Režie:
Tony ScottScénář:
Mark BombackKamera:
Ben SeresinHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Chris Pine, Rosario Dawson, Jessy Schram, Kevin Dunn, Ethan Suplee, Kevin Chapman, Kevin Corrigan, Lew Temple, Elizabeth Mathis (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit… Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 076)
To si tenkrát Dewey nechal ujet vlak. Doopravdy. Měl ho totiž řídit..... Takže tu máme vlak bez posádky, lidi kolem, Denzela a Chrise, dispečink, projíždějící vlak(y), okolí..... Scott mistrně střídá tempo a vlakový modeláři prožívají orgasmus. T.Scott si odskočil z metra na železnici, vzal si sebou lítající kameru, D.Washingtona a jal se předvést skutečnou událost z 15. května 2001, kdy 2 muži zabránili největší železniční katastrofě v Jižní Pennsylvanii. Ve skutečnosti to snad ani takový drama bejt nemohlo, takže kam se sere CNN se svým ,,Breaking news“. Film stojí jen a JEN na Scottově mistrovství vytěžit z krizové situace maximum. Takže: JAK HO CHCETE ZASTAVIT? Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Jsem nádražák a rozpadá se mi manželství. 2.) Jsem posunovač. 3.) 15.5.2001 jsem cestoval vlakem v Ohio. PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ ** ()
V rámci akčních pseudo-dokudramat naprostá špička a Scott tady ve využití zesílené kontinuity může směle konkurovat i takovému Greengrassovi. Modré límečky zase jednou zachraňujou svět a parťácká chemie mezi Pinem a Washingtonem není o nic slabší než ta dua Willis & Wayans z Posledního skauta. Jak to ten Tony dělá? ______ Zároveň je Unstoppable úvahou nad intermedialitou, která se stále naléhavěji objevuje mezi světy filmu a televize, kdy zpravodajství přejímá schopnost filmu podat poutavý a dojímavý příběh (čím bulvárnější, tím větší fikce a cílení na emoce) a film zase těží především z "okamžitosti" (immediacy) kontinuálního monitoringu právě probíhajících událostí (breaking news) a možnosti předat různé pohledy na ně. Je příznačné, že Unstoppable končí ve chvíli, kdy se zpravodajská helikoptéra odhlašuje ze služby, a ukazuje tak, díky komu jsme vlastně mohli v takovém tempu celý film sledovat. Reálné televizní události zase často zvolený příběh nedokáží a ani nemohou vměstnat do jedné relace a ten je vlastně jakoby přesahuje; jedna kauza slouží k tomu, aby naplnila několik po sobě jdoucích relací. Zpravodajství tady přímo ovládá filmové médium včetně postav v jeho fikčním světě, zatímco vyprávění na pokračování má v moci podobu televizních novin. ______ Největší mindfuck filmu? V amerických Hooters hrajou přes den full-on psytrance! ()
"Jediný způsob, jak ho zastavit, je chytit ho za ocas a táhnout opačným směrem." Pravidla železniční logistiky mi vždy zůstaly spolehlivě utajeny, takže kdybych někdy dostal možnost řídit pohyb mašinek na železnici, tak by žirafy skončily v Temelíně, jaderný palivo na Bazalech a polští Baníkovci v ZOO. Ovšem taková volně se pohybující souprava, to je jiná liga. Napětí z ní sálá, rodinný hodnoty se otřásají v základech, vtipem se nešetří a kdyby se mi nezdálo, že v těch nejdramatičtějších okamžicích vlak nenápadně zpomaluje, tak bych patrně začal přemýšlet o pátý hvězdě. ()
„Veľmi ľahko sa vzdávaš.“ Nepravdepodobné sa stalo skutočnosťou: muž, ktorý posledné roky trávil nakrúcaním chaotických kravín typu Domino, nechal prehovoriť postavy na úkor akcie, naháňačiek, nadávok, zrážok a explózií! Samozrejme, je tu aj to. Ale snímka drží pokope predovšetkým vďaka pôsobivému vlakovému nápadu (každý, kto párkrát vo vlaku sedel, vie, aké monštrum to je), inteligentnému scenáru (v ktorom vystupujú odborníci a ich logické riešenia mi ako laikovi pripadali v rámci onej šialenej situácie pomerne logické), smutnému (!) ústrednému hudobnému motívu, dobrým dialógom („Máš problém?“ – „Len sa mi nepáči predstava, že makám v materskej škôlke.“ – „Mňa zasa neteší predstava šichty v domove dôchodcov.“) a prekvapivo výbušnému tandemu Washington/Pine. Musím to napísať otvorene a napíšem tom rád: toto sa mi fakt páčilo. Diváci ale môj názor nezdieľali, takže snímka s rozpočtom 100 miliónov ich na celom svete nezarobila ani 17O. ()
Přímočará akční atrakce, nic víc, nic míň. Ačkoli k tomu motiv železnice a chlapácké akční jízdy přímo navádí, není Unstoppable výhradně snímkem pro muže. Rodina a vztahové peripetie bohužel opět dostávají svůj vytoužený prostor. Tony Scott nezklamal. Navzdory silné předvídatelnosti dokáže z akčních scén, kdy k sobě míří dva ohromné kolosy vytřískat i nějaké to napětí. Na druhou stranu nelze přehlédnout fakt, že jako tvůrce se posledních několik let točí v kruhu a nic nového nepřináší. Možná je na čase přehodit výhybku a tahle vizuálně atraktivní béčka přenechat méně talentovaným kolegům. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (26)
- Celá trať, po které se nebezpečný vlak řítí, i města podél ní jsou jen fiktivní. Například nebezpečná zatáčka na obrovském viaduktu se ve skutečnosti nenachází ve (vymyšleném) městě Stanton, ale v malém městečku Bellaire na hranicích Ohia a Západní Virginie. (Don Carlos)
- Vlak Franka (Denzel Washington) mal mať veľa vagónov, ale vo chvíli, keď vošiel na druhú koľaj, nemal všetky vagóny na tejto koľaji, takže mali byť na pôvodnej trati. Avšak keď do nich vrazil vlak, môžete si všimnúť, že prerazil len jeden vagón a ostatné tam neboli. (Johnny.ARN)
- Všetky scény z kontrolnej miestnosti boli natočené počas posledných 2 týždňov produkcie. (WalterIK7)
Reklama