Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pět dětí na tvrzi a zákeřný soused za branami. Vítejte v tak trochu jiném středověku! Tento napínavý film ze středověku je určen divákům, kteří mají rádi dobrodružství, romantiku, humor a to nejlépe všechno dohromady. Jeho děj začíná ve chvíli, kdy Martin z Vamberka musí na rozkaz krále odejet do války bojovat proti Saracénům a pověří ochranou své tvrze nejstaršího syna Petra. Ten se (nikoli bezdůvodně) netěší zrovna veliké popularitě u svých sourozenců a ti mu jeho novou roli rozhodně nehodlají ulehčit. Nikdo ale netuší, že si na jejich panství dělá zálusk zlotřilý soused Albrecht z Krvenos, pán sousedního hradu, který se neštítí ničeho, aby dosáhl svého. Kolem tvrze se brzy začnou dít podezřelé věci. Děti musí rychle zapomenout na rozmíšky a začít čelit hrozícímu nebezpečí. Jenže co se z počátku zdálo jednoduché, změní se postupně v boj na život a na smrt… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

IvyH 

všechny recenze uživatele

Ať žijí rytíři odráží ve středověku ducha současnosti; chybí zde pohádkovitost, zlo má lidskou tvář a dobru musí stejně nakonec pomoct slaboši a zloději. Janák coby režisér a scenárista snímku pak skončil na půli cesty; tam, kde je výborná kamera a hudba, tam selhává příběh a herecké výkony. Možná by se proto film lépe vyjímal rovnou v nedělním programu České televize, než na plátně kin. ()

Sinn 

všechny recenze uživatele

Trošku Pán prstenů (vážně, koho to nenapadlo při dobývání tvrze?), pár špatných hereckých výkonů dětských herců, pár dobrých výkonů Prachaře a Kříže, pár vtípků, pár akčních scén, pár zamilovaných trapásků, které však místo milého pousmání vykouzlý spíš posměšný úšklebek, alespoň u mě. Není to špatný nápad, mohla to být relativně milá rytířská pohádková komedie, jen kdyby to dostal na stůl někdo jiný než idiot Janák. Takhle bohužel nic moc. Spíš nic. ()

Reklama

Praxis 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo hodně zlé. Upozorňuji, že hodnotím seriál - nikoli film. Karel Janák by se měl možná vrátit ke svým Snow a jiným -ákům, protože nevim jestli to měla být komedie nebo středověký film. Ze všeho nejvíce mi to připomínalo hrátky pár děcek co používají slova z moderního slovníku (asi aby se to dnešním dětem plazmové kultury líbilo). Bitevní scény opravdu směšné a těch pár pyro efektů a děsně akčních honiček na koni dílo nezachrání. Vlastně krom té zajímavé hudby a afektovaného Pavla Kříže na tom není vůbec nic zajímavé. ()

PaRi 

všechny recenze uživatele

Nic víc, než telenovela v kostýmech! Janáka bych zavřel na týden do domácího vězení a povinně by musel stále dokola sledovat filmy Jindřicha Poláka nebo Karla Smyczka, aby si do hlavy vpravil, jak vypadá dobře režírovaný dětský herec. To, co předvádí Janák v režii dětí, je bohapustá ochotničina a to urážím ochotníky. Jinak je úsměvné vidět hraní si na středověk ve zromatizované přestavbě Křivoklátu, který je v této podobě z 19. století. Je zajímavé, že u žánru muzikálního (Noc na Karlštejně) Karlštejn v úpravě ze stejné doby nevadil. Zde ale byla předloha od básnického velikána, režíroval mistr filmového muzikálu Zdeněk Podskalský a jednalo se o film a ne o telenovelu! O co se jedná u tohoto filmu, jsem nedokázal identifikovat a svým časem rozhodně nebudu mrhat, abych se pokoušel to v dalších dílech zjistit. Tu jednu hvězdičku dávám za kameru. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Dětské herce uměl režírovat Smyczek, Plívová-Šimková, ze současných režisérů Jandourek. Ale Janák to prostě neumí. Navíc má v ruce mizerné karty - naprosto nudný a nezajímavý scénář, výpravu od skupin historického šermu, vtip od Trošky a z Kameňáků (v pozadí sere kůň, ha ha ha), a navíc mu filmem proplouvá neskutečné herecké Voříškové dřevo. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (8)

  • Původní název plánovaného sedmidílného seriálu byl „Než se táta vrátí“. (Taninaca)
  • Snímek se natáčel unikátní digitální technologií 4K Red Cam srovnatelnou s klasickým 35mm filmem, která zajišťuje mimořádnou hloubku a ostrost obrazu. Pro své vysoké rozlišení je nazýváno také UHD / Ultra High Definition. Jde o první případ použití této technologie při natáčení podobného filmu v České republice. (Taninaca)
  • Na hrade Cuknštejn sa niekedy robil len hlavný záber a v štúdiu sa dotáčali ďalšie, pretože tak bolo ľahšie prispôsobiť sa nárokom režiséra a bolo to aj z dôvodov nižších nákladov. Filmový architekt pritom požadoval, aby sa vzadu smerom do priekopy pristavovala skoro polovica filmového hradu. (Zdroj: ceskobudejovicky.denik.cz) (Raccoon.city)

Reklama

Reklama