Režie:
Jan BalejKamera:
Martin ProcházkaHudba:
Chapelier FouHrají:
Oldřich Kaiser (vypravěč), Anežka Kubátová, Petr Forman, Ivana Chýlková, Barbora Hrzánová, Jan Novotný, Nina Divíšková, Veronika Žilková, Radek Holub (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Hluboko pod mořskou hladinou, doprovázen rybím orchestrem, vypráví hlas moře příběh Mořského krále a jeho dcery Malé. Stejně jako mnozí jiní opustil král se svou stařičkou matkou a třemi dcerami -- Malou, Prostřední a Nejstarší -- vydrancované vody a odešli žít mezi lidi. V potemnělé rybárně uprostřed přístavní čtvrti plné přistěhovalců žijí teď jednotvárný život plný práce a osamění. Jednoho dne vstoupí do jejich rybího obchodu sebevědomý, pohledný, ale poněkud neurvalý mladý muž -- Baron. Malá je mužem i dunivou hudbou, která jej doprovází, naprosto okouzlená. Od této chvíle se život Malé a její rodiny změní. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (54)
Pekná stop-motion rozprávka, so zaujímavým vizuálom, no to je asi tak všetko, čo o nej môžem dobrého napísať. Forma je výborná, ale scenár spravený na motívy Andersonovej rozprávky je pre mňa osobne zle adaptovaný do danej témy. Ak ste fanúšikmi ručne spravenej animácie (alebo ste podobne zmýšľajúce umelecké duše ako ja) a dokážete dané filmy oceniť, mali by ste filmu dať aspoň šancu. Ale, bohužiaľ si myslím, že vás film okrem dizajnu ničím iným neoslní... ()
Malá mořská víla není sranda a pohádkou je, protože jsme se rozhodli jí tak říkat. Malá z rybárny ještě prohloubila melancholii své předlohy do deprese. Nehezké loutky v nehezkém prostředí prožívají své nehezké osudy, kde je milostný cit Malé jen drobnou kapičkou naděje, která pochopitelně skončí v kaluži špíny. ____ Pokud si nemyslíte, že animované příběhy jsou výhradně pro děti, tak je Malá z rybárny to pravé pro vás. Líbí se mi důvtipné přenesení mořského světa do přístavní čtvrti, kde je Malá tak krutě zklamána. Přesto však, stejně jako Víla, nepřijme nabídku na návrat ke svým, protože už se vrátit nemůže. Už nikdy nebude tou Malou, protože se zamilovala. Vědomě zvolila a za svou volbu zaplatí. Kdyby se vrátila, nezabila by jen proradného prince (zde pasáka), ale i sama sebe, protože by popřela svůj cit, jakoby nikdy neexistoval. Takže při upřímnosti, jakou se především vyznačuje, ona vlastně možnost volby nemá. A její konec je zároveň nadějí, že je něco takového možné. Zamilovat se bez ohledu na cokoliv a pak při své lásce stát až do konce. SHRNUTÍ: Křehká děvčátka můžou mít neuvěřitelnou sílu. ()
Historka (dle "pohádky" Hanse Christiana Andersena, takže už je od počátku jasné, co se tam bude dít a jak to skončí) vhodná na krátký film, ale násilně natažená na celovečerní stopáž. V tom je asi největší problém tohohle filmu. Balej určitě umí, jenže jenom krátké filmy - třeba Jedné noci v jednom městě se mi líbilo, ale stejně se jedná o povídkový film. Na Malé z rybárny se prostě podepsalo to, že je to jeden příběh s celovečerní stopáží a Balej to neukočíroval. Vizuálně to vypadá dobře, loutky a práce s nimi je skvělá a i to město vypadá správně depresivně. Jenže to město tak jenom vypadá, ale na člověka tak moc nepůsobí. Celý ten film je tak strašně chladný, že z toho těžko můžu mít nějaký silný dojem. Ani depresivní, ani dojemný, prostě žádný. Navíc ani nechápu, pro koho je ten film primárně určený, některé sekvence mají humor jak z nějakého dětského filmu a pak tu máme sekvence z nevěstince apod. Mít to víc jasno, pro koho je ten film natočený a zkrátit to tak o polovinu, asi bych byl spokojený. Takhle víc jak lepší 2* dát prostě nemohu. ()
Když jsem viděl, kolik lidí na film chodí, (což je mimochodem velká škoda) doufal jsem, že i my si ho v klidu užijeme. Nestalo se tak, hned po nás přišlo asi patnáct dětí a několik rodičů, kteří zjevně nepochopili, že se rozhodně nejedná o pohádku pro nejmenší. Děti vyzbrojené všemožným "jídlem" na klidu v sále rozhodně nepřidaly. Ale zpět k filmu, který jsem si i přes to všechno užil. Malá z rybárny je velice povedená adaptace Malé mořské víly, která taktéž není až tak klasicky pohádková. Atmosféra, která panuje ve filmech Jana Baleje se k ní výborně hodí. Opět tu máme podivné postavy, v ne zrovna pěkné přístavní čtvrti. Panuje tu deprese, zlo, ale také dobrota a naivita v podání Malé. Opět tu máme spoustu vtipných, nebo alespoň chytrých detailů. Navíc si Jan Balej tentokrát více pohrál se scénářem, který je tak srozumitelnější a velice povedená je i hudba. Loutky jsou opět nádherné, už jen úvodní rybí orchestr je ve spojení s hudbou zážitek. Dále pak samotná Malá, smích Prostřední a tak bych mohl pokračovat. S vypravěčem Oldřichem Kaiserem taktéž nemám problém. Na naši kinematografii další netradiční, ale velice povedené dílo. 80% ()
Moderní loutková pohádka, která dělá čest pohádkovému žánru. Škoda jen toho až příliš moderního hávu. Sice se na něj dobře kouká, ale jinak mi do příběhu moc nezapadá. To není nějaká velká kritika, spíše můj subjektivní posudek. Vše je jinak dobře zpracováno a slušně odvyprávěno. Sedmdesát jedna minut uteklo jako voda a jediné, co mě tam skutečně nejvíce mrzelo je fakt, že jsem se nedokázal naladit na vlnu hlavních postav a že vedlejší linky zůstaly tak trestuhodně nevyužity. 60% ()
Galerie (40)
Photo © Miracle Film
![Malá z rybárny - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/855/159855129_bc462c.jpg)
Reklama