Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Philippe Miller je bezvýznamný podvodníček, který jednoho krásného dne náhodou objeví opuštěné dálniční staveniště. Začne se vydávat za stavbyvedoucího a podaří se mu obnovit stavebí práce a obelstít celý kraj. Jeho lež se mu ale vymkne z rukou, když potká ženu, která mu odhalí jiný svět, než doposud znal, svět citů. Kam až bude Philippe schopen zajít, aby zachránil své oběti i sám sebe před vlastní lží? [FFF 2009] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Náhoda tomu chtěla, že jsem po sobě viděl Welcome, dojemný příběh kurdského běžence a Na počátku, dojemný příběh francouzského podvodníčka. První mě nedojal, druhý ano, přitom je spojuje podobná dikce, podobně harmonizující tón vyprávění. Proč? Pokud mohu soudit, pak proto, že Na počátku nic nepodsouvá, za nic neagituje. S chutí líčí příběh, který je tak nepravděpodobný, že se mohl stát jen ve skutečnosti. Příběh člověka, který obrovskou vnitřní prázdnotu překonal skrze kus silnice, jež nikam nevedla. Teprve u ní našel smysl a cíl existence. Famózní Cluzetův přerod z uzavřeného a chladného tuláka v entuziastického a rozesmátého hecíře je naprosto uvěřitelný. Gianolli si krásně hraje s protikladem ruční kamery a epickými kompozicemi ze stavby. Závěrečná heroická parafráze mnoha slavných vítězných gest při slunce východu by vlastně měla člověka naštvat. Jenže hrdinovi Gianolliho snímku ten chvilkový triumf nad sebou samým nelze nepřát. I proto, že nakonec je zapotřebí prvotřídního podvodníka, aby dal lidem iluzi naděje. Možná falešnou, ale v důsledku životně důležitou. ()

decouble 

všechny recenze uživatele

Ne že by ten film byl emocionálně úplně chladný, ale protože nemáme možnost nahlédnout do nitra hlavní postavy a víme, že jeho počínání nemá v reálném světě šanci dopadnou dobře, tak nám může být ukradené, jak to s ním nakonec dopadne. À l'origine navíc postrádá i nějaký dílčí moment překvapení (to že "Philippe" ve městě zůstane je zřejmé už z názvu) a tak nám zbývá poněkud odměřená, ale velmi pěkně nasnímaná etuda o podvodníčkově boji s větrnými mlýny. Ovšem to je nakonec lepší než laciné ždímání diváckých emocí. 7/10. ()

Reklama

Tanner 

všechny recenze uživatele

V podstatě se můžu podepsat pod komentář Marigolda, takže se nebudu zbytečně repetetivně rozepisovat. Snad jen co se týče srovnání s Welcome - na mě působily oba snímky v podstatě stejně. Je zkrátka hezké, sem tam se nechat dojmout :-). Klidně víc takových filmů. (Sám sebe se přitom ptám: napsal bych to samé, kdyby to natočili Američani, na jejichž patos a sentiment jsem naopak skoro alergický? Radši si na to nebudu odpovídat..) ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Jeden by si myslel, že takáto blamáž ani nemôže byť možná, respektíve, že takýto idioti, ani reálne nemôžu kráčať po zemeguli. Toto je skutočný príbeh o tom, ako dostala francúzska inteligencia dokonalý úder rovno na nos. Normálne krútim hlavou, že sa niečo takéto naozaj mohlo stať. Inak je samotný snímok zbytočne dlhý, vo svojom jadre podstatnú časť nič podstatné nerieši, čo len zbytočne diváka dostáva do stavu straty záujmu o to, kam to celé speje. Chvála bohu, od momentu ako sa na scéne objaví Depardieu (nie, že by sa tam dlho ohrial), film konečne naberá živšie obrátky, pričom záverečná pasáž len dokresľuje fakt, že aj Francúzi majú svojho Jánošíka. Dobrý film .. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Neuveriteľne zdĺhavý a nekomplikovaný film o podvodníkovi, na ktorého sa rúti chabá konštrukcia postavená na túžbach a očakávaniach miestnych podnikateľov zaslepených vidinou zisku do takej miery, že prehliadnu jednoduchý podvod, ktorého obeťou sa stávajú. Celý príbeh mi neodvratnosťou žalostného konca pripomenul mankárky za socializmu, ktoré si pobyt v nápravnom zariadení odďaľovali požičiavaním tovaru zo susedných predajní pred inventúrou. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (1)

  • Natáčanie snímky prebiehalo na viacerých miestach v severnom Francúzsku, vrátane vojenskej základne Niergnies a trvalo od 3. decembra 2007 do 14. apríla 2008. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama