Režie:
Jaume Collet-SerraKamera:
Flavio Martínez LabianoHrají:
Liam Neeson, Diane Kruger, January Jones, Aidan Quinn, Bruno Ganz, Frank Langella, Sebastian Koch, Stipe Erceg, Rainer Bock, Mido Hamada, Karl Markovics (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Dr. Martin Harris s manželkou Liz přijíždí do Berlína na vědeckou konferenci. Po příjezdu do hotelu Martin zjistí, že jeho kufřík zůstal na letišti. Vezme si taxík, ale cestou na letiště mají nehodu, auto skončí v řece. Martin je v bezvědomí, řidička Gina ho vytáhne na břeh, pak ale musí zmizet, protože je v zemi ilegálně. Z kómatu se probudí až za čtyři dny. Hned se vrátí do hotelu, zjišťuje, že ho manželka nezná a je doprovázena neznámým mužem, který se za něj vydává. Martin si není jistý, jestli se po nehodě zbláznil, nebo jestli je obětí nějakého obrovského spiknutí. Úřady, které mu nevěří, ho naprosto ignorují. Pronásledují ho tajemní nájemní vrazi a on je sám, unavený a na útěku. S pomocí nečekaného spojence, řidičky Giny, která ho zachránila, se po hlavě vrhá do řešení záhady. Začíná pochybovat nejen o své příčetnosti a identitě, ale i o tom, jak daleko je schopný zajít, aby odkryl pravdu. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 083)
V mnohých komentářích tu zaznívá cosi o (hloupé) pointě trpící logickými lapsy. Já si naopak myslím, že dění logicky (jestli i chytře je věc zcela jiná) spojuje a právě tu předcházející zdánlivou překombinovanost i logické lapsy zahlazuje něčím co dává smysl, byť je třeba mít na zřeteli, že jde celou dobu o žánrovku, která si na nic nehraje, takže čekat najednou proměnu v cosi sofistikovaného à la Hitchcock by bylo naivní. Prostě to tam sedne, stejně jako dění v závěrečné třicetiminutovce. Když se k tomu přičte nekompromisní Neeson, zasněžená atmosféra Berlína a skvělé automobilové honičky, tak... Tak máte prostě kvalitní žánrovku. ()
Tenhle druh filmů miluju, je to můj relax, dobré obsazení, dobré téma s pointou, dostatečně akční..., ale proč si sakra ta "hromada lidí", která se na filmu podílí, nesedne a nezkusí tomu dát trošku hlavu a patu, aby to mělo i logiku....někdy si myslím, že už nás mají ještě za větší blby, než jsme....ale stejně jsem váhala, jestli přeci jen nedat 4*. ()
Slušné řemeslo, z něhož asi nejvíc vykukuje moderní poučka o tom, že automobilovým honičkám už budou navždy nejvíc slušet taxíky a oprýskané ulice evropských metropolí (kdo si ani jednou nevzpomene na Bourna, ať hodí kamenem). Jinak nic nového pod sluncem, přestože Neeson a Ganz jsou geniální a kamera i střih daleko převyšuje béčkový standard, pořád tomu čouhá z bot sláma se značkou produkční díly Dark Castle, jejíž filmy se asi do vyšší ligy nikdy neprokoušou. I když právě tenhle se snaží ze všech sil a v několika momentech (hlavně úvodu) se mu to setsakramentsky daří. Velmi sympatické tři. ()
Strata pamäti, zimný Berlín, tajní agenti, autonaháňačky, chladná femme fatale, arabský šejk, dôveryhodná sympatická taxikárka, geniálny vedec, mocní ťahači nitiek na pozadí, nájomní zabijaci, nečakaný zvrat. A tiež skvelé herecké obsadenie. Všetko to tu je, ale iba v recyklovanej a miestami až preplácanej podobe. V predchádzajúcom Orphanovi sa Serrovi podarilo zamávať s žánrovými klišé, tu nie. Jedinou zapamätania hodnou scénou filmu ostáva mrazivo atmosférické stretnutie hereckých és Bruna Ganza a Franka Langellu. ()
No ackoliv film nenabizi absolutne nic novyho a podobnejch pribehu uz jsem par videl, i tak jsem spokojenej. Serra toho sice nema na konte jeste moc, ale je to docela kvalitni reziser, takze si film neustale udrzuje napeti od prvni do posledni minuty, honicky jsou fajnovy a celkove to je dobre natoceny. To by ale nebylo nic bez super charismatickyho Neesona, kterej tahne celej film a je absolutne bezchybnej. Uvazoval jsem o trech hvezdickach, ale na zaver je jeden moc peknej zvrat, kterej to nakonec vytahnul na 4*. ()
Galerie (64)
Zajímavosti (20)
- Natáčelo se ve Východním i Západním Berlíně, v celé řadě čtvrtí, jak v ulicích čtvrti Friedrichshain-Kreuzberg, tak na známých místech, jako je Braniborská brána a Ostrov muzeí. Natáčení probíhalo také ve studiu Babelsberg, nejstarším komplexu filmových studií na světě, které je také koproducentem filmu. Exteriér Jürgenova bytu se natáčel ve čtvrti Friedrichshain, v ulici Karl-Marx Allee, před jednou z nejstarších budov postavených sovětským režimem, ve které bydlely kádry z Moskvy dohlížející na východní Němce v Berlíně. Další lokací, kterou produkce využila, byl okázale strohý exteriér Nové národní galerie, kterou postavil v 60. letech 20. století architekt Ludwig Mies van der Rohe. Záběry v interiéru této scény se ale natáčely v Muzeu fotografie ve čtvrti Charlottenburg, kam nechali filmaři nainstalovat výstavu. (Taninaca)
- Dielo a film sa inšpiruje/zdieľa zápletky s dvoma epizódami The Twilight Zone (od r. 1959): Person or Persons Unknown (1962) a To Serve Man (1962). (Arsenal83)
- Kanadské pasy majú chybné kolonky. Tam, kde v skutočnosti je kolónka pre "Other names" (Ďalšie mená), sa nachádza kolónka Surname (Priezvisko) a naopak. (Arsenal83)
Reklama