Režie:
Anthony DiBlasiScénář:
Anthony DiBlasiKamera:
Sam McCurdyHudba:
Theo GreenHrají:
Jackson Rathbone, Laura Donnelly, Shaun Evans, Eva Wyrwal, Elissa Dowling, Paloma Faith, Leon Ockenden, Siobhan Hewlett, Michelle Tate, Ian Pirie (více)Obsahy(1)
Tři vysokoškoláci, kteří natáčejí dokument o podstatě strachu, jsou vtaženi do světa svých vlastních nočních můr, když proti nim jeden z nich obrací jejich vlastní fóbie. Hledá totiž způsob, jak se zbavit své vlastní posedlosti a udělá pro to takřka cokoliv. (chuckyna)
Recenze (60)
Barker se musí chytat za hlavu, jak se dá jeho povídka sprznit. Do školního projektu stylizovaný nízkorozpočtový céčkový jakože horor až pokokot napěchovaný klišé. Tmavá kamera, nulová výprava, nesympatické obsazení a pokulhávající scénář (důležitost studentů, kteří makaj na rádoby temném projektu, mě nutil po celou dobu mlátit pěstí do zdi) jsou výsledky, které jsou jasné po deseti minutách téhle neřešitelné rovnice. ()
Nadprůměrný kus hororové filmařiny s nadprůměrným námětem ( jak jinak , Clive Barker je Clive Barker), nadprůměrnými herci ( v rámci hororu samozřejmě), nadprůměrným technickým zpracováním ( prostě to dobře vypadá, nemyslím tím nějaké digitální hrátky) a nadprůměrnou gradací děje ( Quaidovo vyrovnání se se svým strachem opravdu stojí za to). A celou dobu jsem měl pocit, že Rathbone a Evans jsou mladší bráchové Deppa a Dafoea:) ()
Pěkné nicméně až zbytečně dlouhé a roztahující se ale na druhou stranu chápu že režisérovy prostě musejí dojít nápady, takovejhle film není moc dobré natáčet tak aby byl tak dlouhý a tak moc nechápu proč z toho je přes 100 minut dlouhý horor. Nicméně příběh je poměrně zdařilý a celý takový šedivý a ponurý takže atmosféra ujde. A donucení ženské sníst maso bylo božžský a zároven docela bizarně nechutný. Herci jsou ucházející ale film bych zkrátil tak aby trval tak hodinu protože takhle musím dát jen 3*. ()
Těch 90 minut se zdály delších, než ve skutečnosti byly. Dobrou hodinu trvalo, než konečně přišlo to, na co divák celou dobu čekal. Tahle část už však nabídla několik pochutin v čele hladomoru a návodu, jak rychle a účinně se zbavit podstatné části své pokožky (tahle scéna mi, bohužel, připomněla jednu podobnou příhodu v mém blízkém okolí). Úplný závěr nečekaně přitvrdí a nabídne "fucked up" scénku alá první Saw. I díky ní vytahuje moje hodnocení z mělkých vod do těch průměrných, i když stále slabších. Potěšili ale The Veils a jejich temná balada Vicious Traditions. P.S. Právě jsem dočetl Barkerovu povídku a je fantastická. O to víc zamrzí její filmová verze. ()
Ťažko povedať. Z Barkerových kníh mám prečítanú zhruba polovicu, a Druhé knihy krvi (z ktorých Dread vzišiel) sú od neho tým bezkonkurenčne najslabším. Ignorujúc jednotlivé detaily, ich hlavný problém má spoločného menovateľa, ktorým je dĺžka. Vždy je tam nápad, do určitého momentu je to fajn, následne by ale mali skončiť, miesto čoho pokračujú nasilu vždy ešte nepotrebnou druhou polovicou. Takže tvorcovia adaptácie sa vlastne pokúsili poviedku, ktorej uškodilo prílišné naťahovanie, ešte predĺžiť. Fungovalo by to v áčku, načrtnuté témy majú potenciál na kvalitnú traumu. Bohužiaľ sa ale písali neskoré roky nulté, kedy fičalo explotation, film dostal opäť trápne nahnedlý (resp. nažltlý) look à la séria Saw, a vo výsledku skončil ako béčko, pretože sa miesto psychológie rozhodol sústrediť na nechutnosti a pseudo-depresívne, lacné pokusy o temnotu. ()
Galerie (10)
Photo © Tiberius Film
Zajímavosti (2)
- Natočené na motívy Barkerovho textu Strach z poviedkového cyklu Knihy krve I. - III. (BlackTom)
- Clive Barker sa na filme podieľal aj ako producent. (BlackTom)
Reklama