Režie:
Tony ScottScénář:
Mark BombackKamera:
Ben SeresinHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Chris Pine, Rosario Dawson, Jessy Schram, Kevin Dunn, Ethan Suplee, Kevin Chapman, Kevin Corrigan, Lew Temple, Elizabeth Mathis (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit… Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 077)
Překvapivě více než snesitelný Scott, který si po předcházejícím průšvihu vystřihl vlakový reparát. Stejně jako jeho oblíbenec Washington v další postavě obyčejného hrdiny z lidu, tentokrát se však při vytváření iluze usedlosti obešel bez porostu, brýlí a panděra a spolehl se výhradně na své příjemně civilní herectví. Spolu s Pinem tvoří sympatické duo hrdinů, pohybujících se ve sférách staromódního thrilleru bez zbytečně okázalých heroických činů a adrenalinu za každou cenu. Střídmost Nezastavitelného je tak v přímém kontrastu patetického a vizuálně přešlechtěného Únosu vlaku 1 2 3 (vyjma povinných "trhanců" v úvodu filmu není v Nezastavitelném ani náznak jakékoliv vizuální exhibice). Byť tímto filmem Tony Scott rozhodně nenašel ztracenou formu, mohl by představovat první krok na cestě za jejím získáním a vymanění se z osidel vizuální onanie a zbytečně komplikované vyprávěcí struktury, kteréžto dva aspekty zúročil a dovedl k vrcholu v dodnes výborném Muži v ohni, aby se nakonec z dobrých sluhů stali jeho zničujícími pány. Jen tak dál, Tony! 7/10 ()
To si tenkrát Dewey nechal ujet vlak. Doopravdy. Měl ho totiž řídit..... Takže tu máme vlak bez posádky, lidi kolem, Denzela a Chrise, dispečink, projíždějící vlak(y), okolí..... Scott mistrně střídá tempo a vlakový modeláři prožívají orgasmus. T.Scott si odskočil z metra na železnici, vzal si sebou lítající kameru, D.Washingtona a jal se předvést skutečnou událost z 15. května 2001, kdy 2 muži zabránili největší železniční katastrofě v Jižní Pennsylvanii. Ve skutečnosti to snad ani takový drama bejt nemohlo, takže kam se sere CNN se svým ,,Breaking news“. Film stojí jen a JEN na Scottově mistrovství vytěžit z krizové situace maximum. Takže: JAK HO CHCETE ZASTAVIT? Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Jsem nádražák a rozpadá se mi manželství. 2.) Jsem posunovač. 3.) 15.5.2001 jsem cestoval vlakem v Ohio. PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ ** ()
Zoufalý honění rozjetý, neřízený, megatěžký a megavznětlivý vlakový soupravy. Vím, "natočeno podle skutečných událostí", ale stejně (hm, možná i právě proto) k neuvěření tak, že to musím chtě nechtě brát jako mínus. Co se nějakého levelu zábavnosti týče, tak ten v průběhu filmu nepřetržitě stoupá, aby zhruba ve třetině stopáže konečně vystoupal ze sraček a posledních 20 minut se nesl na tak akorát uspokojivé úrovni. Takže nakonec si nestěžuju, ale ani nejásám. Nic, co bych vám dohodil na otázku "Hej, cos teď viděl za dobrý filmy?". ()
║Rozpočet $100miliónov║Tržby USA $81,562,942║Tržby Celosvetovo $169,511,609▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $9,891,416║ Tržby za predaj DVD v USA $32,164,841║ Na Tonyho Scotta až moc rutinérska podívaná bez prekvapivejších momentov, samozrejme že tu nie je priestor pre nudu ale škoda je že už nepriloží nič na viac, herci fajn ale pre plochosť priamočiareho deja nemajú čo ponúknuť na vyše. priemer /60%/ ()
Práce režiséra musí být skvělá. Vemte si takového Tonyho. Jako malý si určitě rád hrál s vláčky, stejně jako každý kluk. A stejně jako každého kluka ho jednou napadlo, co by se stalo, kdyby se jeden vlak splašil. A tam, kde my ostatní přestáváme a přesouváme se od dětských snů k realitě, Tony pokračuje a natočí o tom film. Není holt nad to, splnit si sny z dětství… ;-) A teď trochu vážně - tenhle film je skvělý. Tony ubral na klipovosti a sentimentu a přidal na akci a adrenalinu, což je přesně ta správná kombinace pro každého akčního fandu. Přirovnání s Nebezpečnou rychlostí je na místě a doufám, že i tohle se stane kultovním akčním filmem. Má na to ty správné parametry - skvělé herce, chytlavý příběh a hlavně tuny adrenalinu. Soundtrack mi sice (místy) dost připomněl Temného rytíře, ale v návalu adrenalinu mi to zas tak nevadilo. Prostě tahle Tonyho hra s vláčky se mi moc líbila. 100 %. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (26)
- Všetky scény z kontrolnej miestnosti boli natočené počas posledných 2 týždňov produkcie. (WalterIK7)
- Filmová lokomotiva č. 777, i její reálný předobraz č. 8888, je typ EMD SD40-2, vyráběný v letech 1972–1989. Celkem bylo vyrobeno 4 175 těchto lokomotiv. (Foxhound#1)
- Náklady na výrobu byly přibližně 68 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama