Režie:
Edward AndersonScénář:
Edward AndersonKamera:
Michael FimognariHudba:
Henning LohnerHrají:
Tony Curran, Peyton List, Cameron Goodman, Cullen Douglas, James Ryen, Skip Shea, Tom Kemp, James Snyder, Ylian Alfaro SnyderObsahy(2)
Radovánky v Mexiku byly fajn, ale bujarý dívčí prázdninový víkend skončil a nadešel čas vrátit se domů. Proto také nyní Jules (Cameron Goodmanová) a Mel (Peyton Listová) stojí promáčené deštěm na téměř liduprázdném, do tmy se halícím letišti. A to někomu, kdy by se rád ke své rodině dostal živý a zdravý, navíc když je ten někdo dvojice velmi pohledných slečen, rozhodně nepřijde jako nejbezpečnější místo k přenocování. A jelikož nikde nejsou ani taxíky, rozhodnou se dívky ještě s několika dalšími spolucestujícími přijmout lákavou nabídku na první pohled sympatického a neškodného řidiče transportního minibusu, který je ochoten všechny opozdilce odvézt blíže k městu. To, že někdo vypadá neškodný, ale neznamená, že je takový i ve skutečnosti. A stejně tak není nikde psáno, že noc, která začala obyčejně, musí nutně i obyčejně skončit. Tenhle spoj totiž míří přímo do pekla v děsivém americkém autorském thrilleru Edwarda Andersona z roku 2008. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (66)
"Vzhledem ke všem objížďkám nebude dost času kochat se krajinou. Ale užijeme si to." Mám takový divný pocit, že v nočním autobuse si to neužil vůbec nikdo a moje zvrhlé JÁ taky nebylo úplně uspokojeno. Padouch mi totiž připadal celkem neschopný, cestující pitomí a komplic byl i mně jasný od prvního okamžiku. Navíc mi bylo celkem jedno, koho přejede autobus, kdo má kvasinkovou infekci i kdo skončí v bedně. Takže hvězdy úchylně dávám jen za týrané holky, za inspiraci a poučení z řidičových chyb. A jdu si hned koupit sexy růžový minibus vybavený sedadly s pouty. Chce někdo svézt? ()
Mikrobus v kyvadlovej doprave z letiska do centra mesta je plný unesených pasažierov, a len jeden únosca s výzorom malomeštiaka sedí za volantom. Príležitostí zmocniť sa mikrobusu a utiecť bolo vo filme xyz, ale predsa to žiadna z unesených postáv nedokázala. Bolo nad slnko jasnejšie, že im hrozí smrteľné nebezpečenstvo, no pritom sa správali akoby boli na výlete. Shuttle je plný nelogickostí, scény sa v ňom stereotypne opakujú. Film sa odohráva vo veľkomeste, ktoré však pôsobí ako mesto duchov. Kde sú ľudia? Kde je polícia? Prečo sú všetky cesty neosvetlené, prázdne a plné výmoľov? Prečo už dávno nezrušili nočný predaj, keď sa predavačka nudí sama v supermarkete? Celé je to naivné, a žiaľ aj vizuálne sivé, čiernobiele. Shutlte má dva-tri dobré dejové zvraty, ale kontroverzný záver. Nejde však o nejaký otvorený koniec v postmodernom duchu, ktorý by dráždil diváka k zamysleniu, ale o neschopnosť uspokojivo zakončiť to trápenie. ()
Nízkorozpočtový thriller, který vám nejspíše na dlouhou dobu znechutí pozdě v noci si brát z letiště do města shuttle. Dvě kamarádky se vracejí z výletu v Mexiku domů do Spojených států (amerických). Protože poslední autobus do centra už odjel, musejí si najmout shuttle. Spolu s nimi nastoupí ještě dva mladíci a jeden účetní. Cesta do města se však ukáže být hororem - řidič je totiž začne terorizovat. Problém je, že postavy v autobuse se chovají značně nevěrohodně. Představte si, že jeden chlápek - ten, co vás terorizuje - se musí věnovat řízení. Vás je pět a sedíte za ním. A přesto nezkusíte vyběhnout dopředu a majznout chlápka něčím po hlavě (tyče tam jsou, jak později zjistíme). Místo toho nesmyslně rozbijete okénko a křičíte: Pomoc! Pomoc! do liduprázdných ulic, které jste už předtím z okénka viděli, že jsou liduprosté. To je další nedotaženost filmu - i když jedete o půlnoci z letiště do města, pořád musíte přece někde potkat nějaká protijedoucí auta, nějaké chodce, nebo aspoň zfetovanou mládež a opilé fotříky. Vzhledem k těmto nepravděpodobnostem sice thriller funguje jako thriller, ano, říkáte si, proč je unesl a jak to dopadne, ale osudy těch dementních lidí v autobuse, kteří nedokáží využít příležitost, jsou vám tak nějak jedno. A když dojde ke konci (který si skutečně můžete zhruba v půlce filmu domyslet), řeknete si, aha, tak takhle, no jo, co se dá dělat. Námět to skutečně ale není špatný, jen zpracování a vyznění je ze zpětného pohledu neslavné, chtělo to víc si pohrát se scénářem, postavami, nedělat hlavní hrdiny z právě odrostlých teenagerů, pak by to člověk udržel v paměti déle než deset minut po skončení. ()
Scenárista filmu asi v škole prepadal, pretože tak stupídny scenár by som napísal aj ja. A hlavne tie dialógy stáli za to... Keby ma uniesli takéto ksichty, v prvom rade by som sa šúlal od smiechu, potom by dostali pekných pár po papuli a spokojne by som vystúpil aj s peknými kočkami von. Jednu hviezdu dám za pekný koniec čo sa týka nakladania debien na loď. ()
Tak nějak nechápu, proč je v tom filmu tak nechutně snížený kontrast, je to takové celé šedivé, prostě absence barev. Thriller je to však celkem povedený, jen si myslím, že bych z toho busu utekl levou zadní. Ta posádka měla mnoho příležitostí toho parchnta sejmout, jednomu sundaj ko uplně s přehledem a druhej je zřejmě nezničitelnej, jinak si nedovedu vysvětlit, jak přežil průstřel palice asi z půl metru. No jo no, je to hold béčko se vším co béčka mají. Hodnotím za 3* , koukatelné to vcelku bylo. ()
Galerie (10)
Photo © Magnolia Pictures
Reklama