jsem tě v mnoha gangsterkách, ale cítím, že máš komediální talent.“ (HawkeyP)

Reklama

Reklama