Režie:
Tony ScottScénář:
Mark BombackKamera:
Ben SeresinHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Chris Pine, Rosario Dawson, Jessy Schram, Kevin Dunn, Ethan Suplee, Kevin Chapman, Kevin Corrigan, Lew Temple, Elizabeth Mathis (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit… Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 077)
| Scenár: Mark Bomback | Hudba: Harry Gregson-Williams | Produkcia: Tony Scott, Ridley Scott, Julie Yorn, Mimi Rogers, Eric McLeod, Alex Young | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: Telecinco Cinema, Scott Free Productions, Prospect Park, Millbrook Farm Productions | Rozpočet: 95 miliónov $ | Tržby: 167,663,383 $ | Človek by si myslel, že v dobe neobmedzených technickým možností môže film s tematikou "obyčajných" vlakov skončiť maximálne ako prepadák. V prípade Nezastaviteľného je tomu inak - od desiatej do poslednej minúty je napínavým filmom so stúpajúcou tendenciou. Z daných možností určite vrcholné ťaženie. ()
Dle Tonyna prej dle skutečných událostí! Jojojo, tenhle skutek teda ujel, vidět třeba vlakovou soupravu v trhaně zpomaleném záběru jedoucí v ostré točce po dvou kolech jest snem každého fandíka mašinek a kakčních filmů! Ach jo mistře, kde jsou ty časy, že? Tak pokoj vaší duši a béštyja triumfalus... . . . A to je vlastně zase - žánr nežánr - celý, krom milionů provařených genrových klišátek, nelogičností, blbostí a rosy na kolejích... °-/ - - - P.S. A jaká že je to brzdná dráha vlaku jedoucího údajně víc jak stokilometrovou rychlostí? - - - - - Poprvé viděno 5.1.2013 na dvd /s původní zvukovou stopou a č. titulky v originálním formátu obrazu/, hodnocení 8789., komentář zde se zívnutím jako osmsetdvanáctý - 6.1.2013) ()
Scottovo sympatické ohlédnutí za devadesátými lety v jeho typickém (tj. roztěkaném, dynamickém a efektním) podání, jemuž ale chybí jakékoliv překvapení a v mém případě i větší porce napětí. Než znova Unstoppable, to si dám radši 30x za sebou Nebezpečnou rychlost, kde je víc nejen již zmíněných ingrediencí, ale i humoru, charismatu (nic proti Pineovi, ale Reeves je jenom jeden) a vlastně i toho sexu. ()
To zase jednou našim distributorům ujel vlak. Ještě dříve, než se Unstoppable prohnal americkými kinosály, tu stálo datum 25.11.2010. Teď tu nestojí nic, navzdory slušnému hodnocení i ze strany kritiky. A čekat, až se ti naši zpomalení borci rozhoupou, se mi fakt nechtělo. A když se tedy rychlík přiřítil po internetové kolejnici, nastoupil jsem. A po pravdě jsem lehce zklamán. Všechny atributy jsou TonyScottovské: barevné filtry, kamera, hudba, Denzel. Jenže už mi to asi nestačí. Jedeme pořád po té samé dráze. Navíc se zde opravdu mělo řešit více věcí logičtěji. A spád filmu prostě není takový, aby právě tu častou nelogičnost zakryl. Z prvních 60-ti minut se mi toho moc pamatovat nechce, ve finále se nakonec tempo i tep zvedají, ale porovnám-li to se dvěma nejznámějšími vlakovými filmy - Přejezd Cassandra a Splašený vlak, tak tohle jednoduše nestačí. Atmosférou, tíživostí, ničím. Za 87 minut jsme hotoví a při vyhlídce na Tonyho další filmy (hlavně Top Gun 2), mám lehce přidušený výraz. 100 miliónů dolarů(rozpočet)/130 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Zejména v posledních 30-ti minutách solidní adrenalinová práce. Sice už to tady jednou bylo a v lepším provedení (Končalovského ´Splašený vlak´), ale jinak má tahle akční jednohubka jeden velký trumf a tím je neokoukané prostředí železniční dopravy. Scott si s akcí tyká a pak i to nezbytné klišé kolem rodinných peripetií ústřední herecké dvojky se dá bez újmy přežít. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (26)
- S projektem, který byl v přípravné fázi už v roce 2004, byli původně spojování režiséři Martin Campbell a Robert Schwentke. (Kuzmik)
- Náklady na výrobu byly přibližně 68 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Během natáčení bylo použito osm lokomotiv a cca 60 speciálních vagónů. (NGP)
Reklama