Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cosimo (Memmo Carotenuto) měl toho dne opravdu smůlu, když ho lapili při obyčejném pokusu o krádež auta. Jako známý recidivista putoval rovnou za mříže a na hezky dlouho. Ach jo, tohle se mu musí stát zrovna teď, když má v pácu skvělou prácičku, která by hodila pořádnej balík. Jeho kumpán - vysloužilý žokej Capannelle (Carlo Pisacane), by ho rád z vězení dostal, jenže ani za sto tisíc lir si s Cosimem nikdo nechce dobrovolně vyměnit místo tím, že se k jeho činu přizná. Postupně ho odmítne prodavač popcornu Mario (Renato Salvatori), Sicilián Michele (Tiberio Murgia) žárlivě střežící krásnou sestru (debutující Claudia Cardinale) i fotograf bez práce zato s manželkou ve vězení Tiberio (Marcello Mastroianni). Až natrefí na boxera Peppeho „Pantera“ (Vittorio Gassman), co zrovna zase dostal v ringu nakládačku. Peppe na nabídku přistoupí a před soudcem sehraje takové divadélko, že ho rovnou šoupnou za Cosimem do chládku. Tak jsou ve vězení oba a plán nevyšel.
V base Cosimo Peppemu prozradí podrobnosti o chystané loupeži, Peppe mu totiž neřekl, že ho mají brzy propustit. Když se tak stane, dveře k bohatství jsou otevřené. (dopitak)

(více)

Recenze (20)

Javert 

všechny recenze uživatele

Hlavně v první polovině dosti rozvleklé, ale když přežijete to postupné představování jednotlivých postav a jejich "misadventures", dostanete italskou komedii v tom nejlepším možném slova smyslu, kde se pravidelně střídá konverzační humor s klasickými slapstick prvky. A také bych rozhodně neřekl, že film stojí na Mastroiannim, boží jsou totiž úplně všichni zlodějíčci. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Nedivím se, že ve své době měla tato komedie obrovský úspěch. Ono plánovaní a organizování loupeže si tu dodneška zachovalo v nejedné scéně skvělý a nenucený vtip, herci v postavách zlodějíčků (zvláště mladičký Mastroianni) jsou fajn a směrem k vyvrcholení začíná být celý proces loupeže (i krátkého dění po ní) napínavý i vtipný současně. Jenže čas někdy nezastavíš a ne ve všem snímek z dnešního pohledu pro mě fungoval tak, aby se stal pro mě nezapomenutelným a jedinečným... především dlouhý nudný rozjezd v prvních 20ti minutách či scény plně rozvíjející romantickou linii můj dojem z filmu jako celku srážely jen na velmi mírný nadprůměr. Náhlý tragický zvrat po hodině filmu působil v komedii (bez černohumorného ladění) trochu jako pěst na oko a na případné drama nevydal. Je možné, že Zmýlená neplatí inspirovalo nejednoho tvůrce pozdějších loupežných komedií, ale nebál bych se říct, že mnozí z nich tuto padesátkovou vlaštovku z Itálie později překonali. A když to trochu s parafrázováním mého oblíbeného žánrového kousku nadnesu, tak krást se (skutečně!) musí umět a tihle italští ňoumové... no jó, holt neuměli. :o) Ale projednou to vzhledem k dlouhodobé naději úspěšného lupu není žádnou ztrátou času a vedle již zmíněných kladů bych vyzdvihl i autentické dobové reálie italského města s rozestavěnými paneláky. [70%] ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Na mě to má ze začátku hodně pomalé tempo, takže jsem se přistihnul při tom, že mě to vlastně moc nebaví a že tu je jen pár momentů, u kterých bych se bavil. Následně dojde k tomu, že film získává lepší tempo, postavy jsou živější, film je zábavnější, ale aby mě to skutečně uchvátilo, k tomu nedošlo. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

A na pozadí hraje jazz. Velmi dobrá i když roztahaná komedie z poválečné italské školy ("tohle je demokratická země"), jejíž spíše nepovedený remake natočili Američani téměř o třicet let později, dává divákovi poprvé možnost pohlédnout do očí mladičké Claudie Cardinale, která je v tomhle filmu opravdu krásná (ve své nevinnosti ve filmu ani nikdy půvabnější nebyla). Sešla se tu celá sestava výborných herců, přičemž Mastroianni a především Totò jsou jen ve vedlejších rolích! ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Tahle komedie by mě byla před padesáti lety určitě bavila, ale problém je, že mě komedie už unavují (Jaroslav Dušek: Naše civilizace se snaží ubavit k smrti). A tak mě ze všech zvučných jmen (Monicelli, Mastroianni atd.) přilákal můj oblíbebný Italo Calvino, jehož (dů)vtip obdivuji dosud. Dílčí předlohou nejspíš povídka "Krádež v cukrářství", neboť Italo Calvino říká, že ho jeden známý informoval, že "epizoda v "Soliti ignoti", v níž zlodějí v bytě, který přišli vykrást, pojídají připravenou večeři, byla inspirována mojí povídkou Furto in pasticceria" (1946). Tato povídka je na internetu, stačí přečíst a porovnat.... Další den: Povídka (jak jsem čekal) je výborná, nad 6 tiskovými stránkami jsem se bavil víc než u filmu. Názvy italských zákusků jsem sice neznal, ale nechal jsem si je zobrazit. Následně pak snědl nohavici jablečného štrůdlu. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (8)

  • Natáčení probíhalo v Římě v lokalitách Piazza dei Sannitti, Ex Cinema Quirinale, Via delle Tre Cannelle, Universita Cattolica di Roma a část také v Cinecittà Studios. (Terva)
  • V Itálii se snímek dostal do žebříčku sta nejlepších italských filmů. (Terva)

Reklama

Reklama