Režie:
Alice NellisScénář:
Alice NellisHudba:
Jan PonocnýHrají:
Zuzana Bydžovská, Petr Franěk, Filip Čapka, Zuzana Čapková, Natalia Volkova, Ivan Shvedoff, Michal Čapka, Marika Procházková, Martha Issová (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Čtyři příběhy filmu tvoří mozaiku osudů několika manželských či partnerských dvojic, které v určitém zlomovém bodě života řeší otázky chtěného, nechtěného, vytouženého nebo zmařeného rodičovství. Záměrem scénáristky a režisérky Alice Nellis je ukázat pomocí souběžného vyprávění několika příběhů, že problém moderního rodičovství je širší a hlubší než konkrétní situace kterékoliv jednotlivé postavy. Domácí režisérka číslo jedna opět přichází s příběhem, který se může dotknout diváků bez ohledu na věk či postavení. Každý z vyprávěných příběhů o touze po dítěti, osudovém rozhodnutí, zda dítě mít či nemít nebo snaze vyrovnat se s nástrahami, které před nás život postavil, může být právě ten váš. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (244)
Mé první setkání s režisérkou bylo příjemné. Dlouhá stopáž mi nepůsobila nejmenší problém, ani roztroušenost a jistá neucelenost všech osudů, které jsou v některých případech dost přetažené. Vše vyvažuje jisté alternativní pojetí snímku, které je dnes dost vzácné. Při pohledu na pokusy o kriminální drama s našimi nepřizpůsobivými spoluobčany či oprašování starých vesnických komedií, jež jsou postaveny na stupidním sexistickém humoru, je pro mě tento snímek známkou jisté záruky, že způsob vyprávění Alice Nellis je osobitý a celkově jiný. Možná přecitlivělý, nicméně slz máme v životě všichni dost. Mé hodnocení drží pevně i velmi jemný a nenucený hudební doprovod. Celkově se pro mě jedná o pozvánku na další filmy Alice Nellis. ()
Já si myslím, že lidé, kteří se ocitli v podobných situacích se v chování hlavních hrdinů našli. Na autencitě příběhu velmi příspívali vedlejší ruchy, tady opravdu klobouk dolů před zvukařem.Mnoho věcí bylo filmem ukázano, nejzajímavější se mě zdál hlavní příběh veteienáře Domanského a jeho ženy. Mám dojem, že zbylé příběhy tu existují, právě pro širší pojetí tohoto příběhu. V každém případě Alice Nellis udělala velmi vydařenou pocitovku. ()
Opravdu mimořádné a silné vyprávění výborné Alice Nellis, velmi lidsky citlivé a otevřené v zobrazování s tématem souvisejících skutečností, přesvědčivě, v jednotlivých obrazech až hodně syrově, bez jakéhokoliv estetizujícího zastírání, tak neokázale prosté a věrohodné, čemuž napomáhá určitě i zvolená neidealizovaná forma vyprávění, spíše to celé působí více jako filmová reportáž než hrané dílo, v ději pečlivě vystavěném na proplétajících se úryvcích ze života čtyř rozdílných párů, které se na jedné straně sice odlišují svojí stávající životní situací, přesto je v ději propojuje společné téma, téma rodičovství a jejich osobní vztah k němu jako ke zlomové události v životě dospělého člověka a stále i k jeho nejpřirozenějšímu naplnění, film má rozhodně velké předpoklady úspěšně podnítit ty vnímavější k řadě zamyšlení, mne třeba k tomu, jaké to vlastně tedy pro mne bude, změnit se v rodiče, když děti jsou přece stále naše jediná záruka vlastní nesmrtelnosti, i jak obtížné může pro mne být se rodičem dnes vůbec stát, jak může být i s tím největším úsilím rodičovství pro některé páry nedosažitelné a co jsou pak lidé ochotní v touze po dětech následně podstoupit. ()
Škaredá tvář českého filmu v roce 2010 (jinak velmi úspěšného). Deprese je to hlavně z toho způsobu, jakým je to natočeno. Psychologický babralismus ve všech směrech. 14% hlavně za roličku chlapa Františka Kreuzmanna ml. Vynikající komentář: Bluntman, PS: Český lev - Ženský herecký výkon v hlavní roli: Zuzana Bydžovská....hodně špatná volba ()
Vůbec mi to nepřišlo tak strašné, jak se všude avízuje. Jo, možná to bylo i tím, že jsem po Perfect Days neměla moc vysoké očekávání... ale přinejmenším herecké výkony a obsazení (až na Issovou, nemám ráda způsob, jakým se vyjadřuje) byly slušné. ani dialogy nebyly špatné. Co mi naopak hodně vadí, je použití ústřední melodie z filmu Mary a Max, která mi kvůli mnou utvořenému kontextu s M&M do M&P vůbec nesedí. ()
Galerie (26)
Photo © Falcon
Zajímavosti (8)
- Pro scény probíhající pod vodou musela Zuzana Bydžovská absolvovat půlroční potápěčský kurz. (oje)
- Natáčení probíhalo v Egyptě a Tunisu. (oje)
- Filmová dcera Zuzany Bydžovské na začátku filmu odjíždí na lyžařský zájezd. Odjezd byl natáčen u Gymnázia Jana Keplera (GJK) v Parléřove ulici v Praze na Hradčanech. Toto gymnázium využila v minulosti pro natáčení také americká kapela Linkin Park, která zde v roce 2003 natočila videoklip ke skladbě Numb. (navabaca)
Reklama