Režie:
Pete TravisScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
Paul Leonard-MorganHrají:
Karl Urban, Lena Headey, Olivia Thirlby, Langley Kirkwood, Warrick Grier, Jason Cope, Domhnall Gleeson, Wood Harris, Scott Sparrow, Deobia Oparei (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (16)
Recenze (1 192)
V troskách post apokalyptickej Ameriky stojí mesto Mega City One, v ktorom sa tiesni viac ako štyristo miliónov obyvateľov. Je to metropola, kde je enormne vysoká kriminalita. Na poriadok v uliciach dozerajú takzvaní Sudcovia – vymáhači práva, porotcovia aj vykonávatelia rozsudku v jednej osobe. Skúsený, nekompromisný sudca Dredd s mladou kadetkou Cassandrou Andersonovou sú vyslaní na zásah do bytového komplexu Peach Trees, kde majú vyšetriť trojnásobnú vraždu. Po zadržaní vraha sa však celá budova, v ktorej žije sedemdesiat päť tisíc ľudí a je ovládaná mocným drogovým klanom, hermeticky uzavrie. Rozpúta sa neľútostný súboj zákona s bandou chladnokrvných gangstrov. Sudca Dredd versus Ma-Ma Klan. Brutálny, päťhviezdičkový, futuristický, akčný masaker. ***** ()
Ploché jak Nizozemí, lineární jak... ale na tom nesejde. Snad ani toho napětí není mnoho, jediné, co celkem šlape, je akce. Na druhou stranu, stupidní elementy trčí a rozbíjejí nějakou zřejmě zamýšlenou pochmurnost a fatalismus. Jsem rozpačitý. Nedoporučuji sledovat měkkým povahám. Nicméně věci, co šly pojmout naturalisticky, byly filmovány až cudně a ucukávalo se pohledem. Jakoby chtěli točit proudy krve a bezohledného násilí bez Rka. ()
Od začátku do konce vychtěný nesmysl, který si nevědomky podává ruku s neumělým předchůdcem z devadesátek. To je pak o to vtipnější, že se ze všech sil snaží právě takovým zbytečným přírůstkem nebýt. Jenže Karl Urban je nevyužitý, pohledná Olivia Thirlby má nevděčnou roli nadaného nováčka, Lena Headey coby hlavní lákadlo nevystoupí ze škatulky anonymního záporáka a brutální akce nudí snad po třetí přestřelce. Nechápu, kam chtěl Garland směřovat a proč na to šel právě tudy, když jindy mě často baví nebo rovnou fascinuje. Dredd totiž většinu času naznačuje svět, ze kterého ukáže jen pár střípků a daleko větší prostor dává prvoplánově nepřístupným výjevům a s odpuštěním pitomým zpomalovačkám (bez kterých by trval slabou hodinku). ()
Tenhle kousek je pro mne dost rozporuplný. Ovlivněn pochvalnými řečmi a komentáři čekal jsem asi o dost více. Na druhou stranu, úplně špatné to není. Pokud se akčním filmům vytýká přímočarost a bezmyšlenkovitost, DREDD v tomto směru je nekorunovaným králem!! To už bylo i na mne moc. Ano, nevadí mi, když režisér zavře do mrakodrapu dva akčního hrdiny a tisíc nepřátel a nechá je likvidovat jak na běžícím páse....to je pro mne v pohodě, pokud je to dobře zpracováno ( The Raid ... ). Ovšem tady ani ty přestřelky nebyly nic moc super na dnešní dobu, hlášky taky ne ve srovnáním s akčními kulty 80.tek (Willice, Arnie, ...) a krvavé to taky zas tak extrémně nebylo ... Bylo to moc pěkně barevné a mělo to fajn kameru. Ale ten akční potenciál byl prostě slabší, i v dnešní době je řada povedenějších kousků ... Ale jako v pohodě, líbilo. ()
Kdo by řekl, že v dnešní potemnělé komiksové éře vznikne film barevný jako omalovánky pětiletého dítěte milujícího Pokémony. A teď vážně:). Dredd je přímočarý, jednoduchý, efektní. Struktura děje ala The Raid je oproti zmíněnému filmu vystavěna trochu odlišné (prakticky žádný boj zblízka) a soudci to při jeho vykonávání dobře sedí. Karl Urban si svou postavu užívá a klidně bych se na něj i s Olivii Thirlby znovu podíval. Mimochodem je dobře, že autoři zvolili uzavřenější přístup (ušetřilo se za zbytečně mnoho opakujících se exteriérů) a Mega City 1 se snažili ztvárnit jako variaci na dnešní velkoměsta a nechali být všechny vize ala Blade Runner nebo Pátý element. Jen ty motorky mohly být lepší... PS: všimli jste si na konci toho zvířete z drátků na koberci, když je záběr na ležící "soudkyni"?:-) ()
Galerie (188)
Photo © Lionsgate
![Dredd - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/041/160041839_46a63f.jpg)
Zajímavosti (38)
- Tvorcovia sa inšpirovali aj filmy Mechanický pomaranč (1971) a Blade Runner (1982). (Greenpeacak)
- Ve scéně, kdy přijedou první dva soudci na pomoc, Ma-Ma (Lena Headey) hlídá svého geeka, aby neotevřel dveře. V jednom záběru má ruku na jeho rameni, ale v následujícím následujícím záběru z jiného úhlu už ne. (TheDave)
- Když soudce Dredd (Karl Urban) "vyslýchá'' Afroameričana, přehodí ho přes menší stolek. Při zpomalení záběru lze vidět, že zajatec nemá spoutané ruce, ale když dopadne na zem, zase je spoutané má. (wewere)
Reklama