Reklama

Reklama

Silné téma, vynikající scénář plný zvratů a životní herecké výkony poskládaly dohromady thriller o pátrání po dvou zmizelých děvčatech, který je napínavý až k nesnesení. Keller Dover (Hugh Jackman) čelí asi nejhorší noční můře každého rodiče, jeho šestiletá dcera Anna a její kamarádka Joy jednoho večera na Díkuvzdání zmizí. Jejich hledání nebere konce, hodiny se vlečnou a dívky jsou stále pohřešovány. Do objektu zájmu se při pátrání dostane zchátralý karavan, který parkoval před jejich domem a u kterého si dívky naposledy hrály. K případu je povolán detektiv Loki (Jake Gyllenhaal), který zatýká řidiče karavanu, retardovaného Alexe Jonese (Paul Dano), ale pro nedostatek důkazů je Jones po nějaké době propuštěn. Oficiální pátrání sice stále pokračuje, ale Dover se cítí bezradný, jeho strach se mísí se vztekem a zlobou. Bere spravedlnost do svých rukou a bez ohledu na následky se rozhodne vyslechnout jediné pojítko k případu sám, po svém a bez rukaviček. (Bontonfilm)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (1 813)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Udělal co musel a já jsem za to vděčná bohu. Někteří lidé si zkrátka přes pánaboha dokážou vysvětlit cokoli. Dokonce to, že váš muž unese mentálně zaostalého chudáka, aby z něj dostal informace. Za každou cenu. No, s čím kdo zachází... Popravdě tahle rovina, spojená s otázkami možnosti dostávání informací z lidí pomocí násilí mi sama o sobě přišla jako podstatně nosnější téma než další variace na nepolapitelného únosce, kterou jsem čekal spíš v druhém plánu. Ona ne že by byla špatná, navíc Gyllenhaal hraje skvěle a při jeho závěrečné jízdě s hlavou zalitou krví jsem měl pořádně zatnutý zuby. Ale jsou tam prostě docela očividné chyby při vyšetřování, které film trochu kazí v porovnání s takovou Fincherovou Sedmičkou, na kterou pochopitelně divák musí myslet. Tam detektiv Somerset říká krásnou větu, ze které je zřejmé, že si A. K. Walker o vyšetřování něco přečetl: Zakládáme každou blbost, každej střípek důkazu, protože by se to mohlo někdy hodit. Tady občas Policie jakoby opomíjela základní věci, ke kterým se pak dostává zbytečně oklikou. Vždycky je třeba dobré si prověřit lidi okolo a třeba ten (možný SPOILER) medailon tam zůstával nepovšimnut hodně dlouho. Možná je škoda se šťourat v těchto nedostatcích a občas podivném uvažování (vyloženě mě zarazilo to s těmi hady, proč to hned zase nepřiklopit), ale to je právě to, co může dělit dobrý film od vynikajícího. Na druhou stranu to táhne nahoru atmosféra, napínavost a celková ponurost příběhu, která přiková a nedovolí vydechnout. Bez těch chyb by to bylo jasné maximum, takhle zatím **** a uvidím, jak moc se mi to uleží. Updade: trvalo to dva roky, ale nakonec jsem se k těm pěti odhodlal. Porovnání s podobnými filmy: o malinko slabší než Sedm, Zodiac, podstatně lepší než Gone Baby Gone (ten film je nemožně přeceněnej). P. S. Ještě horší než že Dover mučí Alexe mi přišlo chování Birchových, zbabělý alibismus. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

U Villeneuvea platí, že se nad jeho filmy dá remcat o sto a jedné problematické věci; od neopodstatněné délky přes předvídatelnost až po občasné idiotské chování postav. Zároveň o nich však platí, že se zadřou pod kůži a tam si hnijí a hnijí (tý)dny po skončení projekce. Paradoxně tak dojem z nich postupně roste. A to natolik až se po čase zdají být mnohem lepší než se zdály v době projekce. Což není případ Zmizení, které se pod kůži nezadře; respektive zadře, ale pouze atmosférou a ničím jiným. Místo zneklidnění a znepokojení, tak abyste celou cestu z projekce byli jako na trní "zda potomstvo spokojeně spinká v postýlce" a následně ho/ji/je pěkných pár dní drželi za ručičku pevněji "protože co kdyby přeci jen", se dostaví uspokojení nad sice solidní, ale sto a jedním zádrhelem konstantně sráženou fincherovinou. ()

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Drtivá většina uživatelů tady vychvaluje film do nebes, takže čekal jsem fakt hodně. Nechci říct, že jsem vyloženě zklamanej, ale tohle je podle mě po všech stránkách totálně průměrnej thriller. Snad jenom musim uznat, že na mě z filmu chvílema dejchla jakási syrová atmosféra, která se v posledních letech začala z thrillerů vytrácet. Ale mam pocit, že třeba ještě před 20 lety toto bylo prostě standardem, že thrillery měly atmosféru. A navíc ty filmy byly v průměru o hodinu kratší a patrně v nich toho bylo víc k vidění. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Deakinsova kamera je občas zamlžené, ale přitom pořád průzračné sklíčko, velkou ručičku představuje Jackman, tou malou, pomalejší, ale za to důkladnější, je mrkáček Gyllenhaal, mix detektivní a psychologické roviny Villeneuve sladil s Greenwichským poledníkem a Guzikowskeho scénář je precizně seřízený hodinářský stroj. Možná zamrzí, že to dokonalé soukolí začne ke konci nepatrně drhnout (za neobjevení stop po pohybu „vraku“, potažmo poklopu skrýše by Horatio Caine strhával prémie), jenže od tichých ovčích mláďat už uběhlo tolik znamení zvěrokruhu a kolik tak řemeslně i emociálně působivých filmů měl člověk na přelomu Milénií možnost vidět? Šest, Sedm? Už jen z tohoto důvodu si užijte balancování na laně napnutém mezi ohebností víry a Nietzscheho varováním o nebezpečenství boje s monstry, přičemž hlavní postavy zosobňují věčný boj citu (otec Dover) a rozumu (detektiv Loki). A kdo tento zápas vyhrál? To se divák dozví až po závěrečném hvizdu.. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Napínavé, hutné drama a zároveň perfektní detektivka o hledání dvou unesených děvčátek. Villeneuve vede jistě a z herců vymačkává maximum. Atmosféra je dokonalá, připomíná severské detektivky, které poslední dobou tak frčí, ale má v sobě tu americkou zrůdnost a lhostejnost. Jackman nikdy nehrál líp, Gyllenhaal je přímo boží a i Paul Dano, který od druhé půlky filmu hraje jen natekltým, krví podlitým okem je výborný. Divák téměř až do konce netuší, zvraty se vrší, rozhodnutí jsou zoufalejší a čas běží. Nebýt pár natahovaných přešlapování na místě, šel bych na plný počet. ()

Galerie (80)

Zajímavosti (42)

  • Detektiv Loki (Jake Gyllenhaal) má na prstech pravé ruky vytetované symboly znamení zvěrokruhu (Lev, Štír, Beran, Panna). (KGBelik)
  • Dvě hlavní matky ve filmu se jmenují Nancy (Viola Davis) a Grace (Maria Bello), což je narážka na komentátorku skutečných zločinů Nancy Grace. (KGBelik)

Související novinky

Villeneuve se ujme další velké sci-fi

Villeneuve se ujme další velké sci-fi

16.12.2021

Režisér Denis Villeneuve (Příchozí, Duna) se v Hollywoodu rychle stává expertem na významné sci-fi. Jen co tak filmař dokončí adaptaci druhé poloviny knižní Duny, ujme se oceňovaného… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Zemřel hudební skladatel Jóhann Jóhannsson

Zemřel hudební skladatel Jóhann Jóhannsson

11.02.2018

Pokud vás fascinovala hudba u Zmizení, Sicaria a Příchozích, začínáte číst velmi smutnou zprávu. V pouhých 48 letech nás totiž opustil její autor Jóhann Jóhannsson, jeden z nejvýraznějších hudebních… (více)

Reklama

Reklama