Reklama

Reklama

Ip Man 2

  • Hongkong Ye Wen 2 (více)
Trailer 1

Po tom, čo hrdinský Ip Man (Donnie Yen) počas Druhej čínsko-japonskej vojny v súbojoch s Japoncami dokázal svoje jedinečné bojové schopnosti, utiekol v roku 1949 do Hongkongu, kde by rád založil školu bojového umenia Wing Chun. Keď sa o tom dozvie mocný Majster Hung (Sammo Hung Kam-Bo), poverí Ipa neľahkou úlohou, ktorá sa začne časovo obmedzeným náročným súbojom s viacerými bojovníkmi ovládajúcimi rôzne bojové umenia – Ip Man si má získať ich rešpekt a úctu... nebezpečenstvo mu však hrozí i od jedného skorumpovaného policajného intendanta a od britského boxerského šampióna prezývaného Twister (Darren Shahlavi). Ip Man však tentoraz nebojuje len za česť čínskeho ľudu, ale i o možnosť otvoriť si vlastnú školu bojových umení... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (446)

klerik 

všechny recenze uživatele

Mám nutkanie dať vyššie hodnotenie, ale je to ozaj len klasická báchorka o ďalšom čínskom hrdinovi, ktorá na rozdiel od predchodcov (FIST OF LEGEND, DRUNKEN MASTER, ONCE A TIME IN CHINA) nemá v dnešnej dobe priveľmi čím prekvapiť. Ak si odmyslíme absurdnosť súboja box vs. kung-fu, je tu zaujímavá akcia (akurát, že finálna je asi najslabšia). Mňa potešil predovšetkým Samo Hung, ktorý ukázal, že je stále v skvelej forme... Rovnako otrepané/klasické ako OBÁVANÝ BOJOVNÍK... ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Snad malinko melodramatické a přímočaré, ale ta idea Ip Manovské dvojky je rovněž velmi jednoduchá – bojová umění nejsou o kopech, nýbrž cestou duševního a duchovního rozvoje člověka. Což může samozřejmě vyústit v to, že vám v hospodě pořádně nabančí, jak se akademičtějším bojovníkům sem tam stává a jak se i zde odráží v konfliktu mezi britským rváčem a slabším Ip Manem coby zpozdile kolonialistickou synekdochou mezi zlými britskými okupátory, násilným zločineckým spolkem, jež po sobě zanechal snad jen dva památníky: hru zvanou fotbal a výraz „fuck off“, a ustrčenými asijskými raby. Karate, kung-fu ad. je a vždycky bylo hlavně o diplomacii (vzpomeňme Seagalovo aikido, kde dokonce nejsou útočné chvaty), o ovládnutí sama sebe a pokorných mistrech, kteří si celý život vyčítali, že zlomili ruku zloději, který je napadl, což vystihuje nejlépe policejní komisař Fatso, ten nejméně bojující, respektive vůbec nebojující, co to hraje na obě strany - dovedl diplomacii na maximum a nebojuje vůbec. Není v tomhle náhodou zakletý základní rozdíl mezi Evropou a Amerikou? V Evropě kdykoliv dojde na generační dialog, končí distancí a bariérami mezi lidmi, zatímco v protestansky smýšlející Americe rázným činem, který tyto bariéry roztíná. Pesimismus a zachmuření, to se v USA opravdu nikdy nenosilo a nosit nebude. O čem je vlastně Van Dammův Dvojitý zásah, jak ten se staví ke generačnímu dialogu? Je o dítěti, kterému zabijí rodiče a které, až vyroste, oba rodiče pomstí. Není tohle náhodou vrcholně etický moment, pomstít smrt vlastních rodičů? A pak že jsou americké filmy násilné a vedou mládež špatným směrem. Evropě náramně vyhovuje ohánět se pacifismem a nechávat špinavou práci s bagdádskými či balkánský řezníky na americkém Rambovi. Z jisté perspektivy násilné americké filmy skrývají ve skutečnosti etické jádro postav, z nichž každá má dobrou povahu, je morálně založená a poslušná zákonů přírodních i lidských, a je tudíž zcela jasné (a taky od nich hezké), že těchto svých schopností používají výlučně ke konání dobra. V tomto ohledu by pedagogické sdělení těchto příběhů, i na úrovni dětské četby, bylo naprosto přijatelné, neboť i jednotlivé epizody, vložené do vyprávění, v nichž se násilí objevuje, se zdají být rovněž zaměřeny k závěrečnému odvržení zla a triumfu poctivosti. Jenže to ti slušní, hodní humanisté nahlížející na filmy přes ideologický a psychoanalytický mustry nikdy nepochopí a radši budou potvrzovat starý známý, že každý Evropan v sobě má malého Adorna a malou Lauru Mulvey. Potrestané zlo a šťastné konce Evropanům zkrátka nevoní, vidí v nich kýče a hladivost, viz známé pošklebky na účet Menzela, který za normalizace namísto ostrých výpadů poetizoval, za což mu nemůže přijít vybraná obec mravokárců dodnes na jméno. Dospěli jsme k důležitému poznatku: dobře končící filmy dostávají špatná hodnocení, špatné končící filmy dobrá hodnocení. Takové jsou zákonitosti - třebaže se dobře končící film může krýt s tím, že bylo spravedlnosti učiněno zadost. ()

Reklama

imf 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně přirozená návaznost na první díl potvrzuje, že celek je tentokrát víc než součet jeho částí. Dvojka funguje skvěle jako dovětek ostřeji laděné jedničky. Japonskou nevraživost střídá neochota hongkongských mistrů dělit se o svůj píseček, pýchu japonského karateky střídá arogance britského boxera a ve finále tu opravdu máme Rockyho na čínský způsob. Je to však pouhá třešinka na dortu - Donnie si do nástupu Shahlaviho silových exhibic plně vystačí se svými žáky a konkurenčním Sammo Hungem. Jejich vztah, stejně jako Hong Kong samotný, šel možná prodat lépe, ale filmu prospívá i to, že ubral na naléhavosti předchozí kapitoly. Válka skončila a i když je doba zlá, máte pocit, že to Yip Man konečně může pořádně rozbalit. Wilson Yip se naštěstí nikdy neuchýlí k přehnanému drátování nebo akčním ohňostrojům - hraje na city a klasická oldschoolová klišé o zlých Britech, namyšlených učitelích ze sousedních škol a studentských potyčkách. Sedí to báječně i v moderních barvičkách a přepiplaných kulisách. Donnie navíc do role napodruhé zapadnul ještě o sáh hlouběji, takže mu fandíte takřka instinktivně. A máte pocit, že kdyby kluci natočili trojku, bude z toho série, kterou hongkongské kung-fu od dob Once Upon a Time in China nepamatuje. Jen ty matné dialogy, prokreslení postav a občasné kličky zabraňují, abych oba díly hodnotil výše. Dohromady ale působí silně a promyšleně, jako by Yip skutečně počítal s nějakým vyšším plánem, ve kterém všechno zapadne až do třetice. Tak hoši, vytáhněte "dřeváky" z kůlny a hurá znovu na plac! ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Absolutně nemám slov ... Před rokem mne naprosto uzemnil první díl a Donnie z Hong Kongu mi dokázal, že dokáže svým vlastním tradičním stylem lehce konkurovat Tonnymu z Thajska. Ve dvojku Ip Mana jsem příliš nevěřil, trailer mne příliš nezaujal a nemyslel jsem si, že by mi mohl podobný film znovu vyrazit dech natolik, jako díl první ... Protože laťka byla neuvěřitelně vysoko nasazená, myslel jsem, že půjde jen o nastavovanou příjemnou kaši ... To jsem se ale pletl!!!! Wilson Yip, Donnie Yen a Sammo Hung neuvařili žádnou kaši, ale obrovský korbel toho nejúžasnějšího, nejžhavějšího guláše, který se snadno vyrovnal dílu prvnímu a v některých ohledech ho i překonal... Film má úúžasnou vizuální a hudební stránku. Je to nádhera pohledět, každý obraz je vypiplaný do nejmenšího detailu. Děj je sice ještě jednodužší než v prvním díle a navíc vykrádá Rockyho 4 (1985) a Fearless (2006) (souboj s Nathanem ...), vycucává si z prstu překrásné báchorky, ale přejme mu to ... Protože rozehřívačka v podobě první poloviny, tedy lehký humor, neustálá akce, sympatický Donnie, potyčky jeho žáků na střechách domů, souboje a obhajoba svého učení před místní kung-fu komunitou, vše, o čem každý nadšenec do martial arts, někdy četl a slyšel, je zde úúchvatně ztvárněno. Člověk si říká ..."Paráda!! Tohle se fakt povedlo!!" Jenže pak příjde část druhá, kdy přijede namyšlená neporazitelná boxerská gorila z USA a začne mlátit čínské mistry hlava nehlava jak hřebíky do latě tím nejtěžším kladivem ...A v tu chvíli se film změní v to nejdrsnější, nejtemnější, nejnapínavější a nejlepší martial arts DRAMA, jaké jsem kdy v životě viděl ... To se nedá prostě popsat, to se musí vidět ... ne to se nedá jen vidět, to se musí slyšet, vidět a hlavně prožít ... Věřte mi, že jsem tam s Ip Manem v tom ringu byl, jak mne ten film vtáhl. Film pořád přidával na intenzitě, brutalitě, tvrdosti a rychlosti ... Už jsem myslel ž jsem viděl všechno, protože jsem viděl všechno, co už bylo v jiných filmech a předchozích dílech, ale těch posledním pár minutek, kdy se Ip Man fakt nasral a poněkolikáté se zvedl ze země, v tu chvíli se se mnou obrátila zeměkoule a jižní pól se vyměnil se severním... Tam teprve jsem viděl to největší možné martial arts peklo a TAKOVOU NAKLÁDAČKU co Ip Man předvedl, si nejde představit ani v nejdivočejčích snech ... Se slzami v očích, s pocitem několika vlastních knockoutů a totálně rozsekán 10 tis. kulometnými Ip Manovými údery za vteřinu, jsem se fakt nadšením rozbrečel a cameo v podání malého klučíka Bruce Leeho, který se příjde učit "mlátit všechny kdo ho naštvou" jsem skončil v absolutní "martail arts extázi" ... TOHLE SE FAKT KUREVSKY POVEDLO!!!!!!!!! Přibylo akce, která je zde na rozdíl od jedničky v podstatě nonstop, ale zas ti Japonci jsou mi holt sympatičtější než Amíci ... Každopádně souboje jedny z nelepších vůbec a je jich strašně moc. A čert vem lana, čert vem výmysly, prostě tohle je nádhera a pro fandy MA úplně to nejlepší, co snad může existovat ... Fakt neskutečná nakládačka ... () (méně) (více)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Edmond Wong | Hudba: Kenji Kawai | Produkcia: Raymond Wong | Distribúcia: Mandarin Films | Rozpočet: 12,902,809 $ | Tržby: 15,060,507 $ || Dôstojné pokračovanie prvého Yip Mana, s trochu slabším začiatkom, s ktorým sa ale divák nesmie nechať odradiť. Grády jak technické tak i emočné to nabere jak predchodca, a ku koncu sa človek pýta, prečo takto nemôže žiť - alespoň čo sa týka hodnôt a dôstojnosti aj na tom našom západe. Wing Chun je jednoducho krásne bojové umenie, a Donnie Yen je naozajstný SIFU, a Darren Shahlavi je skvelé kontra. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (8)

  • Na konci filmu se objeví malý kluk, který se představí jako Bruce Lee (Dai-Yan Jiang), a Yip Man (Donnie Yen) ho odmítne trénovat pro mladý věk. Ve skutečnosti začal Bruce Lee trénovat Wing Chun u Yip Mana ve svých 13 letech poté, co prohrál souboj s členem konkurenčního gangu v Hong Kongu. (JardaBauer)
  • Když Yip Man (Donnie Yen) přijal ke studiu bojového umění Wing Chun Bruce Leeho (Dai-Yan Jiang), ostatní studenti s ním odmítli trénovat, kvůli jeho původu. Jeho matka totiž byla původem napůl Číňanka a napůl běloška. Někteří Číňané v té době odmítali učit své bojové umění kohokoliv jiného než Číňany. (JardaBauer)
  • Choreografiu bojových scén vytvárali Sammo Hung (Hung Chun-Nam) a Allen Lan Hai-Han. (Michal123)

Reklama

Reklama