Režie:
Abel FerraraKamera:
Ken KelschHudba:
Joe DeliaHrají:
Harvey Keitel, Victor Argo, Paul Calderon, Frankie Thorn, Paul Hipp, Vincent Laresca, Frank Adonis, Zoë Lund, Peggy Gormley, Penelope Allen, Eddie Daniels (více)Obsahy(1)
Nejvýznamnější film Abela Ferrary je příběhem o poručíkovi (Harvey Keitel) který chlastá, znásilňuje, prohrává velké částky v sázkách na baseball a bere heroin. Během vyšetřování znásilnění jedné jeptišky začne reflektovat svůj život. Film byl natočen za osmnáct dní a někdy se natáčelo i skrytou kamerou, kvůli tomu, že produkce nezajistila povolení. (dr.Orlok)
(více)Videa (1)
Recenze (117)
Film o bezpochyby nejodpornějším policistovi, který se kdy na obrazovce objevil. Fetuje, bere úplatky, spí s prostitutkami a onanuje na veřejnosti. Harvey Keitel je náležitě slizký ale režisér z jeho postavy dělá jen odpornou v ničem uvěřitelnou karikaturu, kterou je těžké sledovat, ačkoliv je prakticky celý film postaven na sledování činů hlavního hrdiny a tažný příběh, byste ve filmu hledali stěží. ()
Celý film stojí výhradně na Harvey Keitelovi a je na té postavě založený i dějově. Protože Harvey se s tím teda vůbec nesere. Šňupe, hulí, chlastá, občas i ten herák do žíly si dá, krade, ve vzteku střílí na veřejnosti a když není co dělat tak masturbačně zneužije dvě holky v autě. Potkat takovýhohle policajta bych vám nepřál. ()
Vyplň si život niečím, veď o tom to tu je. Aspoň teda tak je to vtĺkané výchovou a tak. Brániť spravodlivosť, dobro. Tak fajn, prečo nie. Policajti sú takí. Chytajú bubákov. No kdesi zrejme nastal skrat. A poznanie, že stačí všetkým len preplachtiť. A zaradiť sa. Takže: deti už sú, manželka je, dom, auto práca tiež. Aj viera. No ale, čo, čím sa zabaviť aby to nebolo všetko, tak...fádne. Aby tie revúce trúbky nalinkovanej ničoty tak neboleli. No, čosi by bolo. Rozkoše. Drogy. Únik z nudy. Do extrému. Do ďalšej rutiny. Do neznesiteľnosti. Uzabávať sa. Ani to už nie je ale časom žiadna zábava. A keď sa i ten najextrémnejší pôžitok sa stane nudným rituálom, čo ostane? Čo, keď aj výhra v stávke by nebola ničím iným len predĺžením fetovania v síce kvalitatívne vyššom leveli, ale mechanizmus úniku by ostal. Zase ten istý. Tak čo ešte nebolo? Kvílenie. K Bohu. Toho sa zrejme bál i keď mu nadával. Spoznal, že odpustiť sa dá aj spadnutie do absolútneho popretia a tak sa o čosi podobné pokúsil, hoci dobre vedel, že jeho vlastné šance sú v zmysle fyzického prežitia vlastne nešancami. ()
Scorseseho Taxikár, len o 15 rokov neskôr a v podaní mága krvavých krimi-trilerových drám urbanistického zasadenia, newyorského rodáka Abela Ferraru, žiaľ ale podanie pomerne chaotické, bez akejkoľvek viditeľnej štruktúry a sofistikovanejšieho režijného uchopenia, no v mojich očiach aj napriek tomu počin stále ašpirujúci na definičný americký krimi film 90. rokov. Harvey Keitel ako LT tu špirálovito upadá na absolútnu hĺbku morálneho dna. Deň-noc preháňa po Manhattane svoju Crown Victoriu, šnupe kokaín, do žíl si pichá heroín, cez sklenku crack, ožiera sa Stolichnayou, večery osladzuje prostitútkami, kradne dôkazové drogy z policajných staníc aj z miest činu, za podiel z predaja riedeného ich predáva dílerom, berie úplatky od zlodejov, sexuálnym spôsobom zneužíva svoju policajnú moc a hazarduje extrémnym spôsobom stávkovaním na bejzbalový NLCS. A toto celé zvládol Keitel s takou gráciou a hereckým umením, aj počas scén, v ktorých mu v svetle reflektorov žiaril jeho odhalený penis, až by si si myslel, že ožraný, nafetovaný a prepnutý bol aj v realite počas natáčania... (20.5.2021) (27.4.2023) ()
Za hlavní roli měl Harvey Keitel dostat cenu nejprestižnější. To, co ve filmu předvádí, bere dech. Postava dekadentního poručíka je napsána (a zahrána) báječně a do kontextu filmu se hodí jako prdel na hrnec, až mám pocit, že je to napsáno dle skutečnosti. A to už je fakt síla, jestli se někdo takto spustí v reálu. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (8)
- Spoluautorka scénáře Zoë Lund hraje ženu, se kterou v jejím bytě Harvey Keitel bere drogy. (HellFire)
- Hlavní role se měl původně ujmout Christopher Walken. (HellFire)
- Snímek byl časopisem Premiere zařazen mezi 25 nejnebezpečnějších filmů všech dob. (kostak)
Reklama