Režie:
Pete TravisScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
Paul Leonard-MorganHrají:
Karl Urban, Lena Headey, Olivia Thirlby, Langley Kirkwood, Warrick Grier, Jason Cope, Domhnall Gleeson, Wood Harris, Scott Sparrow, Deobia Oparei (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (16)
Recenze (1 193)
"Dredd" je lepší než jsem se obávala a horší než by mohl být. Postavy jsou až na výjimku Dreddovy parťačky zoufale charakterově ploché, klidně by se na ně dalo rýsovat a netušila jsem, proč bych někoho měla nenávidět nebo mu naopak držet palce. Samozřejmě jsem zákona dbalý občan s bujně vyvinutou averzí vůči asociálům, přesto si zastánci práva nezískali mé sympatie a padouchů mi bylo přinejlepším trochu líto, spíše mi byli lhostejní. Karl Urban sice je sympaťák, ovšem tady jsem z něj zaregistrovala jen to, že má ošklivou spodní čelist. Kdyby pod tím černorudým kýblem a brněním byla třeba Jiřina Bohdalová, změnu by diváci poznali jen podle hlasu: Urbanův záhrobní tón by nahradilo Rákosníčkovo vřeštivé trdlování. S kulisami si tvůrci filmu mohli taky pohrát více - třeba panelák budoucnosti byl na můj vkus strašně sterilní, chyběly mi v něm haldy odpadků, pořádně počmárané zdi, sem tam hovno a podobně. S ohledem na futuristický vzhled Soudcovských motocyklů nechápu, proč všichni ostatní museli jezdit v úplně obyčejných křápech. Celkově jsem postrádala nějaký dopad záření na lidstvo, snahu se ochránit, mutace atd. Akce byla v podstatě omezená jen na střelbu, žádné choreografické orgie jako v "Serbuan maut" se nekonaly a nebýt raušových zpomalovaček, stálo by to za vyližprdel. A že by z toho množství naturalisticky podaných násilných scén většina citlivých duší hodila šavli jak půlměsíc... no, nejsem schopná se rozhodnout, jestli je to opravdu klad. Nepřekvapilo mě to, nenudila jsem se, přisoudím proto Dreddovi shovívavých 59%. ()
pro mě velké překvapení, jsem rád, že Urban je tím Dreddem, kterého znám z komiksů, proto zas o něco víc zamrzí brutální komerční neúspěch, ale naštěstí je tak velký, že mu nehrozí "direkttů placka" pokračování (což by si snad nikdo nepřál). A to obligátní srovnání se Serbuan Maut.... Dredd mě bavil víc a to i díky větší syrovosti, absence béčkové rodinné zápletky, výrazný hrdina i efektivnější akce (nikoli efektnější) ()
Famózní příspěvek k pomyslnému žánru "artového béčka", kam třeba letos spadá i poslední Univerzální voják. Je to nesmírně rozvážné, sebevědomě natočené (podobný pocit jsem měl naposledy u Refnova Driveu) a naprosto badass. Dredd mimo jiné ukazuje, že formát 3D má tendenci výrazně zpomalovat průměrnou délku záběru v akčních filmech a vracet do nich přehlednost. Spolu s pátým Resident Evilem největší (guilty) pleasure letošního roku. _____ Dodatek: Tak po měření střihu beru zpět ten výrok o "výrazném" zpomalení průměrné délky záběru, ve skutečnosti se Dredd pohybuje na hraně 3.6 - 3.7 sekund, což, v porovnání s mainstreamovými komiksovými adaptacemi (Iron Man - 3.7, Thor - 3.2...) nevybočuje z normy a spíš se nachází na její horní hranici. Onen neodbytný 80s retro feeling, který je patrný i ve formálním uspořádání filmu, je zřejmě daný souhrou několika faktorů: jednoduchostí celé zápletky; větším množstvím celků a polocelků (a menším množstvím detailů) zapojovaných i do akčních scén; pomalým pohybem samotných aktérů a celkovou prázdnotou okolního prostoru atd. Je ale docela pozoruhodné, jak konstantní tempo si Dredd drží - kromě tradiční křivky v úvodu filmu, kdy po expozici tvořené delšími záběry následuje rychle stříhaná honička na silnici, je střihová skladba filmu z hlediska rychlosti rovná jako přímka: v závěru ani nezrychluje ani nezpomaluje. ()
Extrémně čistá komiksová akce, nic víc, nic méně. Nic se nekomplikuje, hlubší motivace na povrch probublají jen výjimečně, tah na branku je zábavný a záslužný. A co je nejdůležitější - Dredd má zásluhou Karla Urbana skutečně Eastwoodovský šmah a jeho hlášky jsou suché jak prach. 80% ()
Nebudu tento remake srovnávat se Slyovým snímkem protože tenkrát byla jiná doba a lidi nevyhledávali temné snímky, jak je tomu nyní. Nový Dredd je efektivní, krvavý a hlavně "přímý". Jde rovnou k věci, přesně jako stroj. Právě ta jednoduchost je ale dvojsečná zbraň - na jednu stranu dělá film efektivní a nenudící blbinkou, na kterou se podíváte rádi i podruhé, na druhou stranu víte, že pokud chcete hledat nějaké propracované charaktery, tak tady je nenajdete. Nicméně to vám nebude vadit, protože soudce Dredd i Ma-Ma (v podání skvělé Leny) jsou postavy, které budete mít rádi nebo je budete rádi nenávidět. Očekávání byla splněna, možná i mírně překročena. 80 %. ()
Galerie (188)
Zajímavosti (38)
- Mobilní telefon, kterým si fotí jeden z přihlížejících místo pádu mrtvol stažených z kůže, je Nokia E90, která byla představena v únoru 2007. (NemoRoot)
- Soudcovský motocykl Lawmaster byl postaven na základě Suzuki GSX 750, modelové řady 2005. Pro natáčení byly vyrobeny celkem 4 funkční exempláře. (tomaslambo)
- Grafiti, která se objevují na stěnách Peach Trees, obsahují jména postav, jež se objevily v papírovém vydání komiksu "Soudce Dredd", jako například Chopper a Kenny Who? (Caszidy)
Reklama