Reklama

Reklama

Hra o trůny - Série 5

(série)
USA / Velká Británie, 2015, 9 h 5 min (Minutáž: 48–60 min)

Předloha:

George R.R. Martin (kniha)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Lena Headey, Peter Dinklage, Emilia Clarke, Nikolaj Coster-Waldau, Kit Harington, Charles Dance, Liam Cunningham, Stephen Dillane, Sophie Turner, Owen Teale (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Joffrey, Tywin, Oberyn, Shae. Tyto čtyři násilné smrti dramaticky zamíchaly kartami na konci čtvrté řady. V zemi vládne podivný klid, kterého se pokusí zneužít ve svůj prospěch každý, kdo v Západozemí či v Essosu něco znamená. Na Černém hradě se John Sníh pokouší sladit požadavky Noční hlídky s příkazy od Stannise Baratheona, jenž se prohlašuje za právoplatného krále Západozemí. Cersei se mezitím ze všech sil snaží udržet v rukou otěže moci v Králově přístavišti, kde kličkuje mezi intrikami Tyrellů a sílící náboženskou sektou vedenou tajemným Nejvyšším vrabčákem. Jaime se vydává na tajnou misi. Zatímco Arya hledá za Úzkým mořem starého přítele, Tyrion je na útěku. Nebezpečí v Meereenu narůstá a Daenerys z rodu Targaryenů zjišťuje, že si její oslabené postavení žádá kruté oběti. (HBO Europe)

(více)

Recenze (71)

hansel97 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Čistý fan service, nevyrovnaná a utahaná série, která slouží jako překlenutí do další série se snahou přeskupit hrdiny po celé zemi, což ale trvá 10 z většiny krutě nudných hodin. Opulentní epos bez jakéhokoliv děje prvních 6 epizod, který jen vystavuje na odiv svůj rozpočet a jinak je vlastně úplně zbytečným počinem. Dalším problémem je z většiny obrovská předvídatelnost, i pro nás neznalé předlohy. Konec série naštěstí zvládá vtáhnout diváka zpět do děje podobně jako v předchozích sériích. (nejlepší epizoda - Hardhome) ()

krauset 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

SPOILERY // Ta, v níž to začalo drhnout. A ta, která se ve všemožných žebříčcích objevuje blízko dna. Série má spoustu problémů, největším z nich jsou Oberynovy dcery a Dorne, na kterém je znát, že s ním Benioff s Weissem původně vůbec nepočítali, ale zařadili ho do seriálu proto, že se nechtěli vzdát Indiry Varmy, která hrála Ellarii Písek. Linka se Sansou a Ramsayem také nebyla nejlépe zvládnutá. Ale popravdě tahle série s každým zhlédnutím roste a frustrace, které jsem z ní měl, jsou dávno pryč. Scenáristé tu projevují obrovskou důvěru ve svět, který spoluvytvářejí, a vypravěčské sebevědomí, když se první polovinu série mnoho neděje, zato se skvěle pracuje s atmosférou a jde se do hloubky. Tato polovina končí Tyrionem a Jorahem recitujícími poezii o zkáze staré Valyrie, když proplouvají jejími troskami, což má skoro tolkienovský feeling. Po následných rozpačitých dvou epizodách nastupuje neskutečně silný závěr v podobě Hardhome, kde si poprvé promluví Daenerys a Tyrionem a Jon uzří Nočního krále, The Dance of Dragons, kde dojde k upálení Shireen a Daenerys poprvé sedne na Drogona, a Mother’s Mercy se slavnou uličkou hanby pro Cersei a noži Hlídky pro Jona. Jon tu měl taky nejlepší dějovou linku, počítaje první epizodou (druhým nejlepším úvodem v celém seriálu), kdy z milosrdenství zastřelí upalovaného Mance, až k jeho volbě lordem velitelem Noční hlídky. Po třetí sérii nejtemnější řada. Žebříček sérií na TVZone. ()

Reklama

Kaka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pátá série je vizuálně rozhodně nejpodmanivější ze všech. Nejvíce působí jako vysokorozpočtový blockbuster spíše, než jako temný fantasy seriál ze středověku. Bohužel ale logicky tím pádem přes všechnu svojí opulentnost a eye-candy look ztrácejí postavy a především tempo celé série, které se nebetyčně drolí především uprostřed a je obrovsky znát, že tvůrci tak trochu vaří z vody a snaží se načechrávat něco, co by standartně bylo vyřešeno během 4-5ti epizod. A to ještě k tomu dost nešikovnou formou (religiózními prvky apod.) Závěrečné tři epizody zachraňují tuto sérii od zážitkového průměru. ()

kiddo odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Sere kormidelníku, nastavte laskavě kurz směrem Řiť. Ježišikristemarjapanocotokurvabylo. Nikdy by mě nenapadlo, že dokážu takhle rychle přejít od „bombááá“ k „podpalte to napalmem“. Věřte, tohle není fňukot milovníka předloh, který se nemůže smířit s tím, že barva Sansiných šatů v páté epizodě neodpovídá knižnímu protějšku. Bůh ví, že v rozporu s rozšířeným názorem se seriál od knih v těch skutečně podstatných věcech silně odlišoval už od samého počátku. Vadí to? Ne, dokud je výsledkem podnětné a zábavné dílo. A přesně tím pátá série být přestala. Nad adaptačními rozhodnutími producentů zůstává rozum stát – skoro jako by se D&D vypravili na lov veverek s puškou na slony. Každá, i ta nejfilmovější knižní linka byla v rámci zkracování a zjednodušování bez výjimky vykuchána, připravena o nejzákladnější děj, kontext a obsah, kvůli čemuž nezbylo v seriálu nic, na co by se dalo koukat. Neblahým následkem tohoto je, že zdánlivě i na první pohled komplexní linky působí při bližším prozkoumání extrémně chudokrevně, zcela ignorují dřívější charakterizaci, včetně elementární logiky, a plně závisí na rozporuplném, charakterově nesmyslném chování postav, jejichž motivace i uvažování se mění kolikrát scénu od scény. A co hůř, pátou sezónu přepadl zjevně smrtelný záchvat debility. Nepřeháním, nejchytřejší, nejprotřelejší a nejmazanější postavou je odteď Hodor, neboť všichni ostatní se chovají, jako by jejich mozek napadl šedý lupus. Lze tu letošní píčovinu jménem Sansa, Malíček, Roose, Stannis (!), Jon, Brienne, Cersei, Jaime, Varys, Dorne či Daenerys nějak, jakkoli obhájit? No nelze, protože hlavním platidlem Hry o trůny již oficiálně nejsou témata, příběh či postavy, nýbrž samoúčelný šok bez kontextu a logiky. K adaptování čehokoli zastávám extrémně liberální přístup, ale do prčic, jestli účelem tohohle sračkofestu bylo přimět mě znovu se do té rozmáchlé knižní obludnosti ponořit a zjistit, jestli jsem posledním dvěma knihám náhodou nekřivdila, tak úkol kurva splněn. ()

waits 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

U páté serie se scénaristům občas přestává dařit držet krok s knižní předlohou. Množství postav a dějů, se kterými zcela přirozeně pohybuje Martin, je pro vizuální zpracování příliš veliké, takže zkracují, ale ani to nepomáhá. Knižní popisy jsou téměř vždycky čtivé, což je dáno i prací s jazykem a slohem, děje jsou ozvláštněny mnoha odbočkami a detaily, většina z toho se ale nedaří v seriálové podobě prodat. První dva díly páté serie jsou poměrně nezáživným posouváním děje, šedivé a nudné jsou i rozhovory jinak zajímavých postav. Ty jsou během času stále více redukovány a děj tudíž ohýbán k mezím únosnosti Tam, kde Martin postavy vyhazuje nebo se jimi nezabývá, se je tvůrci snaží udržet a zbytečně je spojuje, někde absurdně naopak (ser Barristan). Z komplexní a zábavné předlohy se stává tak trochu tupé popisování dějů v mnoha královstvích bez velkých emocí, s podivnými obraty, bez dynamiky a zábavnosti. Dva, tři zajímavé díly z deseti je málo. Dokonce jsem některé kousky přeskakoval,.. Prostě to celé vypadá, že si namazali trochu moc velký krajíc. Jme zvědavý, jak si poradí v šeste serii. ()

Galerie (673)

Zajímavosti (28)

  • Ve scéně, kde sedí poražený Stannis Baratheon (Stephen Dillane) opřený o strom, jde vidět černou nabíječku na notebook, která mu trčí z pravé nohavice. (Duoscop)
  • Ve scéně na konci filmu, kdy Bílý chodec vzkřísí mrtvé, odplouvá Jon Sníh (Kit Harington) od břehu. Tato scéna trvá několik desítek sekund, ale na jejím konci je člun blíže břehu, než na jejím začátku. (Franta)

Reklama

Reklama