Režie:
Jacques AudiardKamera:
Stéphane FontaineHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Tahar Rahim, Niels Arestrup, Farid Elouardi, Reda Kateb, Hichem Yacoubi, Adel Bencherif, Gilles Cohen, Pierre Leccia, Leïla Bekhti, Antoine Basler (více)Obsahy(1)
Malik El Djebena, odsouzený k šesti letům vězení, neumí číst ani psát. Do věznice přichází úplně sám a působí mladším a křehčím dojmem než ostatní trestanci. Je mu 19 let. Šéf korsického gangu, který vládne i vězení, si ho okamžitě vezme na paškál a pověří ho několika „úkoly“, díky kterým se Malik nejen zocelí, ale zároveň si začne získávat šéfovu důvěru. Ale Malik je odvážný a učenlivý, a tak si tajně začne spřádat vlastní plány… (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (287)
Není to špatnej film, ale nebavilo mě to. Americký filmy o mafinánech - třeba Godfellas - mi přijdou takový svižnější a líp se mi v nich orientuje. Tady vypadají všichni stejně (stejně nesympaticky), je těžký s někým z nich nějak sympatizovat.... Navíc co chvíli si film začne hrát na těžkou psychologii a umělecký dílo. ()
Dvou a půl hodinová epopej o tom, jak se z devatenáctiletého kusu nepopsaného papíru stane v nehostiném a krutém protředí francouzské věznice... Prorok (nebojte, nebudu spoilerovat). Film je stejně jako etnické a mocenské uskupení ve věznici (potažmo ve francozské společnosti) rozdělen do mnoha segmentů, vyprávějící tu o určitém časovém období, tu o konkrétní osobě. Jak už tady několikrát zaznělo, jde opravdu o velice neotřelou symbiózu vězeňského a mafiánského filmu. Tahar Rahim je v ústřední roli výborný, skvěle mu ale sekunduje Niels Arestrup aka Anthony Hopkins. Navzdory všemu jsem se však po skončení filmu nemohl ubránit pocitu, že jsem byl o něco ochuzen - středobod filmu? (Vím, že mi tady někdo namítne - a co Malik? Já to ale myslím trochu jinak) Oblouk? Nebo jen něco konkrétnějšího, co bych si z filmu odnesl. Prostě - něco co by z velice dobrého filmu udělalo film nezapomenutelný. 70% ()
,,Kdo jsi? Co jsi? Prorok nebo co?“ ,,Já jsem zabil Reyeba!“ ,,Kurva. Ušel jsi kus cesty!“..... Film o tom, jak se z grázla stal dobrý člověk..... dělám si prdel.... . Vězení je něco jinýho než děcák. Přežít 6let bez ochrany by se možná dalo, ale jsou i zajímavější možnosti. Realistické a rozvláčné vyprávění o životě v krimu, pomalu rozjíždějícím se byznysu, postupu, posilování sebevědomí a kariéře. Znáte ty filmy o mafii, kdy se všechno táhne a než se něco stane – trvá to věčnost. Tak je tomu i zde. Přemýšlím, co mě má rozrušit, znepokojit? Dva krvavé okamžiky jako by sem nepatřili. A pak mě to docvaklo: PROROK je zajímavej právě tím ,,uondaným“ tempem. Jak moc ponechám na vás. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()
"La Rentrée du cinéma" v Paříži jsme s mojí milou zahájili ve stylovém kině Saint-Germain des Prés a zvolili jsme nejtěžší francouzský kalibr nejspíš celého roku 2009. Všechny noviny, všechny časopisy, všechny webové stránky byly jednotné v tom, že tento film je nutností pro každého filmového fanouška. Od prvních minut lze rozpoznat nesmírný řemeslný um J. Audiarda. Ve Francii je považován za svérazného a originálního režiséra. Úvod filmu je dost drsný, jak jinak pro nováčka ve vězení. Zbytek filmu sledujeme jeho počínání a boj o přežití za zdmi věznice. Potěšila mě pestrá jazyková směsice - francouzština, korsičtina, arabština a také působivá hudba. A jako by Audiard syrovosti a naturalismu malinko chtěl odlehčit, vloží špetku poetiky. Tahar Rahim a Niels Astrup zaslouží za své výkony velké uznání. Konečně, z mého pohledu se jedná o vynikající film, rozhodně jej ale nepovažuji za filmovou událost roku 2009. ()
V rámci evropského filmu jde o parádní kousek, který nemůžu nesrovnávat s Gomorou. Gomora byla pojatá možná až moc dokumentárně, což jí podle mě ubralo na atraktivitě. Zato Prorok si jde svou cestou a daří se mu. Neokoukaní herci, povedená hudba a hlavně syrovost a žádná přetvářka. ()
Galerie (68)
Photo © Sony Pictures Classics
![Prorok - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/164/904/164904966_2a36d8.jpg)
Zajímavosti (7)
- Pro posílení autenticity najal režisér Jacques Audiard bývalé vězně jako poradce a komparz. (Nin)
- Režisér si zvolil Tahara Rahima (Malik El Djebena) za hlavného herca svojho filmu po tom, ako ho videl jazdiť autom v jeho predchádzajúcom filme. (vander19)
- Jacques Audiard mal v angažovaní Nielsa Arestrupa (César Luciani) jasno, keďže toto bol v krátkom čase ich druhý spoločný film. (vander19)
Reklama