Reklama

Reklama

Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit…  Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 076)

verbal 

všechny recenze uživatele

Překrásná Železničářská pohádka plná chlapského tahání za masivní, železné páky a drsného zasouvání závlaček! Mašinka Tomáš, mistrně řízená hrdinným Denzlem, chvátá na pomoc lidem, které ohrožuje strašlivý vlak Fenolák. Roztomilé je, že je to naprosto Klišéfree! Hlavní hrdinové si totiž v rámci brzdění zlého vlaku nejen urovnají své rodinné vztahy, ale navíc získají respekt a úctu svých dětí, a to nikoliv svým hrdinským činem, ale tím, že jsou to jen obyčejní, skvělí chlapi a Američané! Pominu li však výše uvedené, tak pokud se Skotovic Toník oprostí od svého psychopatického střihu, pořád dokáže natočit strhující a napínavou podívanou, u níž si nejeden majitel Tétéčka či Hánulky bude podvědomě sahat vlhkou rukou na přirození! ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Mám za to, že tu neselhal ani tak distributor, který u nás film neuvedl do kin, ale české Ministerstvo školství, protože Unstoppable by byl skvělou přípravou ke státním maturitám z fyziky. První půle je variací na notoricky známý příklad o dvou vlacích o známé rychlosti jedoucích proti sobě, kdy je nám známá dráha a hledáme čas setkání, druhá půle tímtéž s tím rozdílem, že vlaky jedou za sebou. Škoda. ____ Nejvážnějším problémem filmu je prachbídný scénář, který by sám o sobě nevadil, kdyby se veškerý dění neodehrávalo on-line v real módu. Díky tomu nejsou přípustné žádné komprese ani extenze času, žádné flashforwardy jako v Dominu, žádná pře-narativizovanost typická dnes i pro ty nejklišoidnější bijáky, které své obrazy často předkládají ve složité perspektivě, zahrnují do nich série fragmentovaných apostrof, odboček a poznámek pod čarou spíše než koherentních soustředěných příběhů. Pramálo racionální, pramálo duchaplný a vtipný, zato trošku hysterický, sentimentální a kýčovitě zabarvený scénář tak povstává před diváky neskryt v celé své hrůze. Dlužno však dodat, že Unstoppable je také skrytou polemikou s dnešním vyhroceným fikčním světem komplikovaných příběhů a že tu alespoň dostáváme tutéž informaci z více zdrojů přes média. Proč jsou vlastně filmy čím dál rychlejší, záběry kratší, kamery nepokojnější? Jsem stále častěji přesvědčen o tom, že média (televize, internet, cell phony) ve filmech mají na zrychlující se formální stránku kinematografie radikálnější dopad než cokoliv jiného. V první polovině minulého století motivovala skoky v příběhu vzpomínka, ještě dříve titulek, dnes jsou ty možnosti daleko širší, stačí nějaké postavě zavolat nebo vnořit kameru do televizního dění a plynule v něm pokračovat. ____ Unstoppable představuje něco, čemu říkám bezpečné nebezpečí, poněvadž tu zas tak o moc nejde, prim hraje povrch nad fyzičností a syté barvy přefiltrované polarizačním filtrem nad špínou a krví. Vlak ve vyšších rychlostech krajinou spíše plave. Jestliže někdy zaznívá kacířská myšlenka, jak by vypadal scénář k Počátku zfilmovaný Bayem (přinejmenším působivě), tady bych na režisérský sesli při zachování scénáře viděl rád nějakýho transgresivce jako Cronneberga nebo Verhoevena. V arkádovým Unstoppable totiž zjevně nemáme do činění ani s hlubokou autentičností, ani s vědeckou rekonstrukcí, ani s opravdovým napětím, nýbrž s příslovečnou atrakcí. Užívej si beze strachu, nabádá Unstoppable, neboť v každém zdroji rozkoše bylo zabito to škodlivé – v kafi kofein, v cigaretách nikotin, v pivu alkohol, v potravě kalorie, v souloži početí, v obrazech skutečnost, ve znacích význam, v řeči smysl – svět čistých rozkoší, bez příměsi nebezpečí, která byla kdysi na jejich dně. ____ Je vtipné sledovat, jak se composer hlavně v první půli přetahuje a snaží marně přehlušit zvuk vlaku. Při spojení s obzvlášť masivním a hlasitým ruchem nemá hudba naději se prosadit a zpravidla tu vůbec ztrácí smysl. Ve druhé půli si Williams naštěstí uvědomí, že čím odlišnější charakter mají mísené zvuky, tím zřetelněji souzní. Táhlou hudbou snadno proniknou kroky či údery kladiva. Podobně od spojitého ruchu stroje se zřetelně odliší jednotlivé tóny klavíru nebo drnkajícího nástroje. Dobře se navzájem snášejí i zvuky zabírající odlišnou část zvukového spektra. Nad hudbou v hlubší poloze se prosadí vysoko znějící ruch, kupř. skřípání brzd. Hluboké dunění dieselového motoru nebude zase nijak překážet vyšším tónům hudby. () (méně) (více)

Reklama

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Překvapivě více než snesitelný Scott, který si po předcházejícím průšvihu vystřihl vlakový reparát. Stejně jako jeho oblíbenec Washington v další postavě obyčejného hrdiny z lidu, tentokrát se však při vytváření iluze usedlosti obešel bez porostu, brýlí a panděra a spolehl se výhradně na své příjemně civilní herectví. Spolu s Pinem tvoří sympatické duo hrdinů, pohybujících se ve sférách staromódního thrilleru bez zbytečně okázalých heroických činů a adrenalinu za každou cenu. Střídmost Nezastavitelného je tak v přímém kontrastu patetického a vizuálně přešlechtěného Únosu vlaku 1 2 3 (vyjma povinných "trhanců" v úvodu filmu není v Nezastavitelném ani náznak jakékoliv vizuální exhibice). Byť tímto filmem Tony Scott rozhodně nenašel ztracenou formu, mohl by představovat první krok na cestě za jejím získáním a vymanění se z osidel vizuální onanie a zbytečně komplikované vyprávěcí struktury, kteréžto dva aspekty zúročil a dovedl k vrcholu v dodnes výborném Muži v ohni, aby se nakonec z dobrých sluhů stali jeho zničujícími pány. Jen tak dál, Tony! 7/10 ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $100miliónovTržby USA $81,562,942Tržby Celosvetovo $169,511,609Tržby za predaj Blu-ray v USA $9,891,416Tržby za predaj DVD v USA $32,164,841║ Na Tonyho Scotta až moc rutinérska podívaná bez prekvapivejších momentov, samozrejme že tu nie je priestor pre nudu ale škoda je že už nepriloží nič na viac, herci fajn ale pre plochosť priamočiareho deja nemajú čo ponúknuť na vyše. priemer /60%/ ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Dle Tonyna prej dle skutečných událostí! Jojojo, tenhle skutek teda ujel, vidět třeba vlakovou soupravu v trhaně zpomaleném záběru jedoucí v ostré točce po dvou kolech jest snem každého fandíka mašinek a kakčních filmů! Ach jo mistře, kde jsou ty časy, že? Tak pokoj vaší duši a béštyja triumfalus... . . . A to je vlastně zase - žánr nežánr - celý, krom milionů provařených genrových klišátek, nelogičností, blbostí a rosy na kolejích... °-/ - - - P.S. A jaká že je to brzdná dráha vlaku jedoucího údajně víc jak stokilometrovou rychlostí? - - - - - Poprvé viděno 5.1.2013 na dvd /s původní zvukovou stopou a č. titulky v originálním formátu obrazu/, hodnocení 8789., komentář zde se zívnutím jako osmsetdvanáctý - 6.1.2013) ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Všetky scény z kontrolnej miestnosti boli natočené počas posledných 2 týždňov produkcie. (WalterIK7)
  • Skutečný strojvůdce Jess Knowlton, který pomohl zastavit vlak při skutečné nehodě, pomáhal Denzelu Washingtonovi (Frank) jako technický poradce. Knowltonovy dcery skutečně pracují v Hooters, stejně jako dcery Washingtonovy postavy Franka Barnese. (c.tucker)
  • Ve scéně na konci filmu, kdy červený Chevrolet pick-up dojíždí lokomotivu a Will (Chris Pine) se do ní chystá skočit, je záběr na rostoucí rychlost na tachometru vozidla. Tento záběr byl vypůjčen z filmu 60 sekund (2000), kde ho můžeme vidět ve scéně, kdy Memphis Raines (Nicolas Cage) zrychluje, aby přeskočil nehodu na mostě. (Dzarule)

Související novinky

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

20.08.2012

V neděli 19. srpna zhruba ve 12:30 režisér Tony Scott „bez zaváhání“ skočil z mostu Vincenta Thomase v San Pedru. Skok byl smrtelný. V Scottově kanceláři byl posléze nalezen dopis na rozloučenou,… (více)

Oscar 2011 - výsledky

Oscar 2011 - výsledky

28.02.2011

Stejně jako každý rok, i letos nám akademici připravili nějaké to překvapení. Letos je ve znamení obrovského neúspěchu Opravdové kuráže, která neproměnila ani jednu z deseti nominací a podobně… (více)

Nominacím na Oscary vládne koktavý král

Nominacím na Oscary vládne koktavý král

26.01.2011

83. udělování Cen Americké filmové akademie proběhne v neděli 27. února. Do té doby můžete tipovat, kdo bude vítězem. A nebude to lehké, letos se v pomyslném pelotonu setkali velmi silní běžci.… (více)

Tony Scott a Jack Bauer?

Tony Scott a Jack Bauer?

21.12.2010

Prozatím jde o drb, ale pustil jej do oběhu bývalý výkonný producent seriálu 24 hodin Howard Gordon, takže si zaslouží pozornost. Filmové pokračování akčně špionážního seriálu se připravuje už dlouho… (více)

Reklama

Reklama