Režie:
Steve AntinScénář:
Steve AntinKamera:
Bojan BazelliHudba:
Christophe BeckHrají:
Christina Aguilera, Cher, Eric Dane, Cam Gigandet, Julianne Hough, Alan Cumming, Peter Gallagher, Kristen Bell, Stanley Tucci, Dianna Agron, Glynn Turman (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Ali opouští rodnou Iowu a míří přímo do L.A., aby si splnila svůj sen a stala se zpěvačkou a tanečnicí. Hned první den narazí na noční podnik Varieté, který řídí vysloužilá kabaretní zpěvačka Tess se svým kamarádem a krejčím Seanem. Podnik má své dny slávy dávno za sebou a Tess bojuje o to, aby chátrající divadlo udržela při životě. Ali se do tohoto místa hned zamiluje a za podpory číšníka Jacka se v něm snaží prorazit. Tess je k jejímu snažení vrcholně skeptická. Ali nezbývá než vzít do ruky podnos a v roli servírky čekat na svou příležitost a bojovat o své místo na jevišti. Události však naberou rychlý spád, když její silný hlas způsobí, že se z ní nakonec stane hvězda, jakou vždycky chtěla být. (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (406)
Mě by ani nevadilo, že příběh je překvapující asi jako vítěz soutěže Zlatý slavík v kategorii zpěvák roku, čertíky vidím jinde. Tohle je totiž spíš film než muzikál. Ne že by mě tak záleželo na zpívání, když stejně nepoznám jestli někdo umí zpívat nebo ne, ale těšil jsem se na pěkný taneční choreografie a dobrej sound, místo toho se mě dostalo opravdu větší než velké množství keců a jen málo písniček a ještě míň tanečních čísel a když už byli, tak jim kamera vůbec nešla na ruku, neudělala z nich žádnou super svůdnou záležitost ala Chicago. Jinak si myslím, že Christina zpívat umí a je zajímavý, že když je nenalíčená vypadá mnohem krásněji, vlastně to zajímavý vůbec není, to platí pro mnoho ostatních žen a zejména dívek. Pokud se však muzikály budou ubírat tímto směrem, budou se muset na příště obejít bez mé učásti v kině. Je mě líto. ()
Taťka Chicago fiknul mamku Showgirls, přičemž výsledný prcek zvaný Burlesque je spíš celá maminka a taťkovi se jen neúspěšně snaží vyrovnat a sem tam ho i zkopíruje. Herecké obsazení, režie, ani kamera ale nemají šanci vyrovnat se své muzikálové konkurenci a všechno zůstává průměrné, k tomu je film rozdělen na dvě části - Část první je kouzelná podívaná, při níž jsem si dokonce řekla, že mnou neoblíbená Aguilera je oproti své pop kariéře na plátně docela zajímavá a sympatická, na 75 minutě přijde reklama v podobě nesmyslného muzikálového čísla Cher, které do filmu absolutně nezapadá (točíme muzikál a vlastně nám v něm hraje Cher, měli bychom jí tam nacpat alespoň jedno číslo) a po reklamě přichází část druhá, podprůměrný romantický cajdák o ničem, který nemá s první půlkou filmu absolutně nic společného a jen kazí dojem (skoro by se dalo říct, že jakmile začne Cher zpívat, jde film do loje XD). Za 75minutovou verzi dávám čtyři kusy, za tu oficielně prodlouženou dva. Sakum prdum tři kusy a ryzí průměr s příšerným čtyřicetiminutovým koncem je na světě. ()
Prostinká a zcela typizovaná historka (která je ještě ke všemu nepřiznanou kopírkou Divokých koček) nemůže nabídnout nic než odvážná taneční čísla, kterými si k udržení divákovy pozornosti vypomáhá víc než často. Mínusem je nesympatická Aquilera, plusem Cher, i když mnohem lépe zní než vypadá. Jednohubka, která neurazí, byť ji před prohrou zachraňuje především slušně fungující atmoséfra klubu. ()
Co na tom, že děj je prostinký a pitomý i na muzikál a předvidatelnější než ta nejpraštěnější romantická komedie. Naštěstí ale příběh není to jediné, co Varieté nabízí - tak trochu návrat do starých dobrých časů kabaretu plného skvělých tanečních čísel a výborné hudby v podání dvou výborných zpěvaček (a u Cher navíc i dobré herečky). Rozhdoně jde o příjemnou letní oddychovou podívanou, která je o dvě třídy výš, než Marshallovo "Nine". ()
Christinu Aguileru zaměstnají jako servírku v pověstném klubu Burlesque Lounge v L.A., se kterým to jde od devíti k pěti. Jeho šéfce hrozí, že zadlužený klub nadobro ztratí, ale ještěže drobné, dobrosrdečné a tak trochu ambiciozní blondýnce, dala flek, protože ta, ač na to nevypadá, je obdařená výjimečným hlasovým fondem a tančí jako bohyně, což se brzy bude hodit. Dívky v klubu totiž zpívají jen na playback a jejich taneční čísla jsou už okoukaná. Aguilera putuje z pódia na pódium, všichni jsou paf a blondýna zachrání klub od zbourání. Scenaristická naivita dosáhla nových rozměrů. Z filmu cítím zklamání, protože nenaplnil svůj potenciál a naopak nashromáždil v sobě všechny scenáristické nešvary a totální průhlednost děje. To sice v hudebním filmu nemusí tolik vadit, ale jak film brát, když od poloviny se stane reklamou na Christinu Aguileru, která v rámci self-promotion nafláká do něj vlastní písničky. Jako paní producentka si to jistě může dovolit. Trochu drzé však od ní bylo, že všechny herce chtěla zatlačit do kouta, ačkoliv její výkon nebyl špatný, tak jako zpěvačka a tanečnice je mnohem přesvědčivější. Někteří herci, jako Cher, Stanley Tucci nebo odvržená konkurenční tanečnice Kristen Bell, se nenechali zatlačit snadno, ale některým nic jiného nezbývalo. Alan Cumming dostal nulový prostor a byl až takřka zbytečný a Cam Gigandet přijal nejtrapnější roli ve své kariéře. Navíc, dvě hodiny jsou na takový film až příliš, ale on to vlastně ani de facto film nebyl. Byl to jeden dlouhý a mírně rozvleklý videoklip s popovou zpěvačkou, která zatoužila být tak moc sexy, až se to tak nějak minulo účinkem. ()
Galerie (89)
Zajímavosti (21)
- Dianne Agron (Natalie) zabralo natáčanie len jedno popoludnie. (Astonko)
- Do role Nikki byla zvažována Jessica Biel a Lindsay Lohan. (oje)
- Cam Gigandet sa kvôli postave Jacka naučil hrať na klavíri. (Astonko)
Reklama