Režie:
Jeremy RushScénář:
Jeremy RushKamera:
Juan Miguel AzpirozHrají:
Frank Grillo, Caitlin Carmichael, Garret Dillahunt, Wendy Moniz, Shea Whigham, John Cenatiempo, Slaine, Chad KnorrVOD (1)
Obsahy(1)
Řidič (Frank Grillo), který se specializuje na odvážení bankovních lupičů z místa činu, si v průběhu loupeže uvědomí, že jej podrazili a místo tučného balíku peněz ho po téhle práci čeká jen kulka do hlavy. A tak začíná závod s časem, kde v sázce je nejen jeho vlastní život, ale i jeho rodiny. (h0n24)
Videa (2)
Recenze (109)
Kola se kroutí dál a Frank Grillo za volantem urputně bojuje s minimalismem, s příběhem prošpikovaným klišé i se závislostí na telefonování. To poslední jmenované ve filmu přerostlo do obludných rozměrů, až je to otravné a ubírá to filmu mnohdy na síle. Bohužel, i když to tak mělo fungovat, ty neustálé telefonáty mně asi po čtvrthodině už nepřišly nějak extra napínavé. Film je v podstatě pojat jako celonoční experiment, kdy je kamera z 95% umístěna v jedoucím autě hlavního hrdiny, snímá ho z různých úhlů a za živého Babiše neopustí interiér vozu, to ani když řidič z auta vystoupí a jde si něco/někam/s někým vyřídit. Výjimkou je jen jedna scéna, kdy se s hrdinou vydá na okamžik do nočních ulic za účelem výměny auta. Charismatický Grillo tak prakticky nesejde z obrazu, v jednom kuse telefonuje, hledá tak strůjce podrazu na jeho osobu, mezitím telefonem kontroluje počestnost své nezletilé dcery, případně se snaží akčně zapůsobit, když je mu v patách jiný účastník silničního provozu a je obdivuhodně dobrý ve svém počínání zapůsobit na diváka prostřednictvím příběhu, jehož dominantou je ohraný podraz, kterých v obdobném ražení existují ve filmovém vesmíru stovky. Spolu s hrdinou, co si vydělává (přinucen okolnostmi i dluhy u špatných lidí) pochybnou prací šoféra u pochybných entit, jejichž pohůnky vozí na místa určení, aby prováděli bankovní loupeže, se následně ve smrtelném nebezpečí ocitá i jeho rodina. Maník je nadto hodný bývalý mukl. Na obojím nevidím nic objevného. Mě osobně bavilo o něco víc technické zpracování filmu. Produkčně film zaštítil nejen Grillo, ale také akční specialista Joe Carnahan, což je na výsledku znát. Dostat totiž debutující Jeremy Rush větší rozpočet i akční prostor, bylo by namístě prohlásit i jeho za zdatného režiséra. Film má tempo, Grillo v podstatě nesundá nohu z plynu, na konci mu dělá spolujezdce jeho sličná dcera. Tehdy film opustí svoji dokonalou sevřenost a stísněnost, což se podepsalo na slabém zakončení filmu. Mírně zmatená a nepřehledná závěrečná třetina filmu vůbec v nic nevygradovala, film pokazila, a absolutně mně nekorespondovala s předchozím vypjatým děním. Nic to nemění na tom, že prskající Frank Grillo se zase jednou zaskvěl, ač hrál v příběhu, který nevejde do dějin jako studnice originality. Následné extrovní zpracování už ovšem má proporce předčit filmy, jejichž (Netflix) platforma je poněkud produkčně omezená. 7/10 ()
Solidní adrenalinovka s robustným zvukem zuřících mašin BMW a Porsche, ostrou střelbou a bandou grázlů, které moc není vidět, ale hlavnímu (hodnému) grázlovi zavaří na zdatně stresující noční projížďku. Jednodušší a přímočarejší než psychologický Locke nebo artový Drive, ale na akčňák odehrávající se téměř výhradně v autě pořád výživně strhující. Vizuální osobitost a lepší vnoření do situace hlavní postavy podpořuje snímaní kamer výhradně uvnitř auta nebo počas jízdy z míst na jeho kapotě. ()
Nedá se říct že mě to zklamalo, ale zase mě to úplně neohromilo. Dokázalo to člověka udržet v napětí "jen" při scénách v autě a hlavní postava se do své role skvěle vžila. Rozhodně je to skvělý akční film, jenomže příjde mi to chvílemi takové tuctové a že jsem to už někde viděl. ( 20.10.17/Netflix ) ()
Locke meets vydařenou variaci na Getaway (2013) aneb zemitější (Baby) Driver, ve kterém forma neválcuje obsah. A to ani ta forma není k zahození. Vystačí si totiž s jednou nocí, vyprázdněnými ulicemi, interiéry dvou aut, do mrtě využitou handsfree sadou a zarputilým Grillem. Koncept je to tedy natolik minimalistický, až papírově zavání po čase možným přejedením se. Rush si tohoto rizika však naštěstí je vědom a tak zvolil více než rozumnou stopáž i tempo čili žádné omrzení nehrozí. ()
Skutočne ide o malý film, ale to mu nebráni v tom, aby bol štýlový a strhujúci. V hlavnej úlohe tu je Frank Grilllo a jeho auto. Grillo je božský. Okrem hlavnej úlohy sa ujal aj produkcie a do jednej z menších roličiek obsadil svoju manželku a rozbieha totálnu one man show. Okrem asi jednej minúty sa úplne všetko odohráva vo vozidle a kamera je primontovaná vnútri, na mieste spolujazdca, zvonku na kapote alebo zaberá kolesá. A aj keď hrdina musí vyliezť, kamera zostáva vo vnútri. Človek má z toho pocit, ako keby bol hrdinovi permanentne za chrbtom a celý ten prúser prežíval s ním. Režisér Rush jednoducho spolieha na Grilla a dialógy, inak je však Wheelman minimalistická prehliadka. Pre niekoho možno trošku nuda a ja sám priznávam, že ku koncu už sa to trošku ťahalo, ale pomalé naháňanie s motorkárom a snaha nestratiť nervy, keď ide o život niekomu blízkemu, tu fungujú oveľa lepšie ako cool naháňačky strihané na hudbu v Baby Driverovi. ()
Galerie (9)
Photo © Netflix
![Wheelman - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/165/162165120_8c0371.jpg)
Zajímavosti (3)
- V mnoha záběrech si jde všimnout na čelním skle a kapotě deště, který zůstává na stejném místě, i když jede auto velmi rychle. (TheSpearCZ)
- Auto řízeno v první hodině filmu je BMW 330i, vylepšeno o výkonnostní balíček (ZHP). (TheSpearCZ)
- Frank Grillo a Wendy Moniz tvořili v době natáčení manželský pár i ve skutečnosti. (TheSpearCZ)
Reklama