Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V Lugaši je opět ukraden legendární diamant, Růžový panter. Místní vláda znovu povolává na pomoc muže, který je jediný schopný klenot najít - komisaře Clouseaua. Clouseau má však podezření, že za krádeží je Charles Litton, se kterým se už několikrát ohledně krádeže tohoto klenotu setkal, a tak se vydává do Londýna. Brzy však pochopí, že cestě do zkorumpovaného státu se nevyhne, a tak nasedne do letadla, které se však ztratí kdesi nad mořem. Zdá se, k velké radosti komisaře Dreyfuse, že tentokrát je s legendárním komisařem Clouseauem konec. Zvědavá reportérka Jouvetová se však s jeho zmizením nehodlá smířit a snaží se odhalit, co se s potrhlým komisařem skutečně stalo. Při svém pátrání však naráží na neochotu o události mluvit. Nikdo, včetně bossů mafie, jí není ochoten nic říci. A tak nezbývá věřit, že Clouseau nezemřel, ale že opět vyčkává, aby se v pravý čas mohl kdesi, k hrůze komisaře Dreyfuse, objevit. (TV Prima)

(více)

Recenze (119)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Až po prečítaní niekoľkých recenzií mi dáva zmysel ten zlepenec, ktorý sa plne prejaví až od druhej polovice filmu. Keď je na plátne Sellers je sa na čo pozerať a aj nudnejšie pasáže potiahne svojou charizmou. Veľmi ma však sklamala druhá polovica filmu, kde sa opakujú a recyklujú scény z predchádzajúcich dielov. Zaberá to pomerne veľa času, takže je to neodpustiteľné. Aj preto tri hviezdy. Sellers bezchybný ako vždy. 60%. ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Tendenční splácanina okatě nevkusně využívající už díky osudu nevratnou proslulost geniálního Petera Sellerse. Použité scény s Clouseauem působí mírně křečovitě (aby ne, když nemají prakticky žádnou souvislost) a nová výplň je vatou bez výpovědní hodnoty. Chybí totiž Sellers, což je přece hlavní postava. Věnování filmu zesnulému herci považuji za velikou troufalost... ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Sellers dostane rok a půl poté, co ho navštívila svině infarkt, trochu prostoru prostřednictvím nepoužitých scén a pak už jen následuje sled více, či méně mizerných skečů, kterými se to Edwards, jenž se neostýchal použít i předabovaného Nivena s laterální sklerózou, nějak snaží doklepat k závěrečným titulkům. A při nich přijde pár desítek vteřin, které to všechno předtím strčí do kapsy.. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Sellers by nikdy nechtěl, aby takovýhle film vznikl, což Edwards dobře věděl. Toto byl jenom zoufalý pokus o nějaký ten výdělek a reklamu na Kletbu Růžového pantera bez Sellerse. Takže věnování ,Peterovi´, jedinečnému inspektorovi Closeau´´ je pokrytectví nejvyššího kalibru. Dřív nepoužité záběry se Sellersem jsou alespoň vtipné, ale ten zbytek s reportérkou vůbec nedává smysl a naprosto ničí Closeauovu osobnost. Navíc pohled na zestárlého Nivena a zestárlou Capucine není zrovna příjemný. Tohle už nechci nikdy v životě vidět. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Nejestvuje slovo, ktoré by ho dokázalo vystihnúť.“ – „Čo tak génius?“ Ojedinelý kinematografický zážitok. Ako pokračovať v úspešnej sérii, ktorej herec zomrel a to bez toho, aby ho pre-obsadili? Píšte si recept. Dáte dokopy (nedá sa asi povedať „natočíte“) hodinu a pol dlhý film. Úvodná scéna s titulkami by mala trvať čo najdlhšie, dajme tomu 7 minút (!), aby ste so zvyškom filmu mali čo najmenej roboty. 80% zvyšnej stopáže vyplníte reprízou (!!) najslávnejších scén z predchádzajúcich dielov a zvyšok doplníte nepoužitými scénami z minulosti (!!!) a novými scénami, ktoré narýchlo dotočíte so žijúcimi hercami z prvých častí (comeback hlási nielen Robert Loggia, ale tiež David Niven z jednotky) ako spomínajú na postavu, ktorú hral herec, ktorý vám nečakane zomrel. Takže sa s nimi rozpráva novinárka, spýta sa ich na Clouseau, zrak sa im zahalí nostalgiou, povedia niekoľko viet a nasleduje 10-minútová scéna z predchádzajúcich dielov. Ak aj nie sme nútení sledovať starú scénu, tak nové sú len biednou parafrázou na staré (Dreyfusovo spomínanie pred novinárkou je v podstate kópia Dreyfusovej smútočnej reči z hitu Ružový panter opäť zasahuje). Dole klobúk aspoň za finále s Clouseauovým otcom, psom a komorníčkou, ktorá je v tejto rodine azda už až pridlho (nezabudnuteľná pasáž). Starého pána Clouseaua stvárnil Richard Mulligan (generál Custer z antiwesternu Malý veľký muž po boku Dustina Hoffmana) a spravil to tak geniálne, že som si fakt myslel, že túto scénu ešte stihol natočiť (zamaskovaný) Sellers. Ešte párkrát som sa dobre pobavil („telefén“, hotelová slúžka, masáž), ale inak ma to pravdupovediac už fakt nebavilo. Otázka etiky je na samostatnú kapitolu, nechce sa mi do nej púšťať. Je paradoxné, že napriek tomu všetkému snímke pravdupovediac neviem dať menej, ako 3*, lebo nech to znie akokoľvek šialene a neuveriteľne... ono to vlastne nie je zlá komédia. A keď uvážime, aké zverstvá nám táto séria darovala (napr. to otrasné „čosi“ s Alanom Arkinom), tak 3* si to snáď naozaj azda vari možno určite zaslúži. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (9)

  • Jediný díl, ve kterém můžeme spatřit manžellku inspektora Charlese Dreyfuse (Herbert Lom). Paní Dreyfusová (Madlena Nedeva) je zmíněna již v prvním Růžovém panterovi (1963), kdy jí odmítne manžel přijmout na telefonu. (doktofaust)
  • Film byl věnován (a je vlastně celý jeho vzpomínkou) Peteru Sellersovi. Doslovně zní věnování v českém překladu takto: „Věnováno Peterovi, jedinému pravému inspektorovi Clouseauovi.“ (mar48)
  • Víceméně celou třetinu filmu tvoří nepovedené a do té doby nepoužité záběry, vzniklé při natáčení filmu Růžový panter znovu zasahuje (1976). Všechny další důležité sekvence nového filmu tvoří flashbacky do minulosti, které byly samozřejmě převzaty z původních úspěšných filmů. [Zdroj: Zdeněk Bauer – kniha Herbert Lom, nejslavnější český herec na světě] (mar48)

Reklama

Reklama