Režie:
James MangoldKamera:
Phedon PapamichaelHudba:
John WilliamsHrají:
Harrison Ford, Phoebe Waller-Bridge, Mads Mikkelsen, Boyd Holbrook, Antonio Banderas, Toby Jones, John Rhys-Davies, Thomas Kretschmann (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Na Oscara nominovaný Harrison Ford se ve snímku Indiana Jones a nástroj osudu naposledy vrací ve své ikonické roli pohotového a rafinovaného archeologa, aby prožil své poslední napínavé dobrodružství, které ho jako tradičně zavede do nejrůznějších koutů světa. (Falcon)
Diskuze
Souhlasím. Ono je taky dost těžký si sednout na prdel z dobrého filmu, ze kterého by si člověk sednul na prdel před dvaceti lety, když toho za tu dobu viděl tolik a filmy konzumuje jak rohlíky.
Okay, mozna je to mirny nadprumer. I kdyz 50% je prumer tak cokoliv co ma 50% je prakticky uz sracka. Nicmene u Indyho jsme zvykly na cisla kolem 90%…
na příspěvěk reagoval Wacoslav1
Ale to je voditko.
To je voditko vzdy - to ze sa nejaka obskurita od von Triera paci par divnym magorom neznamena ze je to skvely film.
na příspěvěk reagoval vegetol.mp
Zalezi na tom ci to bolo za komancov - vtedy to malo trosku inu hodnotu, taky film v kine, podobne ako Blizke stretnutia premietane u nas ked som mal 9 rokov (v 1981), zobrali ma na to do kina otec, matka, a stryko - a bol to moj prvy naozjajstny filmovy zazitok.
Na obrovskom platne (v kine Dukla v Bratislave, nsekor YMCA (teda, ten nazov sa po prevrate vratil), nieco co u nas v telke vtedy neslo ani nahodou. A vlastne to bol moment kotry vo mne vznietil fanatizmus k sci fi. (uz nie k UFO, to som vzdy povazoval za blaboly, a aj povazujem)
Jednoducho, vtedy boli v kinach bezne nemecke, francuzske a talianske filmy, tie americke naozaj nie. Navyse, to bola doba, ked US produkovali vo filmovej tvorbe naozaj top kvalitu.
Nie ako dnes.
nezabavny sranec=/= sracka.
Lenze ani jeden z tych filmov sracka nie je. Zodiac aj Klub Bitkarov patria medzi moje oblubene filmy.
To nie je ani piaty Indiana. Ten je len podpriemerny az priemerny.
na příspěvěk reagoval vegetol.mp, Castrator
Některý věci je tu evidentně zbytečný vysvětlovat...
Co to blábolíš? Tržby nemají s kvalitou filmu nic společnýho. Ano, někdy se sejde to, že kvalitní film má i dobrý tržby, ale jinak výše tržeb nevypovídá vůbec o ničem. Ale jsem rád, že jsi nám tu vysvětlil, že filmy jako Zodiac, Klub rváčů nebo Počítání mrtvých jsou sračky, protože na ně nepřišlo dost lidí.
na příspěvěk reagoval Dacsus
Ja som bol ako 12 rocny na Dobyvateloch v kine 3x v priebehu prveho tyzdna premietania (bolo to u nas v 1984). (podobna vec sa opakovala v ojedinelych pripadoch - napr T2, Pulp Fiction, Shawshank, Goodfellas)
Indi bol pre mna najoblubenejsi hrdina v mojom detstve. Dokonca som si vyrobil z koze svoj vlastny bic.
Takze ak mi niekto, komu este tecie mlieko po brade, zacne vraviet ze sa v tomto mylim, chytam sa za brucho.
na příspěvěk reagoval vegetol.mp
Teba to nezaujima, ale je to zjavne voditko ako "skvely" dany film je - ten clanok v screenrant je v podstate 10 vyhovoriek preco je ten film prepadak.
Vsetci ti, vratane teba, co sa snazia ignorovat skutocne priciny preco to je prepadak by si mali uvedomit zopar faktov - je to nezabavny sranec, je to nuda, nema to stavu, chyba tomu caro prvych troch filmov (aj ten stvrty ho este ako tak obsahoval), a je to genericke.
na příspěvěk reagoval vegetol.mp
Uživatel Dacsus smazal svůj příspěvek.
Je to prepadak, a ziadne hodnotenie na tom nic nezmeni:
https://screenrant.com/indiana-jones-dial-destiny-box-office-bomb-reason/
na příspěvěk reagoval vegetol.mp
To všetko nižšie tvorí Indiho, a ten posledný film to v šetko ignoroval.
Ok, na toto si musim vziať aj diakritiku, pretože Indi je moja srdcovka:
Indiana Jones nie je hrdina bez chýb. Jeho schopnosť prežiť a prekonať rôzne nebezpečenstvá je doočibijúcim prejavom jeho odolnosti a vytrvalosti. Resp. masculinitz, čo slniečka tak nenávidia. K tomu sa ešte dostaneme nižšie.
Indiana Jonesovská séria nás prenáša do doby, keď filmoví hrdinovia predstavovali archeotypy a skutočných dobrodruhov. To, že je Indiana Jones zraniteľný a vystavený nebezpečenstvám, iba podčiarkuje jeho odvahu a odhodlanie.
Jonesova neustála túžba po dobrodružstvách je poháňaná jeho vášňou pre archeológiu a túžbou objavovať históriu. Jeho konflikty a neistota sú charakterovými vlastnosťami, ktoré dodávajú hĺbku jeho postave a robia ho komplexným hrdinom.
Indiho rozhodnutie zdrhnúť spred oltára je dôkazom toho, že jeho dobrodružné povinnosti ho neustále ťahajú späť. Jednoducho, uprednostnil svoju primárnu záľubu. Ľudia, aj tí skvelí, robia chyby.
Indiho séria bola vytvorená v inej dobe, kedy boli dobrodružné filmy často plné archeotypov a romantických zápletek. Predpokladal by som že tak skvelý znalec filmov chápe ako je dôležité brať do úvahy dobové vnímanie, keď posudzujeme filmy a postavy z minulosti.
Celkovo, Indi ikonickou postavou strieborného plátna, a jeho dobrodružstvá stále pritahujú a bavia divákov po celé desaťročia. To je jednoducho fakt.
To sa týka prvých troch filmov.
na příspěvěk reagoval Castrator
A čo sa tebe vlastne páči na tejto sérii, keď Jones v súkromnom živote je podľa teba nesympatický kretén?
Já ty filmy viděl, každý několikrát - a všechny jsem si opakoval před pětkou na Blu-rayích. Romantizace Jonese jako nějakého neohroženého a sympatického hrdiny je fakt mylná. Jak jeho neohroženost vypadá? Tak, že ho v Dobyvatelích zradí spolupracovníci, o jeden MacGuffin ze začátku přijde, v případě dalšího k němu navede nacisty (dřív, než by se k němu dostali), Marion je zajata, on je zajat - a nebýt toho, jak v jonesovské sérii fungují MacGuffiny, které se o nepřátele vždy postarají místo hrdiny, tak by Indy a Marion byli mrtví na konci Dobyvatelů. Jones nebyl nikdy neohrožený, naopak byl neustále ohrožován, maximálně u něj fungovalo štěstí/náhoda, výjimečně vynalézavost/nápaditost - a by, podobně jako McClane, zraňován.
I ta sympatičnost je diskutabilní. Podle čeho se má posuzovat? Většinou se to dělá s ohledem na to, jak by daná postava působila v reálu. Ok, Jones je někdo, kdo v dospělosti svede náctiletou Marion (Dobyvatelé), přece jenom se ale mají po letech a nějakém usmíření vzít, jenže on zdrhne před oltářem - a ona je na výchovu syna sama (Lebka). (Plus takové drobnosti, jako že Marion nechá na pospas náckům, když ji může osvobodit, protože má jiné priority, a další...) V osobním životě evidentně dost kretén.
Možná by to chtělo se na ty filmy podívat znovu. A pořádně.
Samozřejmě, že ne, ale podívej se jak se o tom filmu teď lidi baví. Prostě o průměrném snímku.
na příspěvěk reagoval vegetol.mp
Přesně tak. Mangold chtěl vstoupit dvakrát do stejné řeky, ale narazil si (právem) držku. Jonese nemůže tímhle stylem překopávat, je to jakoby chtěl na kostičky Lego našroubovat stavebnici Merkur. A taky tam chybí ta Spielbergovská hravost, což jsem se obával už u oznámení režie.
Žádný sarkasmus (jo, zaznamenal jsem ten emotikon), akorát mám za to, že si jaksi část lidí nemístně a nesmyslně romantizují postavu Jonese, ale nevychází přitom ze snímků, nýbrž ze svých matných a chybných vzpomínek (či čeho).
na příspěvěk reagoval Merengues9
Na předchozích stránkách diskuze se řešilo, proč nemá smysl k Indymu přistupovat jako k jakkoliv jednotné postavě, protože jí nikdy nebyl. Pokud bych to ale otočil a přistoupil na nesmyslný fanouškovský předpoklad, jaký Indy jako postava má být, tak: Indianu Jonese ve filmech docela semílal život, akorát se na to s ohledem na happy endy zapomíná. Vždyť v jedničce přijde o MacGuffin a posléze nezabrání vypálení hospody-živnosti Marion; ve trojce se vydává na dobrodružství, protože záchrana otce, a svůdná žena ho zradí, a ve čtverce je pro změnu zrazen parťákem (hned několikrát!) a dozvídá se, že měl s Marion syna, který odešel z vysoké (!). Fakt nevím, kde si kdo vysnil Indyho jako nějakého neohroženého dobrodruha, když je ještě větší loser než McClane z Die Hard - ten aspoň věci vyřeší sám, zatímco Indy by byl bez všemocných MacGuffinů v loji.
na příspěvěk reagoval Merengues9